Motorola RAZR, SGS II eller tips?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av papinho, 8 feb 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Hej

    Ja då var det dags för mig att skapa en sådan tråd också. Är på jakt efter en ny lur och har kikat på både Razrn och SGS II. Tror inte SGS II behöver någon närmare introduktion men den har börjat bli lite mainstream och självklart vill man sticka ut. Dock så undrar jag om Razr:n är den mobil man ska satsa på då? Jag har hört flera skräckhistorier om telefonen, gul nyans på skärmen, sim-kort tappar kontakt, trasig hörlurskontakt m.m. Det som är nackdelen med just Raznr är att den inte har någon utbyttbar batteri (men behövs det då de har rapporterats riktig bra batteritid på den?) Det som jag gillar dock är designen och tunnheten, den sticker verkligen ur mängden. Då jag äger en Xoom så gillar jag verkligen byggkvaliten på Motorola's enheter. Tidigare ägt SGS och kan inte säga detsamma om Samsung.

    Ni som har ägt eller ha testat båda telefonerna vad tycker ni? Min budget ligger på ungefär 4000:- (+-100:-) och inte mer. Kom gärna med tips, funderingar m.m.
     
  2. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Razr Maxx tycker jag är intressant, vet inte om den kommer till Sverige dock.
     
  3. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Tror inte det :/ verkar vara exklusivt för Verizon
     
  4. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Xperia s kanske är ett alternativ? Hyggliga specs samt en 720p LCD skärm på 4.3 tum är inte fy skam. Dock är den inte lika tunn som SGS2 eller Razr, men jag ar personligen lite svårt för razrn pga den är så tunn och framför allt bred (nästan vass i långsidan :) ). produktjämförelse: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=838917,1074844,1008938 och xperia s går att få för ca 4499 på cd on mha en rabbatkod som är exklusiv för swedroidare: https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=891953#post891953
     
  5. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag var i samma val för några månader sen men valde en S2a.
    Det där är ju väldigt individuellt, men personligen från det lilla jag klämt på den så tyckte Razr var alldeles för bred för en 4,3", samt att det var pentile matrix i den och att S2 har bättre processor och GPU, ej utbytbart batter etc. Sen är custom ROM utbudet och communityn för S2 riktigt stort(samt tillbehör). Vet ej hur det är med Motorola nu, men kör inte de med låst bootloader än?

    Xperia S går bort pga ingen extern kortplats för mig.

    Dock känns Motorolan mycket exklusivare, både i material och utseende. Hade Maxx funnits i Sverige så hade jag eventuellt övervägt en Razr(3300mah batteri i det formatet är grymt nice). Att de är så tunna är bara en nackdel för mig. Ergonomin blir mkt sämre. Köpte ett 2000mah batterikit till min S2a inte så mkt för att få bättre batteritid men för att få en telefon utan puckel(alla de ultratunna får ju en puckel vid kameran) samt skönare att hålla i.

    Fast hade jag varit du så hade jag väntat på nästa generationslurar som kommer om några månader. S2 och Razr känns som förra årets modeller(S2 har snart funnits i ett år). Inte för att de är sämre mobiler, för de är riktigt grymma än. Men hopp i hårdvara kommer väldigt snart. Quadcores, bättre effektivitet, högre upplösning i skärmar, vattentäta(S3 ryktas ju vara det) etc. Iofs kommer du nog hamna över 4000kr då. Sen är det ju rykten om en S2 plus också med uppdaterad exynos-processor.
    https://swedroid.se/samsung-galaxy-s2-plus-pa-gang-med-exynos-4212-rykten/

    Skulle inte förvåna mig om Samsung presenterar en billig uppdatering på S2 innan de släpper S3.
     
  6. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Tack för ditt inlägg. Hmm ja kan vara ett alternativ, inget stort fan av SE direkt, men måste känna på den och testa den när den släpps. Kommer ha den i åtanke när jag gör mitt val. Om jag ska vara ärlig så såg den rätt ful ut också, SE som är ganska kända för att göra snygga telefoner failade här imo. För vassa hörn

    Jag håller med i mycket det du säger om SGS2, roligare telefon, custom rom m.m. men den känns så mainstream just nu, lite som Iphone :P Razr har snygg design, men sen är nackdelen att de många defekta Razr som löper runt just nu, så det är 50/50 chans att man får en bra Razr och ingen defekt. Men jag tror nog jag väntar max 2 veckor till och ser om det blir någon prissänking på antigen SGS2 eller Razr. Angående nästa generations mobiltelefoner, vad ska man med Quad-core till? :D Tycker Dual-core räcker gott och väl imo, Quad-core är bara försäljningsteknik, inte så att jag ska lira Crysis på luren ^^
     
    Last edited: 9 feb 2012
  7. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Håller helt och hållet med vad det gäller designen på Samsungs modeller. Nu brukar jag prioritera innehåll över design och känsla(därför jag köpte S2an över Razr) men hade inte skadat om Samsung ansträngt sig lite när det gäller design och ergonomi. De har nog tråkigast och mest intetsägande design av alla nu(Apple faller väl också i den gropen då de inte släppt en ny design på typ två år nu). Och då en del förväxlar Samsungs design med Apples så blir den verkligen mainstream och tråkig.

    Vad gäller Quadcore, nja, de är även mer effektiva. Kolla tex battertiden på Transformer Prime jämfört med tidigare android tablets. Den slår ipad2 även om ipads brukar ha bättre battertid än androids. Sen är Exynos 4212(dualcoren som ev kommer i S2 plus) 32nm teknik, så den är också energisnålare än nuvarande Exynos 4210.
    Och kom igen, större skärm med högre upplösning i ev samma storlek som s2 och vattentät är väl inte helt fel heller. :)

    Fast vad det gäller speed i telefonen, så undrar jag också om jag verkligen behöver något snabbare än min s2a nu. Känns lika snabb att surfa på som en desktopdator(om vi bortser från att det är jobbigare att surfa på liten skärm och utan tangentbord). Spela spel på telefonen är inte heller så kul om det inte finns vettiga kontroller. Kan tänka mig strategispel eller äventyrsspel på mobilen, men de kräver väl inte mer kräm än vad topplurarna redan klarar av.
     
  8. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Någon speciell anledning till att Galaxy Nexus inte är ett av dina alternativ förresten? Jag är galet nöjd med min :)
     
  9. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Nope, de bara priset. Sen hade de kampanj på razr och tänkte fråga samtidigt om luren så jsg har ingenting emot GN :-)

    Sent from my MZ601 using Tapatalk
     
  10. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Det blev en RAZR men jag ska skicka tillbaka den (som det ser ut just nu) inte för att den är dålig på något vis utan för att 1. Bootloadern är låst och ingen vet när/om den ska låsas upp. 2. De känns som att GPU i luren känns lite gammal, min brors SGS kör Powervr SGX540 och den är snart 2 år gammal, känns inte framtidssäker.

    Funderar nu på en Sensation men hur står sig Adreno 220 gentemot t.ex Mali-400?

    PS. Fan att man missa dustin's erbjudande igår SGS II för 3990:- :(
     
    Last edited: 10 mar 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.