Problem: Laddproblem med GN

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Crazzyswe, 6 mar 2012.

  1. Crazzyswe

    Crazzyswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjo, gjorde en snabb sökning men kunde inte hitta någon tråd om detta i forumet...

    Jag har problem med att telefonen inte kan laddas när den är på, fungerar dock när den är avstängd, vilket är lite wacko.
    Dessutom så tror telefonen att den laddar när den inte är inkopplad, men batteriet drainas så klart.

    Har testat med massor av olika rommar och kernels, men får samma fel.
    Kör på radion: XXKL1
    Testat att stänga av NFC, läste att den tydligen ska ligga på samma krets som batteriet eller något.
    Testat att koppla ur batteriet, testat med ett annat batteri, testat med andra laddare och kablar. Inget som hjälper.

    Jäkligt störande att jag inte kan ladda telefonen samtidigt som den är på =/

    Hittade en tråd på googles forum om detta:
    http://www.google.com/support/forum/p/Google+Mobile/thread?tid=1d4619aabb855bef&hl=en

    Så det verkar inte vara ett super ovanligt problem.
    Någon annan som har upplevt detta fenomen och i så fall, lyckades ni att åtgärda det på något sätt?
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det där låter ju som galaxy s2-problemet och då brukade det alltid vara usb-porten som blivit kaiko.
     
  3. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag fick det problemet med att inte kunna ladda när den var på helt plötsligt för ett tag sen med, testade med min orginalladdare och laddaren till mitt mw600 och var samma på båda, är sladden inkopplad säger telefonen "Not charging" och drar man ur kabeln säger den "Discharging" som vanligt, om jag kopplade in den till datorn så kunde datorn inte känna igen enheten och man kunde inte föra över filer men den laddades.

    Sen för en vecka sen så var jag hos en kompis och testade hans laddare (tror det var till en s2:a) och det fungerade. Sen när jag kom hem så fungerar alla mina andra laddare och att ansluta den till datorn.

    Har ingen aning vad det är som är fel eller varför den helt plötsligt började fungera men enta tipset jag har är att testa flera olika laddare och kablar. Det är andra som sagt samma sak att de testat en viss laddare och sen efter det så funkar alla andra laddare igen med.

    Känns som det är något i telefonen som hängt sig så att den har problem med att identifiera laddarna men att den sen helt plötsligt kan komma ur det om man "rätt" laddare som funkar.
     
    Last edited: 6 mar 2012
  4. lordcom

    lordcom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Lenovo TB-X704F
    För mig låter det som oxid eller skit på kontakten... Det man kan göra är att antingen köra med komprimerad luft in mot kontakten, eller elektronik-spray...

    Men jag kan inte direkt rekommendera elektronik-spray direkt i telefonen i.o.m att det är väldigt lätt att få in för mycket & att det sprider sig till skärmen & skapar osköna mönster... :cool:

    Spraya elektronik-spray på & i kontakten på sladden & tryck in den i telefonen direkt, dra ur & tryck in den ett par gånger... Är inte kontakten förstörd i telefonen så borde det fungera som det skall efter ett tag...

    MVH
    lordcom
     
  5. s3bb3

    s3bb3 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min mobil för exakt samma problem. Dom bytte usb-porten och nu funkar det som det ska...
     
  6. Joestrummer

    Joestrummer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har precis samma problem och har haft det i drygt en vecka nu. Tänkte köpa nytt batteri i hopp om att det skulle lösa problemet men det verkar det inte göra.

    Gjorde dom även en fabriksåterställning då på mobilen?
     
  7. s3bb3

    s3bb3 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu gjorde jag själv en fabriksåterställning innan jag lämnade in den så jag vet inte riktigt men det står ingenting i deras arbetsbeskrivning om att dem gjort fabriksåterställning.