Missnöjda Galaxy i7500-ägare [hur många är vi?]

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av mixxno, 27 mar 2010.

  1. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Epostlänken för mobiltelefoner på deras sida funkar inte. Jävlar vad förvånad jag blir
    Kastar härmed in handduken för min Galaxy och Samsung i allmänt. Har lagt en beställning på Desire, och då var har jag ändå varit en tokig fanboy av GAOSP projektet.
     
  2. mker

    mker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    110
    Operatör:
    Tele2/Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2/Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Telefon 2:
    Samsung galaxy S20FE
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 4 classic
    #34
     
  3. esbjorn

    esbjorn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  5. nicke

    nicke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samsung - var är ni?

    Då har Påsk passerat och vi närmar oss release av HTC Desire. SE X10 finns redan att köpa.

    Samsung har berättat för oss att vi skall få ett bra erbjudande i sommar, oklart till vilket pris och oklart när.

    Jag har uppgraderat min Galaxy till 1.6 med Odin - för Samsung har såklart ingen supportad process för det. Den är fortfarande buggig och låsknappen är ett dåligt skämt.

    När jag anmälde till Samsung att jag var missnöjd och därmed intresserad av ett eventuellt erbjudande, fick jag ett mejl som var så mycket klipp-och-klistra att det var ställt till fel person. Det stod dock mycket tydligt att jag inte kunde svara på mejlet. Imponerande.

    Eftersom jag - möjligen till Samsungs förvåning - använder min telefon en del, tänker jag avvakta någon vecka och se vad Desire-köparna säger. Sen köper jag en Desire eller en X10. Eller möjligen en Nexus. Aldrig mer Samsung.

    Märkligt hur ett så stort och framgångsrikt företag kan misslyckas så kapitalt. Men jag kommer inte att besvära dem i framtiden.
     
  6. moses

    moses Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    #37
    Har berättat vad jag tycker ett antal gånger, haft den inskickad på service 2 gånger. Tycker synd om supporten, men det är ju inte mitt fel att de är dåliga. Har svårt att tänka mig att deras erbjudande kommer att bli så bra som jag vill, men de kan ju få komma med ett erbjudande.
     
  7. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag har mailat Nordenchefen Erik Johannesson ytterligare en gång nu. Hör han inte av sig inom det närmaste så struntar nog jag också i det.

    Vad dåligt av dem. De borde kanske ta och byta ut PR-ansvarig på Samsung om det ska bli någon ordning på skeppet???

    Vill de inte att man ska köpa deras produkter?
     
    Last edited: 6 apr 2010
  8. Remux

    Remux Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    #38
     
  9. Marco9000

    Marco9000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu också mailat och klagat.
    Klagade på att blåtand inte fungerar och att knappsatsen inte fungerar för mig under samtal, lagom irriterande om man ringer en växel där man måste göra val med siffror......

    Glömde nämna låsknappen för den är galet irriterande... :D
     
  10. Zorro

    Zorro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ingen kul läsning när man går i telefonbytartankar.
    Undra vad jag skall byta ut min Nokia N95a i emot
     
  11. Yasho

    Yasho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har mailat kundtjänst för 2 veckor sen och klagat på det vanliga. Låsknappen, knappsatsen under samtal och den usla servicen och bristen på kommunikation. Jag har fortfarande inte fått något svar, så det lutar ju definitivt åt att jag kommer att överge Samsung i framtiden. Just nu låtar det åt en HTC Desire.
     
  12. Thunde

    Thunde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samsung spica är väldigt bra :)
    Har bara haft den i några dagar, men än så länge hittar jag inga fel på den. Enda var när jag skulle fylla på refil kortet och siffrorna försvann under samtalet samt att jag inte kunde radera när jag skrev fel kod :/
    Annars är den perfekt. Satt och höll på med den i flera timmat igår och ändå hade jag 50-60% kvar av batteriet.

