Problem: Sensation XE problem efter ICS upd.

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av jokke.holmkvist, 13 mar 2012.

  1. jokke.holmkvist

    jokke.holmkvist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+
    Tänkte samla lite problem och lösningar till sensation XE ICS uppdateringen.

    WiFi - wifi aktiveras fastän det är inaktiverat
    lösning: "wifi meny - meny knappen - avancerat - behåll wifi på under viloläge" kryssa i "endast när den är inkopplad" så startar inte wifi när den är inaktiverad i viloläget.

    batteritid - en del har rapporterat extremt dålig batteritid
    har kört min sensation nu med daglig användning och det är ingen marginellt bättre batteritid nu, vilket jag tror beror på att man stänger mindre processer nu med ICS.

    döda processer - håll inne hemknappen och dra ikonerna som kommer upp till höger.

    optimerar app - när man startar mobilen så kommer där upp ett medelande om att mobilen optimerar appar

    krypterat minneskort - när man bockat i rutan "kryptera minneskort" så blir minneskortet skrivskyddat, dålig information vad detta allternativet igentligen gör

    gamla bilder finns inte med i Galleri längre.
    Dessutom hittar stockmusikspelaren inga låtar.
    lösning: "rensa data" för galleri och musikspelaren under app, ICS döper om mapparna för bilder/musik på minneskortet


    posta gärna problem eller lösningar i tråden...
     
    Last edited: 14 mar 2012
  2. micke666

    micke666 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min första post här.
    Jag kanske är helt dum i huvudet, men mina gamla bilder finns inte med i Galleri längre.
    Dessutom hittar stockmusikspelaren inga låtar.


    Poweramp låter efter ICS-uppdateringen metalliskt och inte alls så naturligt som tidigare.
    Ungefär som om man lagt på en effekt.
     
  3. Tokig75

    Tokig75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det som jag märkt av är att:

    Telefonen startar om av sig själv av någon anledning som jag ej känner till.

    Jag har även haft problem med hörlursutgången då ljudet kommer i telefonen istället för i hörlurarna. (omstart löser problemet men det kommer tillbaks)
     
  4. bigthelin

    bigthelin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det problemet jag stör mig mest på är att när jag använder sökknappen för att söka efter något på internet så öppnar den webläsaren men laddar den sidan jag senast var inne på.
    Detta sker även om jag vill gå in på en länk genom facebook appen så den måste öppna webläsaren eller då jag vill öppna ett bokmärke genom bokmärketwidgeten som jag har på en hemskärm.
    Problemet uppstår däremot inte när jag nyss använt webläsaren utan bara när den fått "vilat" ett tag.
    Detta har jag sett andra som klagat på och en polare till mig som också har en sensation upplever samma problem.
    Någon som har lösning till detta?

    Kan för övrigt tillägga att jag startade en chatt med htc:s kundtjänst nu för att meddela min "buggrapport". Kan ju bara uppmana andra att göra detsamma så kanske dom uppmärksammar felen.
     
    Last edited: 14 mar 2012
  5. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    är det bara jag som har problem med att spela musik ur USB uttaget till t.ex en stereo? såhär blir det ifall jag gör det:

    jag kopplar in telefonen och sätter i diskläge
    väljer sedan låt på stereon och låten börjar spela
    allt funkar fint tills skärmen släcks och sen börjar skiten hacka?:S och såfort jag tänder skärmen igen så funkar allt normalt? jag har även problem att lägga över filer till mobilen, iallafall stora för då brukar den tappa kontakten mitt i och sedan återanslutas till datorn. nån som har lust att prova det med att spela upp nått på en stereo via USB?
     
  6. Micke92

    Micke92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ett jäkligt irriterande problem efter ics update. Har inget ljud alls på videor som jag streamar typ youtube. Samt videos som är inlagda på mobilen har inte heller något ljud.

    LÖSNING ????
     
  7. flaxo

    flaxo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    sökfunktion kass

    Jag har samma problem med att sökfunktionen inte öppnar sökresultatet! Den öppnar bara webbläsaren med tidigare besökt sida! Helt värdelöst! Har även problem med att om jag ringer upp någon med mitt BT headset så blir det bara tyst i båda ändrar, men det funkar ibland, buggigt mao...!