Distorderat ljud i luren...

Diskussion i 'Blade' startad av hans peter, 16 mar 2012.

  1. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Eftersom jag fortfarande räknar mig till nybörjarna kommer det här två nya nybörjarfrågor :):
    1) Ljudet i min "lur" är väldigt distorderat vilket gör att den jag samtalar med är svår att uppfatta. I mitt headset är ljudet dock helt ok. Någon som har ett tips om orsaken till "skräpljudet"?
    2) Hur får jag in ett samtal i min högtalare?
    /hans peter
     
  2. joppaN

    joppaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    1. "skräpljudet" beror på skräphögtalare

    2. för att använda högtalare under samtal så trycker du bara på "högtalare"
     
  3. sanoz

    sanoz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Blade har tyvärr rätt brusigt ljud i högtalaren man håller örat mot. A feature not a bug, så att säga. Men jag har sett på modaco att vissa bytt ut högtalare som helt gått sönder och satt i en annan istället. Verkar inte så svårt faktist.
    http://android.modaco.com/topic/350646-zte-blade-speaker-problem/

    Har nån swedroidare gett sig på ett sånt byte?
     
  4. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tack, jag har fått ett bättre tips om 1). Om ditt svar på 2) undrar jag förståss: Var hittar jag det som jag skall trycka på?
    /hans peter
     
  5. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har inget svar på din fråga eftersom jag själv brottas med problemet. Men din länk gav mig ett uppslag. Tack!
    /hans peter
     
  6. sanoz

    sanoz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    hans peter: tryck "menu" när samtalet är igång. I menyn kan du aktivera/inaktivera högtalarläge.

    På sidan jag länkade till står om byte av högtalare. Men ett enklare tips finns där också: man blåser eller suger luft in i högtalarspringan på överdelen av telefonen. Efter att ha läst testade en polare det på sin Blade som länge varit mycket brusigare än andras. Det funkade faktiskt! Tar inte bort allt brus, men värt att testa om bruset blivit markant värre över tid.
     
    hans peter gillar detta.
  7. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det är enkelt om man vet hur man skall göra. Det var faktiskt ännu enklare än så. Knappen finns där av sig själv när man ringer eller tar emot ett samtal.

    Sedan jag hade följt ditt länktips provade jag att "suga ut" membranet. Det fungerade förvånansvärt bra och jag hör nu utan problem vad som sägs i andra ändan. Tack!
    /hans peter