Galaxy s2 LTE, Nexus, Xperia s eller razer?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av pappa_jon, 12 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!
    Dags för ny telefon. Tänkt köpa ny denna vecka så får bli nån av dessa.
    Jag har jättesvårt att bestämma mig så skulle vilja veta vilken ni skulle välja och varför. Mina tankar...

    Galaxy s2 LTE: den har snabbt internet. känns som det borde vara högre upplösning med tanke på skärmen. ikonerna ser väldigt stora ut osv. verkar som att batteritiden är dålig vad jag läst. även läst andra som påstår tvärt om :S touchwiz är fult :)

    Nexus: skönt med hd upplösning, snabba uppdateringar och inte massa skit med. snygg med. den och razer gillar jag mest utseendemässigt. men jag har testat den i 2 butiker och då har den laggat. framför allt när man bläddrar bland widgets, där man lägger till dom ics. kör ics på min nuvarande sgs 1 med custom rom och den laggar inte mer iaf. kändes inte alls som samma flyt i webbläsarn som i sgs 2 lte. kanske sunkiga ex i butikerna? sen blir jag tveksam när den har samma gpu som i min snart 2 år gamla mobil. dock överklockad hur mycket det nu gör. verkar ha sämst kamera av dessa.

    Xperia S: hd upplösning, bra kamera, mycket minne. om den har plast som ser lika "plastig" ut som arc ser den isf billig ut. verkar ganska tjock. svårt att avgöra med utseende då bara har sätt på bild/videoklipp.

    Razer: snyggaste av dessa enligt mig. skärmen såg inte lika skarp ut enligt mig. samma gpu som min nuvarande mobil och nexus...

    tror razer faller bort

    hjälp mig välja nu blir galen snart
     
  2. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Har själv en razr. Inge fel på den skärmen? Testa åka och känna på dom. Men hade nog valt s2 LTE idag.
    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag hade tagit en nexus helt klart. jag upplever sony ericsson nu sonys produkter som vansinnigt plastiga och "B"... fattar inte hur samsung kunnat få plastryktet för folk verker ju uppenbarligen missat alla sonys lurar...

    razor är nice men låst bootloader om jag minns rätt? kanske är löst nu dock det vet jag inget om.

    S2 LTE... halvkackig lur och har lte som enda drivpunkt eg som i nuläget känns fullständigt meningslöst när deras nät inte ens presterar högre än hdspa+ whatever... det som ska gå i 32mbit iaf ;) ... lågupplöst skärm dessutom... verkar mer eller mindre inte vara på tapeten för ics i närmaste laget heller om ens överhuvugtaget.
     
  4. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Varit inne på nexus ett bra tag men börjar tveka mycket efter att jag testat den i 2 butiker. Som sagt var dom 2 laggade. Min sgs1 med ics rom flyter lika bra :S sen verkar kameran sunkig.
    Men så snygg telefon och gillar vanilla
     
  5. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    bootloadern är på väg att låsas upp ja, kommer väldigt "snart". Angående GPU:n så kör Gnex samma gpu överklockad med 200mhz. Om Gnex kör samma gpu betyder det att fler utvecklare kommer att stödja den ;) sen handlar det också mycket om hur man kombinerar hårdvaran med mjukvaran. Visst är power sgx540 lite utdaterat men den är inte dålig på något vis.
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag var inne idag och kollad epå xperia s för jag var lite nyfiken på den men den var hemsk i mitt tyckte tyvärr.. så passade på att kika på en nexus mest bara för den hängde bredvid och den laggade som satan. förstår inte hur det har gått till dock. Min nexus flyger fram och den är helt stock förutom att den är rootad och det påverkar inte hastigheten direkt ;)
     
  7. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Fast de i butikerna brukar oftast vara sönderkörda av alla som kommer och testar de, inte undra på att de är "sega" :P De pillar och provat på i princip allt. Man får bilda sig en uppfattning dock om hur ICS vanilla ser ut och mobilen designmässigt.
     
