Få Cerberus gratis

Diskussion i 'Allmänt' startad av urbanlarsson, 27 feb 2012.

  1. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    TheftAware är dock bättre tycker jag.

    Håller t o m en hard reset
     
  2. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    grymt. fixade det till min platta men undrar, skaffar jag en lur, måste jag skapa ett nytt konto eller kan jag lägga in den till samma konto? dvs mobilen och surfplattan.

    En annan fråga, tillverkarna kan inte se nåt. Det är alltså vi som har full kontroll? Är inte direkt bekväm med sådana appar.
     
    Last edited: 29 feb 2012
  3. Brask

    Brask Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    är inte fabriksåterställning och hard reset samma sak? typ? nästan :)
     
  4. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Saxat från terms and conditions.

    1. License Grant. LSDroid hereby grants you a non-exclusive, non-transferable, revocable license to use a compiled code copy of the LSDroid Software as follows: You may use the LSDroid Software for one LSDroid Services subscription account (a "Subscription Account" is comprised of the shared resources accessible by a single login ID) on a maximum of five mobile devices owned or leased solely by you, for your personal use.
     
  5. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det är som med allt, deras T&C (terms and conditions) säger att dom inte kommer att titta på din information, och dom skulle nog åka dit rätt rejält om dom gjorde det, men om polisen kommer med ett domstolsbeslut till dom som säger att dom ska lämna ut all din information så gör dom nog det, precis som alla andra företag (detta är bara vad jag tror).

    Är du grovt kriminell och rädd för polisen så ska du nog inte använda denna app eller någon likt den, är det din personliga integritet du oroar dig för så bör det vara ok, iallafall om dom håller det som står i deras T&C, vilket dom troligtvis gör.
     
  6. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du har rätt. Verkade först som cerberus inte hade riktigt lika bra skydd.

    Dock tycks TheftAware knäcka Cerberos på den här punkten "and GPS auto-enabling on ICS."

    TheftAware är bättre för jag har redan köpt den :innocent:
     
  7. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det finns några kommandon hos Cerberus som man kör via SMS. Typ som att den ska söka efter och ansluta till öppna wifi-nätverk automatiskt.

    https://www.cerberusapp.com/help.php

    Med ROOT så aktiverar Cerberus GPS:en automatiskt på Android 2.3.3 och senare.
    Kika på "I have a rooted device. Can I get additional features?" på hjälpsidan.
     
  8. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Haha nej är inte kriminell alls, men det är bra att veta. Gillar dock inte att företagen har koll på vad man gör. :P
     
  9. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja iförsig Cerberos kan mycket väl vara bättre. Foto och webstyrning (theftaware har bara sms).

    Men döljer den att gps är aktiverat för skurken som i TA ? Ska maila o fråga. ,antagligen gör den det.
     
  10. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Alla appar som har rättighet till din GPS samt internet eller SMS kan göra samma sak. Så nja, det är nog troligare att någon annan app spionerar.
     
  11. wamiduku

    wamiduku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    TheftAware såg trevligt ut i äldre tester på webben, men vad jag förstår har avast köpt upp den och bloatat ner den med antivirus, 'web shield', samtalsfilter och en massa annat plufs. Märks det i form av sämre batteritid och segare telefon eller flyter det på som innan?
     
  12. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Nej dom vet att bloatware inte är poppis så det finns en guide för att komma undan.

    Jag tror dock Cerberos är bättre på alla punkter, theftaware har dock ingen central server.
     
    wamiduku gillar detta.
  13. wamiduku

    wamiduku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Testar Cerberus. Min nuvarande position hittade den men 'Location History' blev lite fel, för att uttrycka sig milt. Inte så mystiskt som det först verkar. Vid närmre eftertanke fattar man att kartnålen sitter på ekvatorn rakt söder om Greenwich, dvs Lat 0, Long 0. Med andra ord fanns det ingen historik för Cerberus att hämta.
     

    Bifogade filer:

  14. nizzehult

    nizzehult Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har ägnat en del tid sista dagarna för att hitta en allokering/låsningsapp som hade allt. Cerberus tar nästan full pott!
    Otroligt genomtänkt produkt - och rätt prissatt. Visserligen har jag ett inbyggt motstånd till att betala för appar men i detta fall ska jag nog göra ett undantag.

    Men jag har en fråga som det inte går att få nåt klart svar på!
    Man får ju licens till upp till 5 enheter samtidigt. Då är ju 3 Euro absolut inget att bråka om.
    Men...hur binds dessa andra enheter upp undrar jag? Vi har ju flera mobiler men alla har ju sitt egna Google Play och Gmailkonto. Att man bara kan administrera enheterna från ett konto förstår jag och det måste man väl leva med men är det bara de som ligger under samma Gmailkonto som kan åka på samma licens?
     
  15. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag kopplade min flickväns telefon (med ett annat Google-konto) till mitt Cerberus-konto och det fungerade hur fint som helst.

    EDIT:
    För att inte låta som en psykopatisk pojkvän eller något liknande som spionerar på min flickvän så va det hon som sa att hon ville ha det. Det är iofs inte kopplat längre efter hon skaffat sig en ny lur ^^
     
    nizzehult gillar detta.
  16. nizzehult

    nizzehult Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack, precis den info jag behövde! €3 för 5 licenser, det känns som man har råd med det! Ska t o m gå att betala via PayPal :)