Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

  1. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Yes! 2.3.6 stock.
     
  2. D_Odell

    D_Odell Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    I see.. ska höra av mig till supporten får se om det är något lurt för min del..
     
  3. Hummel

    Hummel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ny i forumet här på Swedroid.
    Skaffade mig en Note för ett par dagar sen och är så här långt sjukt nöjd. Det enda problem jag har är att trots att mobilen är fulladdad så stänger den av sig självt och startar om. Vad kan det bero på egentligen? Har aldrig varit med om något liknande.
     
  4. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vart har du köpt den?
     
  5. Hummel

    Hummel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Halebop. Kan det spela någon roll?
     
  6. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Tänkte om du hade köpt från samma företag som den här personen https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=67017 Då hade det kunnat indikera att man inte skall köpa från det företag, eftersom att de köper sina från tysklan. Då gäller inte reparationer här i Sverige enligt företagets reparationsställe.
     
  7. Hummel

    Hummel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, jag fick inte fram något vettigt av halebop vart dom har fått telefonerna ifrån. Det får tyvärr bli ett garantiärende, problemet verkar kvarstå och jag har prövat det mesta.
     
  8. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Idag var jag och klämde på en Note, men hur är det med lagget? Många av er som upplever det? Jag såg bland annat när en anställd visade en kund spotify på noten (jag kunde inte undgå att tjuvkika hehe), så var det som hackande hela "scrollen" ner på spellistan osv. Dvs när man scrollade ner (Förstår ni hur jag menar?), här är ett mycket bra exempel. http://www.youtube.com/watch?v=jSkEiYwkut8 Lite bättre flyt kan man väl kräva av en telefon som är så pass dyr?

    Även i menyerna tyckte jag att den som jag prövade hackade, dvs där man har alla apps och liknande. Jag vill verkligen köpa telefonen pga bland annat skärmen, men ska det lagga så där så skippar jag nog det. Eller är det bara jag som är för petig som kräver det av en 5-6K mobiltelefon?
     
  9. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Vilket evigt tjat om lagg...sluta för sjutton.
    Du har ju ingen aning om just den mobilen var uppdaterad med senaste programvaran osv.... herregud.
    Skulle kunna skriva spaltmeter om det där med lagg som inte är lagg men avstår.
    Konstaterar bara att jag inte har någon som helst lagg på min Note enligt min mening.
     
  10. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Haha lugna sig lite nu va? Jag bara frågade angående om vad jag upplevde. Jag äger ingen note, utan provade ett exemplar i affären (och såg en annan note som en anställd på butiken hade). Jag är fortfarande sugen på en note, men hade bara lite funderingar angående lagget. Lagg var väl fel ord av mig att använda, men hackandet.
     
  11. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Jag har inte minsta lilla lagg i spotify. Bläddrar jag i en spellista med ca 1500 låtar hackar det inte en gång.
     
  12. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Jag har varit inne på att byta upp mig till en note men jag kolla på en kompis galaxy Nexus och såg att vitt inte riktigt var vitt och tänkte om det är likadant på note?
    Tänkte att det var pentiles fel

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  13. Wintermute

    Wintermute Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testa ett annat sim-kort

    Det är ju i och för sig ett longshot men det är ju enkelt att prova. Jag hade samma problem på min htc desire när den var ny. Den bootade om var 5:e minut. Bytte simkort och sen var den stabil som en klippa.
     
  14. erewkichkow

    erewkichkow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tänkte kolla om någon annan har samma problem som mig. För någon vecka sen så gick det inte längre att ladda telefonen och jag lyckades sen komma fram till att om jag startade om den och hade sladden i när den starta så laddar den.
    Men sedan när den varit igång ett tag så funkar det inte längre att ladda med någon sladd alls. Nån som har en aning om vad som händer eller?

    Börjar bli lite jobbigt att starta om telefonen hela tiden. Jag har provat att göra fabriksåterställning och det funkade inte.
     
  15. jlarsson1978

    jlarsson1978 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag tycker definitivt att det finns problem med slowdowns på Noten men det är svårt att säga exakt när det uppstår, då det kan vara lite olika. Men det är något som syns i olika tester. Förhoppningsvis blir det bättre med ICS.
     
