Använda docknings-keyboard till spel?

Diskussion i 'Samsung' startad av pjw, 6 mar 2012.

  1. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att köpa ett docknings-tangentbord till taben (dvs Samsungs officiella vita) och undrar om man kommer att kunna använda detta till en del spel? Jag tänker främst på spel med fps-karaktär eller snarlika (Dungeon Defenders t.ex). Att kontrollera med skärmen är ju värdelöst (nåja, en vanesak kanske...). Ni som har tangentbordet eller ett annat - hur funkar det? Det hade varit fint om man kunde använda piltangenterna för att styra.


    Ps. Jo, jag ska använda tangentbordet för att skriva text. Inte bara spela. Men det sista vore ju en bonus s.a.s. ;) Ds.
     
  2. Lumamannen

    Lumamannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Tankade precis hem Dungeon defenders (2?), en massa filer att plocka hem, och inte fungerade det att köra via tangentbodet. Bara via en "styrplatta" på skärmen på vänstersidan... Nått annat spel du vill ha testat?

    // Christer
     
    pjw gillar detta.
  3. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tack! Jag kan ge dig en lista...Skämt åsido. Det måste väl finnas nån app eller nåt hack som gör att man kan använda tangentbordet som en spelkontroll? Som på en vanlig dator ungefär? Eller är det bara ett drömscenario? Jag undrar om t.ex Quake eller Duke Nukem funkar med tangentbord och mus...Vilken nostalgi!
     
  4. Lumamannen

    Lumamannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Nja, testade i alla fall ett fps-spel. Modern combat 3, funkade inte tyvärr.
    Hade kunnat vara en riktigt höjdare om tangentbordet funkat, och en mus så klart :-)

    Tror inte det är många bolag som lägger in stöd för sånt här tyvärr, och en driver verkar långsökt när det är pekskärm :-(

    // Christer
     
  5. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har kört en del spel med en logitech gamepad med lyckat resultat. Reckless Racing och Riptide GP funkar i alla fall med gamepad'en. Har dock aldrig testat med tangentbord, och dessutom så fungerar det nog bäst med gamepad om man har dockingstation som jag har, i alla fall lättare att få taben att stå ordentligt.