misslyckad uppgradering!!!!

Diskussion i 'Blade' startad av kallstrom_74, 12 mar 2012.

  1. kallstrom_74

    kallstrom_74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    hej! Jag har lyckats med att misslyckas att uppdatera till 2.3.5 (orginalfil från zte.com.cn) på en helt ny zte som hade 2.2..blev nog något fel på överföringen av filen till minneskortet..valde att söka efter uppdatering..sen så startade telefonen om sig, och det stod (upponer) uppdating from t-flash card med en skum skärmbild, för att sen visa gröna gubbe..inget händer efter det

    vad kan man göra..HILFE!!!!!
     
  2. kallstrom_74

    kallstrom_74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    jag har NOG lyckats få igång den igen..lyckades till sist få datorn att stoppa in clock recovery och har lagt in MILE HIGH romen.. det enda som spökar är när man startar telefonen så kommer det upp T-FLASH texten (opponer) och en "trasig bild-bara en massa brus och streck" men sen startar den..kan man fixa till så att det inte står t-flash längre?
     
  3. kallstrom_74

    kallstrom_74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    det fixade jag genom att lägga in orginal 2.3.5 romen..men nu så har cmw försvunnit..kör jag oneclick recovery så säger den att det inte funkar då det är ett 2.3 system, hur ska jag nu kunna välja att installera en custom rom då?
     
  4. Sundwall

    Sundwall Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    HTC M8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC M8
    ROM:
    Stock Root
    Telefon 2:
    Motorola Razr
    ROM:
    Cyanogen 11
    Platta:
    Motorola XOOM
    ROM:
    Cyanogen 11 BIG
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 021
    Mottagna gillanden:
    8 513
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Hej det du kan göra är att nedgradera din telefon till 2.2 alltså en GEN 2. Just gen 2 är standard när det gäller custom roms och du har då ett betydligt större utbud av roms att välja på. Ta t.ex. Swedish Snow som endast är för gen2.


    TA BACKUP PÅ ALLT DU VILL SPARA INNAN DU GÖR NÅGOT!
    Jag avsäger mig även allt ansvar ifall något inte skulle fungera som det är tänkt.

    1. Ta och hämta hem filerna, lägre ner i inlägget.
    2. Ta och hämta hem imagefilen och lägg på ditt sd-kort, eventuellt behöver den ligga i en mapp med namnet image.
    3. Sedan går man in i Om Telefonen -> System Uppdateringar -> Minneskort Uppdateringar -> Klicka sedan OK.
    4. Nu startar telefonen upp i Clockworkmod och här ska du göra wipe data/factory reset, wipe cache, och under avancerat wipe dalvik. Obsavera att allt på telefonen försvinner nu!
    5. flasha på med återställningsromen och sen är det bara att starta om telefonen.
    6. Nu kan du följa Saibots guide för att lägga in en custom rom, finns i min signatur.

    Filer att hämta via länkar;
    imagefilen
    återställningsromen