Fråga: Blev nått bättre med ICS?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Monterat, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Saker som blivit bättre:
    1. Då man trycker på telefonikonen kommer man till dialern, trycker man tillbaka kommer man tillbaka till hemskärmen. Innan har jag för mig man kom till logs, och valde man dialern och tryckte tillbaka kom man till logs så man fick trycka tillbaka igen för att gå ur. Något liknande var det iaf, att man fick trycka 2 gånger på tillbaka istället för 1. :)

    2. Då batteriet laddat klart så vaknar man inte längre av PIP!-PIP! (då det inte är något ljud som spelas då det är färdigladdat)

    3. Ser att det klagas på det blåa fältet fortfarande som kommer på sidorna då man surfar, på min telefon är det 100 gånger mindre än förut, lite som 1 pixel som kommer fram, helt suveränt.

    4. Då man laddar är det det mer respons i skärmen än förut, stod man på en sida i webläsaren tex och höll nere fingret så studsade hela bilden upp och ner lite.

    5.
    Skapa en ny sida i webläsaren är enklare nu än förut, samma sak att växla mellan dessa.

    6. Mönsterlåset på låsskärmen är 100% perfekt nu, förut registrerade den inte vissa prickar lite random.

    Dock finns det ett par saker som jag själv upplever som sämre, dessa är:

    1. Verkar suga batteri som bara den, eller iaf då man surfar. Vid surf blir telefonen lika varm som om man skulle spelat bf3 på telefonen. Vid stand-by verkar det väl vara helt ok. Man får ge det en vecka så man får lite mer kött på benen.

    2. Scrollen är annorlunda, vilket jag läste är något som kommer med ics, känns som den inte är lika konsekvent som tidigare. Om man tar "nyheter och väder" och scrollar mellan kategorierna så kan jag scrolla med vänster hand som förut och gå genom alla kategorier, däremot om man ska scrolla till vänster så går det inte om man använder tummen vilket gick innan. Eller det går om man verkligen tar på kanten och drar lite sakta. Förut kunde man sätta fingret i mitten och bara snärta till.

    3. Emailappen går inte att gå till skickat/utkorg osv längre, man kommer till inkorgen och går inte trycka där upptill som förut och välja skickat/utkorg osv längre. Eller det går, men att trycka meny-mappar och sedan välja är ju så omständigt att det är skrattretande. Varför inte ha som förut kan man undra.

    Sedan är det ju saker som inte har med ICS och göra men som man undrar varför de inte fixade till/la till.
    Dessa är:
    1. Kunna byta namn på sakerna på hemskärmarna, ofattbart att de inte lagt till detta då varenda customlauncher har detta nästan.

    2. Att inte inkluderat kalenderwidgeten som kom i senaste uppdateringen(tror jag) till galaxy tab, samt kunna välja ljust/mörkt skin.

    3. Inte fixat så man kan ändra färg då man trycker på tangenterna. Detta hade man inte brytt sig om i vanliga fall, men då de ändrar färg borde de kunnat fixa så man fick välja valfri färg.

    4. Då man ska ringa någon så går man in i telefonboken, letar upp en person och sveper till höger på denna och ringer upp. Då samtalet avslutas trycker man på lägg på-ikonen och man är tillbaka i telefonboken. Här skulle jag vilja se att default är att man kommer till hemskärmen istället, och ett val såklart att ha det som förut om man nu skulle vilja det.

    Man kan förstå att samsung inte vill göra om alltför mycket, men man kan börja undra hur svårt det är att att lägga till vissa saker då hur många custom launchers ploppar upp med alla möjliga extrafunktioner som är nyttiga. En av hundratals är tex att kunna byta namn på saker på hemskärmarna. Känslan man får är att det är 1 person som jobbar med att göra launchern på samsung.

    De borde anställa folk som gör custom launchers. Då får de snyggare och en mer enhetlig design genom hela launchern, mer användbara funktioner och inte minst av allt, tiden för detta skulle gå 100 gånger fortare.
     
    Last edited: 14 mar 2012
  2. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Menar nog att man hade kontakter i en flik, vilket var nice. Ännu en försämring.

    Sent from my GT-I9100
     
  3. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER


    Hade liknande problem som försvann efter en återställning, prova det! :)
     
  4. flyttkarl

    flyttkarl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Går det göra något åt batteritiden? känns som något hänt och den dragit flera % mer än tidigare vid samma användning/inaktivitet

    Verkar som om data skickas/tas emot fasten alla form av autosync är av..?
     
