Prefixer [app-tips]

Diskussion i 'Applikationer' startad av 253°below, 14 jun 2010.

  1. Slangaren

    Slangaren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmmm,

    Är det därför jag BARA kan få prefixat nummer i samtalsloggen enl ovan post..
     
  2. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nej då, så ska det inte vara. Fixen ska innebära att det du faktiskt valt att logga även är det som loggas.
    Hur är din regel inställd?
     
  3. Slangaren

    Slangaren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat med att ställa:
    "Lägg till i samtalslogg" till "Standard" & "Ursprungligt nummer" men båda genererar att prefixet lagts till i samtalsloggen.

    Skall läggas till att jag kör med "uppringningsfix" för att prefixer skall funka.
     
  4. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har kört med prefixer ett längre tag och det är kanon!

    Går lite off-topic direkt och frågar efter en applikation som man kan köra som fixar till numren på ens kontakter, tex tar bort ledande 0:an och lägger til +46, jag hade en applikation förut men kommer inte ihåg vad den heter som jag körde, men nu har det tillkommit en del nya kontakter och jag får inte till prefixer riktigt.

    Några tips?

    Sen undrar jag om någon kan hjälpa mig att ställa in prefixer efter dessa önskemål.
    *Alla nummer som har +46 i början ska ignoreras
    *Alla nummer som innehåller 5 siffror ska ingoreras
    *Alla andra nummer ska det läggas till 00 i början på.

    Tacksam för svar!
     
  5. uncoloured

    uncoloured Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Finns garanterat någon som har en bättre lösning men tills vidare är detta det jag lyckas knepa ihop...

    • Utgående regel
    • Number matches: [0-9]{6,}
    • Add prefix: 00

    Då matchar den bara nummer som innehåller enbart siffror och som är minst 6 siffror långt. Regeln körs alltså inte om numret börjar med + eller innehåller färre än 6 siffror.

    Det går såklart att tweaka lite och det finns säkert bättre lösningar, men till dess... :)
     
    e2zippo gillar detta.
  6. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tackar, ska testa detta.

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
     
  7. inc0g

    inc0g Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Galaxy Nexus

    Hej!

    Jag köpte mig en galaxy nexus, första gången jag använder en android telefon, och jag har kontakter inlagda både som +46 och vanligt 07-osv.
    Jag jobbar i Norge och om mitt problem bara gäller på Galaxy Nexus eller android generellt vet jag inte, men när jag är i Sverige och får ett samtal från ett Svenskt nummer så visas inte landskoden, och ligger då kontakten inte inne med landskod så visar inte telefonen vem som ringer..
    Likadant om jag är i Norge och får ett Svenskt samtal, då visas numret med +46, men ligger kontakten inne utan landskod så står det inte vem som ringer.
    Ganska irriterande.

    Samma gäller då Norska nummer som ringer i norge - utan landskod, och alla mina norska kontakter har jag inlagda med +47 före.

    Jag installerade Prefixer men fick ingen ordning på det, går det att fixa?
     
  8. uncoloured

    uncoloured Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    @inc0g

    Det här är relaterat till mjukvaran och inte själva telefonen. När min Nexus var sprillans ny så fungerade detta klockrent, den matchade som mina äldre telefoner (sökning bakifrån?) och kontakten matchades oavsett om det var +xx innan etc.

    Med senaste firmware-uppdateringen så förändrades tyvärr det här, nu hittar den inte längre kontakten om inte numret motsvarar exakt det man sparat.

    Jag har löst det genom Prefixer - telefonappen visar tyvärr inte kontakten när den ringer, istället poppar det upp en toast/notification från Prefixer som visar kontaktens namn. Dessutom har jag sett till att Prefixer loggar kontaktens sparade nr i telefonloggen, så där ser allt bra ut. Denna lösning duger rätt bra tills vidare.
     
  9. nizzehult

    nizzehult Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Prefixer verkar bra men deras forum verkar tyvärr vara nere sedan en tid tillbaka.

    Jag har samma problem som många andra - vår Centrexväxel lägger till två nollor så att nummerpresentationen inte funkar - och jag har fått till det så att en "toaster" kommer upp med rätt info.
    Tyvärr försvinner den efter bara någon sekund och råkar man inte ha telefonen framför ögonen så hinner detta fönster försvinna.
    Hur kan man komma runt detta?

    Har en S3 med 4.3
     
  10. nizzehult

    nizzehult Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Prefixer har potential men skulle behöva lite features!
    Jag ser nu att "toastern" återkommer efter att ha flashat upp direkt när någon ringer, men det tar en 5-6 signaler innan rutan visas igen. Varför kan man inte få se den permanent tills man svarar? Har också ett önskemål om att öka storleken på rutan, den skulle lätt kunna få vara dubbelt så stor, kanske mer. Rent av dominera skärmen ;-)

    Han man unika ringsignaler som är knuten till en specifik kontakt så fixar programmet tyvärr inte detta utan det är standardsignalen som gäller. Men det är nog lite för mycket begärt att Prefixer ska kunna lösa det....