Övrigt: Storleken

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av minutz3, 28 dec 2011.

  1. Rasumusu

    Rasumusu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag byggde en modell av den med korrekta mått på alla håll, inga som helst problem att få ner den i fickan. Jag stoppade ner den i fickan och glömde sedan bort den. Gick med den på stan i ett par timmar, jag kände inte den mer än min vanliga telefon! Trodde att det var min gamla galxay spica som låg i fickan! Så enligt mig, no problemos :D
     
  2. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Testade ett annat byxpar nu faktiskt, och där går ligger pappersmodellen bra.
    Känns väl ändå sådär att behöva tänka på fickstorleken på grund av ens enorma mobil, heh... Sedan som någon skrev var tydligen inte pennan så väldans bra och det går väl troligen snabbare att skriva på ett riktigt (även om det är litet) tangenbord med riktiga knappar och så...
     
  3. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Tror inte det finns nån "penna" som kan ersätta det som man önskar sig som att skriva på ett vanligt papper. :P
    Kan ex: tangentbord skriva på detta vis: :teeth:
    [​IMG]

    Finns ett trick, att man roterar den i lanskap läge först, sen tillbaks i porträtt och då funkar s-pennan bättre. Dessutom har det S-PEN SDK släppt och upp till alla duktiga, kalibrera eller hitta på nåt kul med s-pen.

    Angående ditt problem med ha det i byxfickan, kan ingen hjälpa dig med och upp till folk var man vill lägga en mobil i.
    Visst är Noten med dess 5,3" ett problem att ha i byxfickorna, även det funkar för en del och inget som jag gör ändå.
    Skulle bekymra mig över att tappa den, pga dess stora format, som är klumpigt för mig att hålla med en hand och kommer bli ett vanligt "olycka" för många tror jag. :innocent:

    Men man vet vad man ger sig in på, när man köper ett sånt stor mobil och användnings syftet är viktigast, än byxbekymmer. ;)
     
  4. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Tjosan hoppsan.
    Slutade faktiskt idag med att jag beställde en Galaxy Note från Telenor för 399kr/månad :P
    Stod mellan den och Xperia Pro eller Mini Pron, men blev den eftersom Mini Pron har ju haft antennproblem och så när jag haft min Xperia X10 Mini Pro så har jag stört mig lite på den lilla skärmen (texten på vissa webbsidor är ibland löjligt liten... typ SLs hemsida..) och att jag vill ha bättre kamera (vilket Pron kan erbjuda också, men man kan inte få den stora Pron via Telenor :-()

    Aja, nu får man se om man gjorde rätt val i alla fall :P
    Hoppas på det bästa och att det kommer många framtida Android-uppdateringar än bara ICS till Noten! :D
     
  5. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Du blir nog nöjd. Snart kommer alla andra telefoner att kännas som leksaker i jämförelse.
     
  6. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Köpte en Note precis när den kom ut men men la den på is snabbt, men fick ut en ny vit för 2 dagar sedan och nu använder jag inte något annat. :) Storleken vänjer man sig vid rätt fort sen vill man inte använda dom mindre...

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  7. Danne82a

    Danne82a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bästa mobilen som finns för tillfället :D:D

    Sent from my Galaxy Note
     
  8. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har du fått din telefon än minutz3? Såg precis denna och är på gång att förnya mitt abbonemang då det går ut inom ett par veckor. Visst funderar man lite över storleken och jag ska åka iväg och kolla på den i butiken, men det kan ju vara kul att veta vad du tycker om den nu ifall du fått den? Med tanke på att du var ganska negativt inställd till storleken först
     
  9. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Hejsan!
    Ja, har nyligen fått den men inte börjat använda den riktigt ännu, men det verkar som att den fungerar att ha i byxor, den är dock inte bekväm i de jeansen som har minst byxfickor. Men jag är ingen "modeslav" direkt så känns inte som att jag har världens problem med detta. Den fungerar att ha i fickan på de där jeansen med minst ficka men det är med nöd och näppe. Skärmen är ju helt underbar bara. Pekpennan är räddningen i vinterkylan dessutom, var ute på en promenad igårkväll med Noten och drog fram pennan, fungerade klockrent att använda pennan och slippa vara utan vantar på händerna.
    Apropå storleken har jag väl relativt små händer för att tillhöra den manliga delen av människosläktet, men tycker det fungerar att manövrera telefonen med en hand, men helst ska man ju använda båda tassarna. Det blir mycket behagligare det.

    Är förresten väldigt nöjd med att ha valt Telenor på denna telefon, datatrafiken fullständigt skjuter i höjden!
    Underbart att kika på SVTPlay på denna på morgonen till exempel.
    Fungerar väl att köra över wifi med annan operatör eller så om man vill, men kommer nog se på en hel del program på bussen och så så är nog väldans bra att de har obegränsat (enligt Telenor kan de ju sänka hastigheten till 0,5 Mbits, men har typ 0,4 Mbits idag med Tre (obegränsat, vilket de inte längre erbjuder) så kommer ju fungera precis som nu om man kommer över 15 GB och det är vid något tillfälle då det är hög belastning och så). Skulle inte bli förvånad om datatrafiksanvändandet kommer ligga runt 1GB/dag..

    Nejmen sammanfattat är jag jättenöjd, kommer behöva tänka lite på storleken på byxfickor i framtiden dock. Det är egentligen det enda negativa jag kan komma på nu, att storleken är något utöver det vanliga. Sedan så är det väl inte så vanligt att man går från en SE Xperia X10 Mini Pro till en Samsung Galaxy Note ;) (kollade och Noten är ungefär tre gånger så stor (om man bortser från tjockleken) som X10 Mini Pron)

    En till nackdel är väl att man nog kommer bli bortskämd med denna skärmstorlek och kanske inte vilja nöja sig med något mindre i framtiden, vad vet jag?

    I alla fall, framtiden ser ljus ut för mig och Noten, kommer sitta med den och se på många avsnitt av Doktor Mugg via TV4 Play förutspår jag :cool:

    PS. som ni kanske förstått var mobiltelefonen olåst, trots att den enligt Telenors kundtjänst skulle vara låst, och detta även stod på sidan för mobilen, men tydligen var inte så fallet, uppmärksammade Telenor om detta och tydligen hade jag fått den nya olåsta varianten! :D
     
    Last edited: 7 mar 2012