  8. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Designmässigt tycker jag nexus är snyggare. Vanilla kör jag nu och det gillar jag. Men är bara nexus som laggat i butikerna och det låter konstigt att det bara skulle vara den modellen. Ska testa den i nån mer butik... kameran verkar inte vara nån höjdare heller. Får nog bli en galaxy s2 LTE eller xperia s
     
  9. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    3 av 3 butiker med laggiga nexus. Utesluten nu... kände även på xperia s och inte alls lika plastig som tidigare se lurar. Rapp och grym skärm. Men gud vad mjukt och skönt flytet är i s2 lte
     
    Last edited: 13 mar 2012
  10. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    E väl bara avsluta alla pågående appar som ligger i bakgrunden och testa igen när man e i butiken?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  11. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gjorde det men lagget kvarstog. Testade även omstart som inte hjälpte
     
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    sant såklart.. jag var och pillade på en xperia s och den var så seg så man höll på att kräkas när man pillade på den och det vet man ju att... så seg är den inte lixom utan det är helt enkelt sönderpillade grejer ;)
     
  13. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har helvänt nu. Blir troligtvis en nexus, ska köpa någon imorn iaf. Men hur illa är batteritiden i nexus neddie? För du har väl en? Många som klagat på det och i swedroids test såga dom ju batteritiden hårt för nexus. Klarar den en dag med hårt användande? 3h samtal, 1h spel, 3 timmar surf/facebook?
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag kan väl dra lite snabbt hur jag använder min lur...
    det börjar med tåg 1 timme på morgonen till jobbet och dörr till dörr kan vi säga 1.5 timme. allt som allt 3 timmar musik om dagen 3-4 timmar frö att överdrive lite kanske ;).. google musik streamar allt har ingenting cachat. undertiden när jag sitter på tåget pillar jag konstant med telefonen oftast surfar jag eller hänger på tapatalk lite sådär förstrött ;) kollar jobbmail etc...

    väl hemma smäller jag på wifi och sen hänger luren med mig runt i hemmet och är mest idle men allt som allt. 1 timmes skärmtid iag när man slökollar. när jag lägger mig för natten har jag minst 50% batteri kvar.

    min telefon är helt stock och är endast rootad.

    Du skall iaf ha som ledstjärna att 1 dag per laddning ca.. kanske runt 18 timmar det är praxis men så är det ju på dom flesta lurar idag.
    tung användande brukar folk säga 6 timmar jag säger mer men vi har säkert olika definiton på tungt jobb kanske ;)

    Du kommer inte bli besviken, nexus är en riktigt fin lur och att köra en nexus är fantastiskt skönt oavsett om du flashar andra rommar eller bra kör stock. Det känns rätt helt enkelt ;)

    SGS3 funderade jag på men nu blir det nexus rakt av för mig tror jag. det känns hemtrevligt ;)
     
  15. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Perfekt! Tänkte göra en likadan tråd om samma nallar. Dock tänkte jag istället vanliga S2 för S2-LTE pga batteritiden.

    Tele2 har ju sjukt bra erbjudande nu som man bara inte kan tacka nej till. Så nått köp ska det bli"!!

    Har nu haft samsung galaxy s sen typ 1.5 år tillbaka eller nått. Det jag stört mig på är att det blir ju fan värdelösa bilder såfort ljusförhållanden blir dåliga. Typ ute = bra bilder. inne = skit. Ta kort när man har fest innomhus är ju bara att glömma.

    Står sig S2an bra mot de andra nallarna eller? För storleken är ju bara aningen större än min S. Och i övrigt är jag jävligt nöjd med min S och ha meny + bakåt + hemknapp. Vilket t.ex. experia saknar.

    Hur är experia S skärm om man jämför mot oled? Vill ju inte bli förbannad i sommar för att man inte ser vem fan som ringer liksom. I övrigt så lockar ju experian med sin kamera! Men HTC One X skulle ha väldigt ljuskänslig kamera?

    BESLUTSÅNGEST!! ps. Tjejen ska också ha ny nalle. Hon sa att hon skulle ha en iphone. mitt svar: glömt det PUNKT SLUT. Då skrev hon S2. Men hon är ju inte så insatt :P Kör wildfire för övrigt.


    EDIT: HTC One X verkar inte gå att välja i tele2s erbjudande. =/
     
    Last edited: 16 mar 2012
  16. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Vad är skillnaderna mellan sgs2 och sgs2 Lte?
    Mer än att den klarar 4g.
     
  17. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Blev en Xperia s. Mycket pga kameran och större minne. 16gb på nexus utan möjlighet till utökning är på gränsen. Enligt mig är skärmen bättre på Xperia s, upplevde skärmen som skarpare. Är väldigt rapp och aldrig ens laggat till för mig.
     
    Last edited: 19 mar 2012
  18. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Klokt val, skärmen är underbar!
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.