  16. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Du har nog råkat ut för ett hyggligt vanligt problem på Note, USB kontakten. Kolla så den inte bara är skitig annars kan det vara så att den behöver skickas på service. Har du provat med annan kabel?
     
  17. lolisosa

    lolisosa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag är helt ny på android, fick min telefon för en månad sedan och laddade ner appen papercamera från getjar. insåg först efter någon vecka att då hade jag inte tillgång till att kunna uppdatera appen från androidmarket. jag ahr sen försökt ta bort papercamera och istället installera den via market (för att ha tillgång till uppdateringarna, tyckte att det är värt priset) men det går inte. försöker jag köpa den får jah upp ett felmeddelande att det går inte för jag har redan appen (trots att den är avinstallerad) och om jag installlerar den igen från getjar och försöker uppdatera den via market går inte det heller eftersom jag inte har köpt den.
    jag har försökt avinstallera på 2 olika sätt och även försökt använda history eraser, men det funkar inte. någon som har tips på vad jag ska göra? (det gäller även spelet sprinkle)
     
  18. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Min uppfattning i "laggfrågan" är följande:

    Min Note flyter på utmärkt men då är den konfigurerad enligt följande:

    1. Kingdroid Elegance 5.0 (extremt stabil ROM).
    2. AbyssNote 4.2 Final kernel.
    3. Överklockad till 1,6 Ghz med PimpMyCPU (den kör dock ofta 1,4 Ghz, d.v.s stock-frekvensen).
    4. Launcher Pro som launcher.

    Den pinnar på riktigt bra, trots att jag har tunga widgets (Pure Messenger Widget, Scrollable News Widget etc).

    Ännu bättre blir det med ICS.

    Ett butiksexemplar kör troligen en gammal ROM och har antagligen inte startats om på länge. Det finns flera förklaringar.

    Jag har känt på en Note i717 (LTE/Snapdragon) och den flöt på bra för att vara ett butiksexemplar.

    Mitt råd är enkelt: köp, lagg är inget problem.

    Edit: Om känsligheten för lagg är extremt stort går det också att köra med en "laggfri" konfiguration och då blir rekommendationen:

    1. Minska antalet hemskärmar till 2-3 st som max.
    2. Låt bli widgets som kan vara krävande, t.ex sådana som i hög grad förlitar sig på nätuppkoppling och e-postvisning o.dyl. Pure Messenger Widget och Scrollable News ligger helt klart på den listan, framförallt om man kör dem i fullskärm (5 x 5).
    3. Använd TouchWiz-launchern.
    4. Uppdatera till senaste versionen av ROMen.

    På det sättet går det att vara mycket säker på laggfrihet.

    För min del struntar jag fullständigt i "lagg" i annat än kritiska situationer (i program, långsam PDF-rendering eller spel som körs med låg framerate är dåligt) och ser egentligen inte problemet, framförallt inte om man väljer att belasta systemet genom ett stort antal widgets etc. Jag har fem hemskärmar i LauncherPro med ett antal widgets och Note hanterar det bra som sagt, dock rekommenderar jag det inte till hyperkänsliga personer som mäter tid i enheter om 0,2 - 0,3 sekunder - så stressad är jag inte.;)
     
    Last edited: 7 mar 2012
  19. erewkichkow

    erewkichkow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har prövat med typ fem olika sladdar och det är tyvärr likadant med allihopa.

    Jag har lite ångest över att behöva lämna in den då jag inte lär återse den på typ tre veckor då men det kanske är något som blir tvunget då. Jag tycker det bara är konstigt att det går att ladda den precis som vanligt utan problem när den är avstängd. Vilket för mig låter som ett mjukvarufel.
    Får ta och göra en noggrannare städning på usb:n men annars blir det väl bara att bita i det sura äpplet och lämna in den.
     
  20. Hummel

    Hummel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hehe jo, jag prövade med en kompis SIM-kort. Samma skit där. Prövade utan SIM-kort också. Var lika kass där. Misstänker en söndagsutgåva på den jag fick :) Men den är på service nu iaf. Hoppas det går snabbt. Har ni någon erfarenhet av Deltaservice?