  5. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    För det är mycket svårare att långtrycka där man skriver och välja?
     
  6. stornorden

    stornorden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gröna gubbar

    Här några saker som jag är missnöjd med:

    Smajlisarna då man skriver sms syns ju knappt, en grön liten fläck bara. Synd, för jag har alltid gillat dom roliga Android gubbarna, nu ser man inte själva minerna! :-(

    När jag har fått sms så försvinner inte siffran som visar antalet inkomna sms på själva Meddelandeikonen fast jag har läst alla sms. Så den visar att jag har olästa sms fast jag inte har det :-/ Irriternade!

    Varje gång man ska avaktivera skärmlåset så står det "Dra fingret över skärmen för att låsa upp" med stora bokstäver i skärmens nedre del!
    Nähäää!!!??? Ska man dra fingret över skärmen???? Skojjar ni!!!??? Tror dom att man är dum i huuvet lr????? Varför kan man inte ta bort denna handikapp-text???

    Så.....

    Kom gärna med tips på om det går att åtgärda dessa problem eller svara på min fråga: Går det att ta bort ICS,dvs nergradera till det gamla ROM:et?
     
  7. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Allt blev bättre, har inte stött på ett enda problem än så länge, Lite seg till en början men det löste sig efter en omstart, Men sen så gjorde jag en total wipe innan uppdateringen också, vilket man ALLTID bör göra, För det är väl inte konstigt om det blir massa strul när man har en massa gammalt kvar om man ska uppdatera, speciellt när man går till en ny OS ver,
     
  8. wick3d

    wick3d Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Det var ju det jag mena, i den appen så klickar man på meny knappen till vänster. Sen har du kontakter där. Så den finns kvar, bara 1 extra knapptryckning :)
     
  9. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag uppdaterade ICS så här:
    1. Återställning + formatering av USB + SD-kort.
    2. Uppdatera till ICS via Kies.
    3. Återställning + formatering av USB + SD-kort.

    Sedan satte jag igång och installerade allt ifrån Scratch...

    Varför på detta jobbiga sätt? För jag ville vara 100% säker på inget gammalt bös låg kvar och ställde till de. Så en återställning har jag redan provat direkt efter uppdateringen. Så jag är väldigt tveksam till att de löser problemet tyvärr. :ehm:
     
  10. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Nån mer som märkt att de tar längre tid att öppna Dailpaden och kontaktboken nu? Jag har uppdaterat sju stycken SGS2-or nu. Alla har detta problem. Det är bara första gången man startar kontakter/telefon som de tar tid.
     
  11. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    313

    MINA ENHETER

    Jupp samma här. Har inga av dessa problem folk klagar på. Enda är fördröjningen i kontakt appen första gången man går in.
     
  12. Alphashooter

    Alphashooter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    GPS:en låser sjukt snabbt med ICS. Tidigare har jag aldrig fått låsning inomhus och ibalnd tog det upp till en minut utomhus innan den låste. Nu låser den inomhus och ute tar det 5 sek.
     
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 206
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ett tips till dom som har problem med scrollningen som är värt att testa

    När telefonen är avstängd

    Håll in Power + Home + Volym plus inne samtidigt, ca 10-20 sek
    Då kommer man in i Recoverymode, väl därinne välj "wipe cache" genom att stega nedåt med volymknappen, bekräftar med ett snabbt tryck på powerknappen.
    Välj efter det att starta om telefonen. Jag gjorde detta på inrådan av Samsung supporten och min scrollningen blev allafall mycket bättre efter det.

    På detta sätt blev min åtminstone bättre,inte som innan tyvärr men det verkaar som Samsung har bestämt att den inte ska vara som innan
     
    ljungbacka gillar detta.
  14. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    detta var nytt för mig. spelar man in video.så spelar den in ljudet i stereo.
     
  15. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Nu har inte jag nån S2a längre. Men jag måste fråga, har inställningen att man vill ha båda ringsignal och vibration samtidigt vid inkommande samtal försvunnit? Inställningen kanske bara saknas i den läckta Kina romen till Noten?

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  16. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det funkar på min i allafall! :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    jollelund gillar detta.
  17. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.