    En kompis klagade däremot på att i7500 var full av buggar :/
     
  13. sensorama

    sensorama Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är riktigt missnöjd med galaxy. Har dock fått min gratis så jag har iaf inte förlorat några pengar. Uppdaterade till GAOSP betan igår och den fungerar halvt om halvt.

    Tur att jag även har en legend och kommer få en desire när den släpps.

    Till er som skall byta kan jag bara rekomendera HTC. Jag skulle ALDRIG i mitt liv lägga pengar på en samsung. Detta har bara stärkts ännu mer nu efter galaxy.
     
  14. nicke

    nicke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Läser Samsung detta forum??

    Man undrar om Samsung läser detta forum överhuvudtaget. Eller användaromdömen på Prisjakt. Det verkar inte så.

    Sammantaget har vi här publicerat en riktigt stor mängd med allvarlig kritik mot Samsung och det torde ta ungefär tre minuter för en ny besökare till forumet för att konstatera att det är en dålig idé att köpa en Samsung.

    Inte ett ord till förklaring, inget försök till försvar, bara tystnad. Och ett förmånligt erbjudande (för oss som varit dumma nog att köpa en Galaxy) som inte är prissatt. Och som vi inte vet när det kommer att bli prissatt.

    Man häpnar.

    Min Galaxy fungerar sämre för var dag - det är väl dags för en factory reset och/eller en uppgradering till senaste inofficiella versionen igen. Stön. Till listan av tillkortakommanden kan jag lägga att ljudet är väldigt lågt när man försöker lyssna med hörlurar (har provat tre olika).

    Någon som vet om man blir gladare av att uppgradera från JC4 till senaste?
     
  15. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Huruvida Samsung läser eller inte ska jag låta vara osagt, men jag har skickat den här länken till Sverige-chefen Erik Johannesson och bett honom förklara hur de tänker agera med sitt "förnäma" erbjudande. Tystnad är allt som bjuds. Undrar om de inser att deras svenska Adroid-skepp kantrar? Ja det är upp till dem. Man börjar tröttna... Hör jag inget snart så kliver jag nog över till exempelvis HTC nästa gång det blir dags att byta.

    Beträffande den senaste JC6 (som jag har sedan en vecka) så har jag läst att den har en bugg som gör att den inte går ner i sov-läge om man har "wireless network" aktivertat, med sämre batteritid som följd. Jag skulle stanna på den du har!
     
  16. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tror att denna bug uppdagades redan i JB2.
    För mig går telefonen i sleep en del dagar, andra inte. Jag får dock 0-4 random reboots per dag.

    Det mest ironiska är att Samsung lanserar Galaxy S och vill att vi ska gå över till den (som kompensation?). Den här telefonen marknadsför man, precis som Galaxy, med dess unika hårdvara. Varför jag valde Galaxy från första början var för att den hade bra hårdvara på pappret och körde vanilla Android så man skulle slippa strul med problem som tillverkarna av telefonen ligger bakom. Tydligen var det tillräckligt svårt för Samsung att leverera en vanilla-telefon. Med Galaxy S kör man på i samma bana, men lägger till mjukvara också. Hur ska detta gå?! Mig lurar de inte ytterligare en gång.
     
  17. finrist

    finrist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med tidigare folk, det blir inga fler slantar ur min plånbok till Samsungs kassa. Galaxyn är fruktansvärt seg, startar om stup i ett, låsknappen funkar skräp, ljussensorn som ska känna att jag har luren vid örat funkar ej, så för det mesta blir det pip i folks öron när jag pratar, samt när jag VILL ha knappsatsen framme så vägrar den fungera...

    Provsmakade syrrans HTC Hero, kändes som att köra ferrari jämfört med trehjuling efter Galaxyn.
     
  18. Kooffe

    Kooffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    #39

    Blir nog nexus one nästa.
     
  19. uffez

    uffez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  20. dmncr

    dmncr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    #41

    Mailat samsung ang detta, va på väg att sälja telefonen till en polare för 1500:-, är den ens värd det? Kanske lika bra att spara den och vänta på ett eventuellt Galaxy S erbjudande, får ju dessutom min Desire till veckan :)