Problem: Telefonen skapar massa anslutningar till routern

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Ero, 29 feb 2012.

  1. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Min telefon skapar massa skumma anslutningar till routern, någon som har den blekaste vad som pågår?

    [​IMG]
     
  2. Gule

    Gule Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det där är ju AutoIP-adresser som en enhet kan plocka när den inte får en adress tilldelad av en DHCP-server. Kan även innebära utgångna DHCP-leasar. Den inringade adressen längst ner är IP:t till din telefon på ditt LAN. "Trusted devices" låter mer som en lista på de enheter som routern har haft kopplade mot sig. Vad är det för router och vad händer om du slår av wifit på telefonen? Försvinner AutoIP-adresserna ur den där listan då?
     
  3. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad är det för router/ap du kör på. jag hade problem med att Android sände "deauth" på 802.11 vilket gjorde att de skapade upp en ny kontakt med routern. Detta är dock löst med ny version av firmware till min router och 4.0.2 ser jag inget av detta alls. Frågan är dock hur fan 169.254 adresser reggas där! Ser att det står trudes devices. Känns som listan är statisk?
     
  4. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Det är senaste Netgear från Comhem, Netgear 3100 eller vad den heter.

    Listan heter lite felaktigt "Trusted Devices", den borde heta "Connected Devices" då den visar enheter som är ansluten men inte blockats.

    När telefonen stängs av så försvinner alla (de har MAC-adress från telefonen). Har inte haft detta problem med någon annan telefon (iPhones och alla möjliga Android).

    Kan tillägga att telefonen är i princip stock, har inte fulhackat med den något.

    Routern är inställd på att dela ut IP 192.168.0.10-50, så jag förstår mig inte på hur det kan bli andra IP-adresser.
     
    Last edited: 29 feb 2012
  5. freddan83

    freddan83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Blev samma för mig, fick även upp massa tele2 -ip'n i den...
    Gav telefonen en fast ip och då slapp jag allt det..