Tre Fastpris kampanj, sjuk

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av peak282, 5 mar 2012.

  1. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag har note. Skit nöjd med telen men den har problem med svärtan. Bli blockiga pixlar å skit vid mörka partier. Detta ska fixas i ics säger samsung
     
  2. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Sitter också och väntar på om de ska köra s3 i tres erbjudande. Man kan ju hoppas
     
    Last edited: 13 mar 2012
  3. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Waaa, blir sjukt sugen på att göra mig av med min s2a och slå till på en one x! Fast är lite orolig innan tester av den etc släppts!
    Hoppas verkligen inte den kommer dras med Sensationsjukorna (damm under skärm, knarr, glapp i skalet etc etc) som många ex gör/gjorde! DET skrämde bort mig från HTC :(

    What to do what to do?! :D
     
  4. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hoppa på erbjudandet.
    Invänta recensioner.
    Dåliga recensioner --> Sälj den när du får den, obruten förackning för 4-5k?
    Bra recensioner --> Behåll den

    :)
     
    Aja gillar detta.
  5. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Det hade jag faktiskt missat, att det ej gällde webben. Fast er personal via telefon/nätet har gjort det när min man köpte telefon m abonnemang i höstas, mig också när vi sagt att vi vill att ni ska prismatcha.
     
  6. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Tack! Det har jag inte ens tänkt på! Låter som en god idé! :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  7. PiZZaMaN

    PiZZaMaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    När jag förlängde ett av mina 2 abb (sambon ville ha en rosa s2a med 3total) sa han på 3 att jag kunde förlänga båda. Svarade då att jag ska förlänga men vill vänta lite då jag inte kan välja vilken jag vill ha men att jag funderar på One X eller Sony Xperia S men även hoppas på S3. Han sa då att den garanterat inte hinner komma innan erbjudandet är över. Vet inte vad han baserade det på. Kanske är så att telefonerna dom säljer testas av dom så pass långt innan att även om dom skulle få reda på att dom ska sälja den framöver kanske det alltid tar x antal veckor innan den säljs. Eller så sa säljaren bara så för att få mig att välja vad som även fast jag sagt att jag ska ska fortsätta med 3 och förlänga via dom (kanske inte blir så iofs:). Bara en fundering.

    Till TPH Toni, innan telefoner går att köpa hos er, brukar det vara så att ni får in dom en viss tid innan eller kan det vara så att nu på måndagen får reda på att telefon X ska börja säljas inom några dagar?

    Vet inte när One X presenterades men om den kommer först i april borde det väl dröja minst en månad innan den går att beställa/köpa från då Samsung presenterades?
     
  8. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tro mig, jag kände mig väldigt smart när jag kom på det själv :)
     
  9. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Så länge något är möjligt är vi inte omöjliga :)

    det skiljer sig mycket, inte bara mellan tillverkare utan specifika modeller. Som ett exempel kan vi ta Xperia S, vi fick den till huvudlagret igår och de flesta butikerna fick den till sig idag, butikerna längre upp norr kommer att få den under dagen imorgon, medans det har hänt att vi får telefonen till huvudlagret samma dag som den ska släppas vilket gör att vi omöjligen kan ha den ute i butikerna den dagen. sedan är väl det värsta som kan hända att vi får reda på en försening i leveransen dagen innan eller t.o.m. samma dag som telefon skulle kommit.

    Så fungerar det helt enkelt och hur ledsen man än kan bli ibland så är det ingen som försenar en annonserad releasedatum med flit.

    EDIT: Ofta så kommer ju telefonerna i tid och i dessa fall har vi den i de flesta fall en eller två dagar innan.

    Samma sak gäller med förbokningar, vi tar inte emot sådana förrän vi fått iaf ett någorlunda säker tid för release och pris på produkten innan vi tar emot bokningar. Vissa telefoner har den informationen från den dagen de presenteras medans andra är lite vaga. Nu pratar jag alltså om den informationen vår inköpsavdelning får och inte t.ex. "Kommer i Q3" som ofta nämns i presentationer. Det kan alltså handla om en vecka eller någon månad.
     
    Last edited: 13 mar 2012
  10. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

  11. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Vi har i dagsläget ingen mer info om den nya iPaden än det som sagts. Vi har inte heller något sådant paket som nämns i kommentaren.
    Om vi bundlar en iPad så är det normalt med en iPhone och om det är en androidtelefon så brukar det vara med en android-tab.
    Men visst går det att göra vissa ändringar i paketen ibland men då oftast mot en lite annorlunda kostnad.
     
  12. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

  13. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    det skulle förstås vara möjligt att göra om iPaden kommer tills dess och inte blir alltför dyr.
     
  14. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    ja se på fan! inte för att gå på tok off topic men en Iprodukt som telefon är ett BIG no go för min del men som tab/platta/WTF är ipaden riktigt vass..

    tebax till topic, hur lång tid tar det innan allt är klart med abonnemanget? skickade in alla papper idag. skulle nog ha flörtat till mig en micro sim adapter också ;)
     
  15. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Om jag har förstått det rätt så innebär det att när man bokar HTC One X med 3Total-abonnemanget för 349 kr, så får man egentligen ett presentkort som är värt runt 6000 kr på TPH. Om Galaxy S3 kommer innan man löser ut HTCn så kan man väl välja den istället och eventuellt lägga pengar emellan för att få S3:an. Kanske Toni på TPH kan förklara detta.
     
  16. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    hehe, har du hittat hit också nu :)

    Jocke, Cloetta, minhembio.com, föredetta Linköping :)
     
  17. look2

    look2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Skulle vara trevligt om man kunde få till att man får en surfplatta.
    Jag förlänger mitt abb hos 3 och behåller min s2, som jag är riktigt nöjd med och inte "vill" byta, men jag skulle tjäna på ett nytt abb.
    Och istället för att få en ny telefon, så får man en surfplatta. Detta erbjudande kanske även gäller surfplattor i TPH sortiment? Eller är det endast telefoner ?
     
  18. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Tror ni 3 är villiga att ta hand om min uppsägninstid på 3 månader från tele2 och stå för portning av nr? 3 erbjudande är bättre iom att du kan välja alla telefoner till samma pris.
    Ska chatta med dem på lunchen. Går de bra byter jag sida :) och väljer en one x sen köper sgse kontant när den kommer.
    Ska ringa en säljare hos tele2 också och berätta att de förlorar viktiga mej som kund om de inte släpper noten utan förhöjd avgift och den femhundringen de vill ha för den.
     
  19. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ok. Har jag fattat detta rätt nu.

    Jag beställer detta abbonemang tillsammans med en htc one x på phonehouse.
    ALLT detta kommer att kosta mig är 349 kr i månaden. Thats it. INGET annat? Till alla nät, fasta som "mobila" inkl surfen?

    Avgiften på 250 spänn (aktiveringsavgift?) hur blir jag enklast av med den? :cool: Jag planerar att beställa ett helt nytt abbonemang men nytt nr och hela kitet!

    Tack!
     
  20. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    låter korrekt

    Jag slapp alla avgifter även frakt vid förlängning via phonehouse

    tog dock Xperia S, men det ska inte betyda någon skillnad
     
    Aja gillar detta.