Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    microsoft är väl iof den enda tillverkaren som faktiskt stödjer rootning fullt ut nu och rootar du luren gäller garantin iaf. det är bra iaf ;)
     
  2. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Fast vad hjälper det när de inte finns några romar (heter de så på m$ språk? :P) till mobilen? Visst root är kul men sen tar det roliga slut :)

    Gillar man att flasha in nya roms, överklocka, ändra i systemet m.m. så tror jag inte WP är något för dig.

    PS. Vettefan vrf jag sitter och skriver här, har en uppsats som måste skrivas klart ^^ damn you Swedroid! :D
     
  3. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Haha okej som tur är smaken som baken, delad ;) och svaren till din sista fråga är JA: Från Desire Z till ZTE Blade och det var bannemig den bästa "nergraderingen" jag någonsin gjort ;)

    Efter dualcore telefoner känns inte quad-core lika åtråvärd längre. Dualcore kommer räcka långt.
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo de verkar ha jättekul med sina lurar.....

    http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=607

    Sen har man ju "rootat" allting som heter Windows sedan stenåldern och det vet ju "buset"...:P

    Jag tror på ett monumentalt fiasko för MS och tyvärr också Nokia som lurats in i den här fällan.
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    nej såklart inte men att flashsa rommar konstant för att vinna en upplevelse du aldrig får blir jävligt tröttsamt i längden. Jag kanske börar bli för gammal och bitter men jag är jävligt less på att vänta på den där versionen hela tiden.. du vet den vi alla vill ha som löser allt... men som aldrig kommer.
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Vi besitter samma känsla. Man orkar helt enkelt inte. Man vill ha en telefon som fungerar som man själv vill när man plockar upp den ur lådan. Inte när man plockar upp den ur lådan, installerar saker på datorn, rootar, byter rom, låser upp bootloader, lägger in CM, laddar ner en launcher, byter ikoner, byter typsnitt, byter boot animation, ändrar launcher, byter rom och byter bakgrundsbild :P
     
    Last edited: 14 mar 2012
  7. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Dirk Diggler du tror inte att det här lika gärna kan vara nyhetens behag? Jag tycker alltid att en ny telefon är skirolig första veckan eller så, sen är det bara en telefon igen. Dock är jag väldigt sugen på att testa både iOS och WP7 så får se om det blir en lumia nån gång snart för min del :)
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det kan det mycket väl vara men hittills ser det bra ut!

    När jag får en ny Android så börjar jag byta launcher, ladda ner appar som gör saker, pilla pilla pilla. Där är anledning till att pilla med en Android. För att förändra den.

    När jag fick den här så har jag den uppe oavbrutet. Jag tar upp den även om den inte plingar. Jag njuter av hur bra allt flyger fram. Jag njuter av tiles som ändras lite då och då. Alla appar ser likadana och otroligt bra ut. Inga appar ser ut som tråkiga dasslock.

    Jag pillar lika mycket med min nya WP7 som jag brukar med en ny Android.

    Men, fan vet, jag kanske slänger ut skiten om ett halvår och inser att Android är betydligt bättre. :P
     
  9. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    302

    MINA ENHETER

    Kan du göra en lite närmare jämförelse mellan Google Maps och Nokias. Navigation och Places t.ex.

    Bing Maps är riktigt sunkigt jämfört med Google.

    Grattis till köpet :)
     
  10. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Absolut! Jag tar för mig uppdraget imorgon :) Kan nog t.o.m köra runt lite för att checka skillnaden på riktigt!

    Är själv nyfiken.

    Skall testa Nokia Drive också.
     
  11. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Helt fast i WP7... Laddat hem zPlayer och WP7 Calculator. Gillar dock inte alls launcher7. Och så pajade man mobilen idag, så att nästa blir en telefon med Windows Phone 7 är ju inte en omöjlighet. Hur är spelutbudet jämfört med android?
     
  12. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Det är väll verkligen inget att bråka om det är en telefon?
    Alla ni som inte testat en WP7 telefon mer än några minuter behöver inte uttala er om hur den är att använda.
    Själv så tycker jag det är en väldigt trevlig telefon som är galet rolig att utveckla till. Betydligt roligare än Android på många sätt.

    Det finns för och nackdelar med alla telefoner. Men innan man yttrar sig så får man ge det en chans.

