Fråga:HTC One X och Notification LED

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Evilomatic, 4 mar 2012.

  1. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Någon som har någon info om HTC one X har Notification LED som Galaxy Nexus?

    Sen om någon kan förklar skillnaden mellan super amoled och htc one x:s tft skärm, fördelar nackdelar och vad är egentligen skillnaden på dessa tekonlogier?

    tack på förhand

    /Evil
     
  2. JENSER

    JENSER Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Här är en bild från Engadget som visar HTC X och det ser ut som att det sitter en Notification Led i högtalaren...?

    [​IMG]
     
  3. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Vad det gäller skärmarna är det helt enkelt en smaksak idag. "förr i tiden" va det amoled som va the shit eftersom de va så färgstarkt o.s.v men numera är lcd tekniken så jävla grym att jag personligen skiter i vilket. Riktigt bra bild i sonys skärm harbdet raporterats att vara..även i htc one-x...men de e som sagt en smaksak numera...

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    som jag ser det finns det för och nackdelar med båda.. amoled visar ibland överdrivna färger och har oftast problem med att visa vitt. å andra sidan blir svårt extremt svårt och den drar mindre batteri.
     
  5. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Svart blir extremt svart antar jag att du menade. Att amoled drar mindre batteri tror jag inte stämmer så bra vid verkligt användande. Om man visar mycket vitt på skärmen (som t.ex. vid surfande) så tror jag amoled drar mer batteri. Om man kollar på gsmarenas batteritester så tycker jag att man kan se ett sånt mönster.

    Så här ser jag på för och nackdelar med de olika skärmtyperna. Utvecklingen går dock så snabbt hela tiden så detta kanske inte stämmer för den senaste generationens skärmar.

    Typiskt för AMOLED
    + Svart är svart
    + Färger är mättade och snygga
    + Bred betraktningsvinkel
    + Tål kyla bättre än lcd
    - Onaturliga färger
    - Sämre upplösningar och Pentile (Om man kollar på en specifik amoledskärm med bra upplösning så är detta förstås ingen nackdel. Vad jag försöker säga är att på jämförbara telefonmodeller med de olika skärmtyperna så tycker jag att amoled oftast ligger efter vad gäller upplösning - som t.ex. om man jämför HTC Sensation och Samsung Galaxy S2).

    Typiskt för LCD
    + Naturliga färger (på de bra skärmarna)
    + Bättre upplösningar och inget Pentile
    - Sämre svärta
    - Sämre betraktningsvinklar
    - Sämre på att klara kyla
     
    ZaInT gillar detta.
  6. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag kan hålla med dit inlägg där till 100% drar mindre battari kan nog mer vara en myt nu när du säger det. men det som du sa ovanför är nog den bästa beskrivningen man kan få:)
     
  7. GriZzm0

    GriZzm0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Mistänker att det där är charging-notifier som bland annat min N1 har (grönt vid 90%+ och orange vid 89%-)
     
  8. antipod

    antipod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Samma LED används nog för både laddning och notifiering. Det är så det fungerar på min Sensation, där LED:en sitter bakom högtalaren, precis som den verkar göra på One X.
     
  9. GriZzm0

    GriZzm0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jaså? :o Är det multi-color led som i trackballen på N1? Ganska skönt att ha en färg per app.
     
  10. antipod

    antipod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Om två färger anses vara multi-color så visst! :) Bara orange och grönt. Kan hända att det är två LED:ar bredvid varandra också, det vet jag inte.