Strul med internet...

Diskussion i 'Legend' startad av Turbolover, 3 apr 2010.

  1. Turbolover

    Turbolover Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Köpte mig en Legend för ett tag sedan och har problem med internet... Alltså det mobila inte via wifi. Visserligen har jag inte fått wifi att fungera heller men det är en annan historia.

    Hur som helst så händer det väldigt ofta att det inte går att gå ut på nätet. Och om man då startar om telefonen brukar det oftast fungera ett tag innan det blir samma problem igen... Och när det väl fungerar tycker jag det går fruktansvärt långsamt men det kanske det gör?

    Har förövrigt Tele2 som operatör...

    Nån som har liknande problem eller kanske nån lösning på problemet?
     
  2. ricregad

    ricregad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  3. MartyAB

    MartyAB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hade samma problem. Hade också Tele2 som du men jag testade sedan med ett sim från telenor och det har funkat perfekt i över en vecka nu. Så det blir till att jag byter till mitt telenor nr i stället.
     
  4. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    De är tydligen väldigt känsiga mot gamla simkort. Kontakta din operatör så att du får ett nytt.
     
  5. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tror inte de beror på SIM-kortet då jag tecknade mitt Tele2 skitabb. för 4 månader sedan, och internet strular hela jävla tiden, så jag ska teckna ett 3 abb och låta detta tele2 skiten ligga, får betala månadsavgiften i 20 månader till dock, men de e inte mycket att göra åt den saken när jag va så dum som tog de billigaste skiten som går att hitta :)
     
  6. Turbolover

    Turbolover Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja mitt Tele2 simkort är helt nytt så det beror nog inte på de...
     
  7. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Är det nån som har hittat en lösning på det här?

    Håller på att bli tokig på att 3G strular hela tiden med tele2. Så fort jag stänger av / sätter på mobilt nätverk funkar det bra att surfa igen..

    Pratade med tele2 igår men dom vill inte kännas vid problemet utan säger bara att man ska lämna in telefonen.
     
  8. Nickolino

    Nickolino Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kanske inte hör till ämnet men finns det någon bra app där man kan välja att använda Wifi eller 3G-internet? ibland ansluter min automatiskt till Wifi när 3g är snabbare/mer stabilt
     
  9. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Jag har halebop abonemang och det verkar ibland som att den "tappar" 3g/mobil data.

    3g/hdspa iconen finns vid klockan men när jag försöker surfa så ser jag bara upp-pilen blinka och inte ner (och sidan laddas inte). Om jag kopplar ner och upp mobildata (med htc widgeten) så börjar det fungera igen.

    verkar som den tappar connection. Kanske måste man köra nån slags keep alive?
     
  10. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Exakt samma problem som jag har.. det där med pilarna och att man måste koppla ner/upp.

    Jag hade hoppats på att det berodde på tele2 så man kunde bli av med problemet genom att byta operatör..
     
  11. Amazonas

    Amazonas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    samma problem jag också men jag kör med Telia...
     
  12. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Jag får det med halebop. Som sagt om man kopplar ner o sen upp igen (eller slår på/av wifi) så fungerar det igen sen.

    När den är "buggad" lyser upp pilen, som att den skickar data, men inte nedpilen. Verkar vara en bugg, kanske medela HTC?

    ----

    nu svarade jag ju på mig själv här, lol. Iaf som sagt verkar detta vara oberoende av ens operatör. Vi kanske ska se om dom på Desire har samma problem?
     
  13. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Problemet verkar ju finnas på både Hero och Nexus One också, så antagligen finns det väl även på Desire..