Fråga: Vilken ICS är stabilast?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av krollos, 11 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. krollos

    krollos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är nybliven S2 ägare, har haft en Optimus 2X sedan tidigare.

    Finns ju en uppsjö av olika ICS roms till S2:an så min fråga är vilken är det som ni upplever stabilast och bäst?

    Tack på förhand!
     
  2. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    jag är nöjd med samsungs version. allt fungerar och den hänger sig inte.
     
    krollos gillar detta.
  3. krollos

    krollos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Låter bra! Är det den som heter İCS REMİX ROM v9.0 ULTİMATE online XXLPB 4.0.3 resurrection FULL-WİPE du kör?
     
  4. deliverance

    deliverance Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
  5. magnea

    magnea Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    För min del är omega stabilast
     
  6. krollos

    krollos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  7. RoseN-95

    RoseN-95 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Alla är väll stabila egentligen,det är bara vad man själv tycker känns bäst för en själv :)

    Jag använder själv "Resurrection Remix ics v9.6 exclusive XXLPH 4.0.3 Full-Wipe" ;)
     
  8. scanie

    scanie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Om man ska kunna ge ett bra svar så måste man ju ha testat den nyaste versionen av alla ROM's samt lyckas installera dem så att allt fungerar. Det har jag inte gjort men av alla jag har testat så har CM9 varit stabilast och snabbast hittills. Det enda som är lite tråkigt är ju man inte kan filma med den, men det är i princip det enda som inte fungerar.
     
  9. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jag väntar på dem som har gort gingermod ska släppa ngt liknande för ics. den kommer va stabil! :D
     
  10. Schat2

    Schat2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    kör också med omega, funkar över förväntan :)
     
  11. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    det är den gamla. finns en nyare från 9feb. går att hitta på sammobile.com
     
  12. fluffen

    fluffen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    CM9 enligt mig :D Bara videokameran som inte funkar, allt annat är klockrent! (den är inte samsungbaserad)
     
  13. 007Magnus

    007Magnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Beror väl på vilken förväntan man har.

    Har själv kört omega, men återställde till Checkrom RevoHd 6, som jag som tur var är hade tagit en nandroid backup på innna jag installerade Omega ICS;n.

    Dels så var det rom kitchen som följde med omega 3 ganska värdelöst, jag saknade en mängd funktioner som jag inte fick i nya rommen.
    Kände inte att ICS tillförde så mycket jämfört med det jag hade i den moddade romen innan, trots att den baserades på 2.3.6 och ej ICS.

    Men framförallt så var det instabilt i en del lägen. Den nya marketen, Google play, hängde sig med jämna mellanrum, vilket gjorde att telefonen låste till sig i typ 10-15 sekunder, sen gick det att försöka start upp google play igen.
    Och det var ett antal gånger som telefonen bara helt plötsligt hade stängt av sig då den legat och vilat (dvs när jag inte använt den).

    Visst, det kan skifta beroende på vad man har installerat. Jag kör tex med Go launcher EX och har en drös appar installerade. Poängen är att om det är stabilt för någon annan så hade den förmodligen tur att köra med appar och launchers som inte gjorde systemet instabilt jämfört med mitt (som är superstabilt med checkrom under gingerbread ) och det kan den som vill pröva det hela inte veta från början. Bara att testa alltså för att se.


    Och så var batterietiden fruktansvärt dålig jämört med den jag har med Checkrommen med en speedmod kernel som jag lagt in.
    Det handlar om kanske 2-2.5 ggr sämre batteritid! Den drar mer både i viloläge och under belastning. Omöjligt att vid lätt till normal användning klara sig ens en dag på en laddning.

    Finns för få kernlar i Rom kitchen och alldeles för lite annat för att det ska vara intressant.

    Som det är nu känns det som att Checkrom är totalt överlägsen, men det beror förstås på att den fått mogna in på en gammal Froyo bios.

    Får vänta in tills en Checkrom som stöder ICS kommer om någon månad och om det då finns tillräckligt med stöd för allt "extra" i Rom kitchenet som går att köra under ICS.

    Innan dess tycker i alla fall jag inte att det är värt att installera ICS även om det skulle bli stabilt fullt ut och om också batteritiden skulle bli typ 75-80% av vad jag kan få nu under checkrom.
    Men, visst, det är ju jätteenkelt med att göra en nandroid-backup och återställa i fall man vill pröva.

    Tycker ICS i sig är överhypad. HATAR nya appswitchern (dvs multitaskingväxlaren). Ser häftigt ut med miniatyrer, men är en enda röra då det inte går att få överblick på en gång över appar som man vill växla till eller stänga ned, som med Froyo. Och apparna som dyker upp är inte heller sorterade i bokstavsordning så man får rulla upp och ned på måfå för att hitta appen som man vill växla till.
    Finns en del bra småsaker, men i det stora hela mycket hype tycker jag.
     
    Last edited: 11 mar 2012
  14. djstoffe

    djstoffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Den här rommen har jag kört några dagar nu: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1530179

    Fungerar faktiskt riktigt bra. Bra batteritid, klarar mig lätt en hel dag (förvisso med stora batteriet), Snabb, inga konstiga FC, dock med CM9 buggarna; videoinspelning och USB som inte funkar.

    Edit: Det var menat v1.3. La precis in 1.4 och märker att den inte gillade när jag pillade med inställningarna i Galaxy S II settings appen för skärmen.
     
    Last edited: 12 mar 2012
  15. Dec

    Dec Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tippar på Remix, slipper man krångla med USB delning och video inspelning, allt annat funkar fint och det flyter på riktigt bra :)
     
  16. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Tråd låses då ts inte ens gjort ett försök att läsa på om de olika ICS rom som finns ute.
    Läs på först och främst både här och på XDA
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.