Dålig mic?

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Mr_East, 9 mar 2012.

  1. Mr_East

    Mr_East Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Flera stycken som har klagat på att jag hörs väldigt dåligt och burkigt och detta har flera med Neo i bekantskapskretsen fått höra.
    Nån som känner igen detta eller har tips på nån lösning?
    Finns det nån app som man kan boosta mic volymen med tex?
     
  2. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Var med om att en polare som köpte en Neo lät väldigt burkigt för mig. Det jag tror problemet är (bara en teori) är att det ju sitter en extra mikrofon på baksidan ungefär vid kameran. Denna används för bruseliminering, alltså det ljud som BÅDA mikrofoner tar upp elimineras medan det ljud som bara samtalsmicen tar upp blir kvar.

    Håller man då handen på ett visst sätt så kan det nog bli som en "skål" som för din röst vidare upp till micen som då känner av din röst som bakgrundsljud och eliminerar det.

    Det går att avaktivera brusreduceringen så det kan du ju prova göra och se om det blir nån skillnad, alternativt hålla ett annat grepp. Minns jag sa till polaren min att det lät otydligt och han typ "nu då?" och så blev det jättebra så nåt med hur man håller den är det nog.
     
  3. Mr_East

    Mr_East Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo jag stängde av brusreduceringen, få se om folk klagar mindre efter det ...