    Har både en Galaxy Nexus och en Lumia 800. Kan erkänna att det är min Galaxy Nexus som jag använder mest då den är så stor som jag vill ha en telefon och har många appar som jag köpt som jag vill fortsätta använda. Men lumian är väldigt trevlig att använda och som Dirk Digger skriver så är alla appar väldigt snygga.

    Jag har tagit bort alla inlägg som jag kan hitta i denna tråden som bryter mot någon av Swedroids regler och det kan även komma att delas ut varningar.
     
  13. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Phew, sådär ja. Så skönt det blev med ignore-listan uppdaterad. A long time comming ;) Kan man inte få bort meddelanden helt ifrån ignorerade användare? Ser fortfarande namnet.

    Nu vill jag gärna återgå till den trevliga stämningen som fanns i början av tråden där man uppförde sig som en normal människa och prata om saker i en ton som inte är på sandlådenivå.

    För de som känner sig osäkra är det helt okey att säga ditten och datten om WP7, Android och IOS. Problemet är när man beter sig som en liten skitunge och drar igång värsta debatten.

    Det är ingen debattråd. Det är en tråd där jag delar med mig av erfarenheter och en annan del av myntet. 90% av folket som postat i tråden har förstått det. Alla vet nog vilka som inte gjort det.

    EDIT:
    Ja just det, om det är någon som undrar något (som Ascii med kameran och Bobby83 med maps) är det bara att köra på! Vill gärna hårdtesta telefonen lite och har en ledig dag imorgon...
     
    Last edited: 14 mar 2012
  14. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Är fel person att svara egentligen. Spelar knappt på telefonerna.

    Gissningsvis är det väl inte lika bra som Android. De stora släppen finns ju iofs!

    Kanske nån annan som har bättre koll här inne :)
     
  15. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Hur är batteritiden och stabiliteten? Kanske för tidigt att säga.

    För övrigt tycker jag personligen att det är pillet du beskriver som gör telefonen rolig :-) dvs att man kan anpassa telefonen så mkt som möjligt.. Det är nog svårt att göra en produkt som passar majoriteten, därför gillar jag det öppna, t ex Android, bättre.


    Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk
     
    Last edited: 14 mar 2012
  16. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Stabiliteten är hittills fantastiskt. Det är bland annat den jag gillar mest. Ingen app har hittills crashat. Systemet har aldrig slöats ner. Jag trodde att jag tappade mottagning idag men det var tydligen Tele2 som hade problem i halva Sverige :P

    Men det är som du säger lite tidigt tror jag. Återkommer i frågan. Hoppas gör man ju att den är lika stabil som det vart nu i all framtid... Rätt tveksam att det kommer bli så bara.

    Batteritiden är nog också lite tidigt att säga, egentligen, men jag kikade faktiskt lite på det förut! Jag mätte upp att den över 5 timmar drog mellan en och fem procent per timme beroende på hur mycket den användes. Snittet blev alltså 2,5% i timmen. Då kanske jag drog ett SMS, kikade fejjan nångång och så vidare. Rätt normal användning. Ringde en gång också.

    Men batteriet får väl sin fulla kapacitet när den laddats ett par gånger och när fixen ifrån Nokia kommer. Min telefon verkar ju verkligen inte ha problem med batteriet som många andra Lumia 800: or har men om fixen som kommer gör det bättre ändå är ju bara jag glad :P
     
  17. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Skriver en gång till inte för att något av dem senaste inläggen brutit mot några regler.

    Men följ swedroid regler. Uppför er med hyfs det är inte okej att kalla någon idiot eller att posta ett inlägg som tidigare raderats igen.

    Var en jätte trevlig tråd innan så återgå till det. Har raderat en del inlägg i tråden inte helt säker på att jag tagit bort alla inlägg som bryter mot någon regel men nu har vi en positiv stämning i tråden.
     
  18. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Uppdaterade mitt första inlägg lite :-)

    Ang stabilitet, märks det nåt med flera processer igång samtidigt? Har aldrig hållt i en win-lur innan. Man kanske är lite win-blind och överför gamla pc-problem? :-)

    Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk
     
  19. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Multitasking i WP7 är inte så utbrett inte alls som android och verkligen inte som Windows så det skapar inga problem på det sättet iallafall.
     
  20. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Kul läsning. Du ser inte ignorerade användare med tapatalk för övrigt.

    Men nu till frågan, hur är egentligen utbudet av appar? Att det finns färre säger absolut ingenting om kvalité eller något alls. Finns appar som "behövs" så att säga? Att man slipper bläddra igenom sidor efter sidor av samma app för att hitta en bra ser jag bara som positivt.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.