Tre Fastpris kampanj, sjuk

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av peak282, 5 mar 2012.

  1. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    thephonehouse, via deras chatt. Dom kunde portera mitt nummer från tele2 till 3 också!
     
  2. Jentanho

    Jentanho Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tph dokumentären kan du läsa mer om nedan

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Det är möjligt att Tph har förändrat sin aproach, men första intrycket består alltid.

    Ang. Bling, såg att de hade några av erbjudandena.

    Till topic, det är ett fantastiskt bra erbjudande.

    När jag ändå skriver, så vill jag faktiskt rekomendera er att köpa direkt från operatören då det brukar vara mycket enklare att hantera garanti ärenden den vägen.

    Har själv suttit på kuse på två av de större operatörerna och varje gång vi hade en kund som varit i kontakt med återförsäljare och ville utnyttja garanti så var det kaos.

    Live long and prospure
     
  3. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vet ju inte om det är någon lögn. Erbjudandet är fram t o m 22/4 vilket betyder att beställer du en lur under denna tiden så har du ditt erbjudande. När tiden är slut, så gills ju inte detta erbjudande. Så om du nu skulle välja den lur du vill ha den 22 så har du ju ditt erbjudande. Sedan vet man ju aldrig, comviq lade sin till den 23/4, 3 kanske t o m förlänger erbjudandet. Man vet aldrig. Så efter den 23 april har man alltså ingen aning vad som händer, mer än att planerna är att allt återgå till det normala.

    Sedan är det brukar det alltid vara så här. Själva bindningstiden går igång när din bindningstid är slut så då går priset ner och du börja betala för din lur. Innan dess betalar du fortfarande på din gamla lur. Brukar vara så, men vågar inte slå vad om saken så att säga. :-)


    Och, jaså, lämnar du SONY-avdelningen nu eller? :-) HTC ONE verka ju onekligen vara bra lurar, men tycker själv att designen på dessa fortfarande går utför. Har inte sett så mycket av gränssnittet, så det kan jag inte säga så mycket om.
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Eftersom du betalar för ett fastpris, så är det en räkning som består utav det antal dagar som du använt/utnyttjat abonnemanget som du betalar för. De kan inte ändra förutsättningarna efteråt så att säga. Du skulle ju kunna få världens chock annars ju... hehe. Du betalar dessutom i efterskott, så det blir inte en månad + de dagar som du utnyttjat. Så där skall du nog inte vara så orolig. och just det, du kan inte ångra efter 14 dagar, utan du måste som sagt ångra dig INNAN 14 dagar gått. Annars lär det inte gå så bra, så att säga. :D
     
  5. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    jodå. det e ju specialfall denna gången. man får abonnemanget låååångt innan mobilen. har ju 14 dagars ångerrätt från då man få mobilen. enligt mina beräkningar så kommer man ha ca 6 veckor på sig att ångra sig. :D ( om man köper av the phone house )
     
  6. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 452
    Mottagna gillanden:
    1 118
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Hur snabba brukar thephonehouse vara, beställde en lur i fredags och står fortfarande "ny webborder".

    2012 skall det ta max 2 dagar att få iväg en order tycker jag.
     
  7. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    du får nog börja med tänka helgfria dagar. så "2 dagar" har inte gått än.
     
  8. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Haha, jag lämnar den bara tillfälligt :) Lovade mig själv för ett tag sen att jag inte skulle köpa ny mobil förrän Cortex A15 var tillgängligt i mobiler, men när detta erbjudande dök upp kunde jag inte tacka nej. Tar en mobil nu och säljer sen när jag köper Sony's flagskepp senare iår istället. Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska ha One S eller Xperia S under tiden, men beställde One X för att försäkra mig om 3-abonnemanget och sen hinna läsa lite recensioner på SXS och One S (One X är alldeles för stor i min smak).

    OnT: Beställde via TPH kl 12 i fredags, hur länge brukar det ta innan ordern bekräftas?
     
  9. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nice. Jag fundera på att ta bort min order från 3 och ta via TPH just för att dom är olåsta och obrandade. Men nackdelen är att jag hamnar sist i kön. behåller jag min order hos 3 får jag telefonen i början av v13 medans TPH levererar 1-2 veckor in i April.
     
  10. freddan83

    freddan83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    trist att man cashade en telefon för en månad sedan, får sälja den o teckna upp mig då jag inte har någon bindningstid kvar på mitt tele2abb ändå... det jag går o drar mig för är att tänk om galaxy s3 dyker upp på tre provkör den 21'e april.. fan att det aldrig ska va lätt...
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hur vet du att 3 leverar sina telefoner då? Enligt dom jag pratade med skulle det ta ca 4-6 veckor från det att man beställde sin. Runt andra veckan i april skulle jag fått min om jag behållt min order där.
     
  12. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    köp på the phone house då. du kommer inte få mobilen förrän andra veckan i april. håll fingrarna i styr och öppna inte kartongen i 1 vecka till så har du full ångerrätt tills erbjudandet e över. kommer sg3 innan så byter du bara. du får ju abonnemanget direkt så du kan använda den. failproof plan! :D
     
  13. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    pratade med kundtjänst idag och jag var en av dom första 10 som beställt One X. Dom skulle få in 50st i början av v13..
     
  14. freddan83

    freddan83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    haha bra plan! eller så väntar jag bara tills den 22'e o går ner o köper den i butik, bör ju finnas på lager då med.. undra om man kan ringa o deala med dom att jag tar abbonnemanget nu o börjar betala bara dom skickar mig sg3an när den kommer in, lär väl kosta som en one x ändå :)
     
  15. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    min plan byggde på att jag vill ha abonnemanget så fort som möjligt men jag vill oxå ha möjligheten att vänta ut ifall sg3 kommer innan 22 april. får ju det bästa av 2 världar så. :D får du genom den dealen hos 3 så skriv till mig! ska lätt deal till mig samma isf!
     
  16. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER


    kan man kontakta pth och kolla var man ligger i listan också eller? 50 st första veckan bara ?

    edit : kollade med dem nu , dem visste inte exakt var jag låg men långt fram. Inte så mycket koll på det verkar det som

    edit 2 : tydligen skall dem få in minst 500 st ?
     
    Last edited: 12 mar 2012
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    De säger början av April hos The Phone House, väntar på att komma fram till deras telefonkundtjänst men det verkar vara låång väntetid :(
     
  18. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    därför köper man obranden från thp, om man ser att sgs3 är grym så säljer man den oöppnad och köper sgs3 :)
     
  19. GriZzm0

    GriZzm0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Då har även jag beställt en mörk HTC One X med 3Total från TPB. Hade 3MobilSurf Plus för 89kr/mån innan. Stog att det är 1 månads uppsägnings av tjänsten på hemsidan så jag ringde kundtjänsten och hörde om dom kunde avsluta den direkt eftersom fri surf ingår i mitt nya abonnemang. Men icke... Dock är väl 89kr inget att gråta över. ;)
     
  20. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    När jag ringde in och frågade om något helt annat så sa tjejen jag pratade med utan att jag ens nämnt datapaketet "du har ju ett datapaket, men det ingår datatrafik i ditt abonnemang - så jag plockar bort det utan någon uppsägningstid"...verkar vara lite skillnad på vem man pratar med då.

    Ring igen - du kanske får prata med någon som kan hjälpa dig att spara 89kr - det är ju en hel tex subway meny ;)