Testpilottråden - Samsung Galaxy S II LTE

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av bernard, 5 mar 2012.

  1. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Även jag är intresserad av NFC-tekniken är nyfiken på hur man tänkt sig att det skall testas? Gissar att det är lite tunt med möjligheter att testa det ute i verkligheten ännu?
     
  2. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    När får man veta vilka som blir?
     
  3. Samsung Sverige

    Samsung Sverige Baby Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Hej p1er!

    Vi kommer att ha en kontinuerlig dialog med testpiloterna och är beredda att lyssna på deras idéer och önskemål angående användningsområden osv. :)

    //Erik
     
  4. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    292
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Via mail eller här på forumet?
     
  5. the__dude

    the__dude Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Antagligen via mail skulle jag tro

    Har dom alla utvalda redan blivit kontaktade?
     
  6. Samsung Sverige

    Samsung Sverige Baby Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Hej!

    Vi är i slutfasen av att ta kontakt med de utvalda nu. Vi hoppas hinna klart med detta idag :)

    //Erik
     
    Miatamannen gillar detta.
  7. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Och hur ser det ut på ICS-fronten?

    Var någon surpuppa här som sa att Samsung struntar i oss som har en S2 LTE till förmån för andra telefoner.

    Stämmer det?

    Sent from my Blade using Tapatalk
     
  8. Miatamannen

    Miatamannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilka är dom andra 4 ?

    För det var väl 5 stycken som skulle bli utvalda.........

    ;)
    :D
     
  9. par.ahlund

    par.ahlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    ZaInT och Ösregn gillar detta.
  10. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Vilka är de lyckliga testarna?? Show your faces!
     
  11. Samsung Sverige

    Samsung Sverige Baby Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Hej!

    Nu har de fem testpiloterna för Galaxy S II LTE valts ut bland de 300 ansökningar vi fått in. Det har varit ett väldigt tufft jobb att välja ut de fem bästa bland väldigt många bra kandidater och vi önskar att vi hade kunnat erbjuda fler telefoner att testa. Vi uppskattar verkligen att så många tagit sig tid och skickat intressanta och genomtänkta ansökningar!

    När vi kontaktat de fem testpiloterna – det sker nu under dagen - kommer de att offentliggöras här och alla ska ha fått sina testtelefoner med abonnemang innan veckan är slut. Vi hoppas sedan på en mängd av frågor och svar här i tråden (som inom kort flyttar in i det vanliga forumet). Tack igen alla som ansökt!

    //Sarah
     
    Miatamannen gillar detta.
  12. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Tack Samsung för att man får chansen att testa SGS2 LTE! :)

    Första intrycket: 4G/LTE är verkligen snabbt!

    [​IMG]
     
  13. Samsung Sverige

    Samsung Sverige Baby Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Hej!

    Galaxy S II LTE är nu på väg till de fem utvalda testpiloterna som här på Swedroids forum går under de följande namnen:

    Conny85
    Das Erdbeerkuchen
    Mellon
    behnaam
    och sist men inte minst Nagarebozhi

    Om det redan nu är något som ni skulle vilja att testpiloterna kollar in närmare, tveka inte att ställa frågor. Senast i morgon ska alla ha fått testtelefonerna.

    Vi vill åter igen passa på att tacka alla som ansökt om att bli testpiloter – konkurrensen var stenhård och vi hoppas kunna komma tillbaka med fler liknande projekt framöver. :)

    //Erik
     
  14. Wetterholm

    Wetterholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Testa gärna batteritiden med 4g och stäng sen av och testa utan ;)
     
  15. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Hejsan! Tänkte köra en kort presentation.
    Mitt namn är Jonas och är inbiten nörd. I androidvägar importerade jag en Nexus One för 2 år sedan. Har under större delen av tiden kört CM på den. Sedan två månader kör jag nu en Galaxy Nexus, även den rootad och med AOKP installerat. Har under kortare tid testat Sense-telefoner som kompisar äger och det ska bli kul att testa TouchWiz.
    Jag befinner mig i Jönköping och har ni frågor till mig angående jämförelse mellan telefoner skriv här (mention genom att skriva "Das ErdbeerkuchenDas Erdbeerkuchen;" eller på twitter http://twitter.com/daserdbeer
    På twitter kommer jag troligtvis skriva en hel del om mina erfarenheter med telefonen.
    Då vet ni mina preferenser. Hoppas jag kan hjälpa till! /Jonas
     
    Last edited: 14 mar 2012
  16. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Får väl göra som Das Erdbeerkuchen och presentera mig, Jimmy heter jag och bor i Motala, har varit väldigt aktiv i X10 forumet och andra delar av Swedroid, fram tills för några månader sedan då jag införskaffade mig en SGS2 så nu finns jag även där :) och självklart i Galaxy Tab 10.1 tavlan.

