USB Laddare - ZTE Blade/Orange San Francisco

Diskussion i 'Blade' startad av Rower, 25 okt 2010.

  1. Ctrl

    Ctrl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Orsaken till att billaddare inte alltid fungera som man tror är USB standarden. Där man inte får korsa två linor för mer ström. Då detta bränner styrchipen på datorer.
    Orkar inte förklara det riktigt, men jag har en sådan där mini usb till cigg uttaget som är specad 1A.
    Den ger bara USB laddning om jag inte använder en speciell adapter som följde med som korsar ledningsbanorna.
    Står i manualen att man absolut inte får använda denna adapter till en dator.
     
  2. Boddington

    Boddington Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. mape82

    mape82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    ang laddare. har haft otroligt mycket problem sista tiden, då min touch helt plötsligt slutat att fungera av och till, och telefonen har inte alls samma flyt. det startade efter en natt när jag laddat min telefon med ej originalladdare. Testade nu och den ger ac. reflekterade aldrig över det, utan anmälda den trasig och hade tänkt skicka in den. så igår laddade jag den med originalladdaren, och när jag kopplade lös telefonen var det som ny. det flöt på bra, och det bästa, touchen fungerar klockrent igen. nu har det alltså bara gått ett dygn, så skulle kanske kunna gå tillbaka, men är alltså just nu helt felfri, motför innan när touchen la av i princip hela tiden. någon förklaring?
     
  4. Boddington

    Boddington Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du har inte startat om telefonen mellan gångerna? Tänkte om den beter sig som en windows dator och mår bra av omstart. Vet inte men tycker laddaren låter lite långsökt. Den laddar väl bara. Antigen eller menar jag. Skumt fel verkar det som...
     
  5. steinardaman

    steinardaman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Teknikmagasinets X-power Micro USB travel charger 1A 149:- iban:*26580530758* fungerar med Laddar(AC) som status.
     
  6. adam.

    adam. Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    söker ett nytt batteri till min blade någon som har tips på någon bra sida att handla batteri ifrån ?
     
  7. team@

    team@ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    När det gäller laddning så har jag på sistone råkat ut för ett märkligt fenomen.

    När jag ansluter till USB-laddaren i bilen eller USB ladduttaget på en laptopladdare så bootar telefonen om.

    Det gör den inte om man laddar den direkt via USB vägguttagsladdare.

    Jag misstänker att det är en transient som uppstår i laddspänningen (antingen topp eller dipp) som får mobilen att lacka ur och starta om sig. Det märkliga är att det sker på många olika laddare och har börjat nyligen.

    Någon fler med liknande erfarenheter?

    Påminner om min GPS på motorcykeln som startade om när jag gasade ordentligt. Misstänker att den fick lite högre spänning än vanligt när generatorn jobbade på högvarv :-)

    Annars så är det som med allt annat som laddas via USB. Finns det bara ström så laddas mobilen. Det är inga konstigheter varför frågan om vilka laddare som funkar känns rätt så överflödig ;-)
     
  8. sliddjur

    sliddjur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Råkade böja sönder min usb-till-telefonsladd i dag. Kan jag använda vilken som helst? Var köper jag ny? Clas Ohlson?
     
  9. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 286
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
  10. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
  11. Sundwall

    Sundwall Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    HTC M8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC M8
    ROM:
    Stock Root
    Telefon 2:
    Motorola Razr
    ROM:
    Cyanogen 11
    Platta:
    Motorola XOOM
    ROM:
    Cyanogen 11 BIG
    Samma problem hade jag på min telefon innan jag bytte ROM till Swedish snow. Jag har lite svårt att acceptera problemet som ett mjukvarufel, men konstigare saker har jag vart med om. :)

    Jag lyckades komma runt felet med den förra ROM:en genom att ansluta USB kontakten i telefonen innan den anslöts till dator/laddare.
     
  12. sanoz

    sanoz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  13. tommikron

    tommikron Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ska köpa ny laddare till ZTE Blade och undrar vilken laddare som är absolut säkrast att köpa
     
  14. Sundwall

    Sundwall Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    HTC M8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC M8
    ROM:
    Stock Root
    Telefon 2:
    Motorola Razr
    ROM:
    Cyanogen 11
    Platta:
    Motorola XOOM
    ROM:
    Cyanogen 11 BIG
    Säkrast för vad? Säkrast att den laddar batteriet eller säkrast att Du inte får en stöt när du ansluter laddaren.

    Men generellt kan man säga att du får det du betalar för, så köp den dyraste.
     
  15. Anyone

    Anyone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Den från Kjell & Co som nämns tidigare i tråden fungerar utmärkt. Den laddar jag flera olika telefoner och mp3spelare med.
     
  16. lillixx

    lillixx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har två frågor:

    1. Min laddare som jag fick med Bladen när jag köpte den har gått sönder och jag är nu på jakt efter en ny. Har dock märkt att om jag laddar med en annan laddare (EP800 till min fars SE X8) går laddningen betydligt snabbare. Jag kollade upp detta ytterliggare och har märkt att det finns ännu snabbare laddare ute på marknaden, tex Sony EP851 (Fast 230V Charger Micro-USB). Är detta en laddare som skulle kunna funka ihop med Bladen, och laddar den verkligen snabbare? Och om inte, varför inte? Skulle vilja lära mig så jag på egen hand kan hitta en laddare som funkar bra tillsammans med mobilen.

    2. Under mitt letande efter en ny laddare såg jag att det finns "bärbara laddare", eller som de också kallas "nödladdare" eller "backup laddare". Eftersom Bladen har så pass dåligt batteri och jag använder den ganska flitigt skulle det vara skönt att slippa leta efter ett eluttag var tredje timme. När det kommer till dessa har jag ytterliggare ett antal frågor. Jag har kollat på ett par, tre stycken, men har ingen aning om vad som avgör hur "bra" de är. Alltså hur många extratimmar de ger mobilen. Och vad är rimligt att betala för en sådan laddare? Vilken av dessa tre skulle ni rekommendera?

    http://www.teknikproffset.se/DATOR/S...er-3100mAh.htm

    http://www.themobilestore.se/se/art/...-micro-usb.php

    http://www.teknikproffset.se/DATOR/S...er-5600mAh.htm

    Tack på förhand!