Blade kopplar ner samtal / SMS

Diskussion i 'Blade' startad av glitc, 2 mar 2012.

  1. glitc

    glitc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    har en San Francisco med FLB-Froyo r10 2.2.
    Telefonen har en ful ovana att helt plötsligt sluta koppla upp samtal / ta emot samtal respektive skicka ta emot SMS.
    Trots att jag har full täckning så går det helt plötsligt inte att ringa, utan när man slår ett nummer och ringer så tutar den bara snabbt som vid upptaget och kopplar ner samtalet.
    Folk som försöker ringa mig kommer inte heller fram och SMS förblir oskickade / tas inte emot.
    Startar jag om luren så funkar den igen, sen kan den funka i timmar, eller dagar, innan det sen plötsligt inte går att ringa / ta emot samtal.
    Som sagt var så är mottagningen hela tiden bra.

    Ruskigt irriterande då man ju inte ens vet om folk som försöker ringa kommer fram.

    Någon som varit med om detta, vet vad det kan beror på? Tänkte försöka installera någon ny ROM och se om det hjälper....
     
  2. Sundwall

    Sundwall Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    HTC M8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC M8
    ROM:
    Stock Root
    Telefon 2:
    Motorola Razr
    ROM:
    Cyanogen 11
    Platta:
    Motorola XOOM
    ROM:
    Cyanogen 11 BIG
    Jsg kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem, bara konstatera att min telefon lider av samma åkomma. Händer tack och lov ganska sällan och upptäcks efter ett par timmar när batteriet håller på att ta slut. telefonen förbrukar nog en kvarts laddning i timmen när problemet uppstår.

    Jag har försökt att hitta någon röd tråd i problemet, men inte lyckats. Det närmaste jag har kommit är att det har ringt när jag har spelat något på telefonen, men jag har som sagt yvärr inte kunnat uppepa felet.

    Själv har jag Swedish snow, så det verkar inte vara ROM beroende.
     
  3. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Min Blade kan också helt plötsligt tappa kontakten med nätet. Det händer ganska sällan, ett par månader emellan tillfällena. Min teori är att operatörerna grejar med nätet och gör ett kort avbrott. Av någon anledning klarar inte Bladen att koppla upp igen efter ett sådant avbrott utan att startas om.

    Jag vet att operatörerna grejar ganska mycket i näten nu p.g.a. 4G utbyggnad så det skulle inte förvåna mig om det är det som är anledningen.
     
  4. glitc

    glitc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Syns det på era telefoner att den tappar kontakt med nätet? För hos mig så är det som sagt var full mottagning på både 2G och 3G, ändå kopplar den ner helt....
     
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Hos mig så syns det att kontakten försvinner. Det blir ett litet kryss på indikatorn för signalstyrkan.