    Nu har jag fått denna otroligt roliga chansen att test köra LTE versionen av SGS2 och det ska bli riktigt kul.

    Precis som Jonas säger här uppe; har ni specifika frågor eller funderingar eller förslag så är det bara göra en mention. Ni kan även nå mig via länkarna i min signatur men för att alla ska få ta del av frågor och svar så är det bästa att ni stället frågorna direkt här på forumet med en mention. :)

    "You just got Samsunged from Tapatalk"
     
    Last edited: 14 mar 2012
  17. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Hej jag heter Conny , 26år gammal bor i Stockholm. På min fritid arbetar jag för en välkänd ROM utvecklare som går under namnet "galnet" där vi tillhandahåller Galnet MIUI ROM till 17 olika enheter som bygger på Cyanogenmod där mitt arbete går ut på att testa telefonens funktionalitet tillsammans med ROM:en, prestanda, stabilitet samt erbjuda support vid behov.

    Min roll som tag tagit på swedroid har till största del handlat om att hjälpa andra användare med supportfrågor till mesta dels i Samsung Galaxy SI samt Samsung Galaxy SII trådarna. Men har även rört mig utanför för att hålla ett öga på vad som händer.
    Jag älskar det jag gör och har haft stort intresse för mobilteknik sedan tidigt ålder. Androids operativsystem har jag arbetat med i ca 1.5år.

    Jag tackar för denna möjlighet och jag ser fram emot ett framgångsrikt samarbete tillsammans med Samsung Sverige.
     
  18. Hellplant

    Hellplant Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag som har haft min telefon ett tag kommer här med lite synpunkter och funderingar.


    Enligt mina erfarenheter de senaste veckorna så sjunker batterinivån med ca 10 procentenheter i timmen när 4G är aktiverat. Om det är tekniskt möjligt så vore det bra om man hade valet att stänga av enbart 4G och fortfarande ha kvar GSM/3G och inte som i dagsläget vara tvungen att välja mellan alla tjänster eller antingen GSM eller 3G.


    Vid vissa tillfällen då tappar telefonen all mottagning när den ska växla mellan GSM/3G/4G, det kan vara i några sekunder upp till någon minut. När man har bra mottagning så sker inte detta utan det är endast när den bestämmer sig för att byta.


    Jag har haft 4 st omstarter under den månaden som jag haft telefonen men då jag har ca 120 appar installerade så är det ju inte helt otänkbart att det är någon app som ställer till det.


    Vid inspelning av video så flimrar bilden beroende på vilken belysning man filmar i, jag hittar ingen inställning för 50Hz/60Hz/Auto när det gäller belysning. Det är mycket möjligt att den ska justera automatiskt men det verkar inte fungera i alla lägen.


    Det är allt jag kan komma på just nu. Samsung kan ju ta till sig av det här och ni som får testa telefonen kan ju ha mina synpunkter i åtanke och se om ni får liknande resultat.


    I övrigt så är jag mycket nöjd med telefonen, den reagerar blixtsnabbt i alla lägen och tal-/ljudkvaliteten vid samtal är mycket bra.



    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  19. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Ni kunde ju sagt att man var tvungen att äga en Samsung-mobil för att ha chans att vara med i testet!

    Lycka till alla testare!
     
  20. filosofis

    filosofis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Skulle uppskatta om någon använder telefonen som modem och visar lite överförings och latens statistik. Dra gärna igång ett steam spel till exempel och dra ut en stadig logg / beskriv upplevelsen.

    Sen om någon skulle vilja köra ett bil/tåg/buss test och visa gärna med någon form av graf eller bara beskriva upplevelsen av att strömma musik/film när man är i rörelse.

    ser fram emot era test.