Fråga: Någon som har fått sin Xperia S än?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av nioh, 12 mar 2012.

  1. Tepp

    Tepp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det beror ju naturligtvis på från person till person...
    Om man inte klarar sig på potten för uppkopplingsavgiften som är det som tillkommer så är det självklart sämre eftersom de andra har fastpris på rubbet.
    För mig (och antagligen en del andra) passar det dock bra och jag kommer spara några kronor varje månad jämfört med att ha hakat på 3 eller Tele2's erbjudande. Ytterligare en fördel för övriga familjen att jag kan vara kvar hos Telenor eftersom vi har "fritt familj".
    Som sagt, för många är säkert 3 och Tele2's erbjudande mycket bättre men för mig passar detta alldeles utmärkt.
     
  2. Tepp

    Tepp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mjo, mycket snack och lite verkstad från Telenor. Vi får hoppas att det finns någon substans i det hon sa så du får den i början på nästa vecka.
    Själv fick jag känna lite på en kollegas exemplar av en svart Xperia S som han tog med och unboxade på jobbet idag. Ha-begäret blev ju inte direkt mindre efter det... :P
    Hade oroat mig en hel del för storleken men den låg så bra i näven så det ska inte bli några problem.
     
  3. Tepp

    Tepp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ring kundtjänst och fråga, inget de verkar annonsera med.
    Om du inte klarar dig på potten för uppkopplingsavgifter och MMS varje månad så ska du självklart haka på 3 eller Tele2 istället.

    För övrigt tycker jag nog att det kan vara färdigpratat om abonnemang i den här tråden nu. :)

    Inga fler som beställt via Telenor och blivit besvikna för att de schabblat till det med förhandsbeställningar via webbutiken?
     
  4. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    +1, samma deal inkl 2 fria månadsavgifter. Men som sagt har man ringmönster som en tonårssnärta så kanske det lönar sig några kronor att ha ett totalt fastprisabb.

    Dessutom så sparade jag 897:- på att bryta upp från mitt nuvarande abb och får vara kvar hos Sveriges bästa mobiloperatör i mina ögon.
     
  5. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Har suttit och försökt få denna dealen nu av kundtjänst men dom totalvägrar...
     
  6. Tepp

    Tepp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Låter konstigt. Ingen reaktion om du säger att du ska hoppa på 3 eller Tele2's erbjudande?
     
  7. BEWEE

    BEWEE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tycker ändå inte att det är så speciellt bra erbjudande. Utan telefon kostar det 199:-/mån så du betalar trots allt 2880:- för telefonen och är dessutom bunden som kund i 2 år.
    Även om man inte tror sig ringa så mkt så är det ju bra om man slipper tänka på att potten kanske tar slut.
    Men vi har ju alla olika behov och smak:)
     
    Last edited: 17 mar 2012
  8. BEWEE

    BEWEE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har också familjeabonnemang men det kostar ju 99:- utöver det vanliga abonnemanget.
    Om jag istället väljer 3 eller Tele2's erbjudande så ringer man ju fritt till både familj och andra och kan spara in de där 99:-.
     
    Last edited: 17 mar 2012
  9. Tepp

    Tepp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Och när din familj ska ringa till dig?
    Men allt beror ju naturligtvis på hur man ser det. Alla var för sig eller om man ser det som ett mervärde att alla gemensamt sparar pengar...
    (t.ex min 9-åriga dotter har bara ett enkelt barnabonnemang och det är rätt bra att veta att hon alltid kan ringa mig oavsett om hon har pengar kvar i potten eller ej)
    Ok om vi lämnar abonnemangspratet där? Tråden handlar ju trots allt om något annat...
     
    Last edited: 17 mar 2012
  10. zrra

    zrra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag har två st vita om ni inte orkar vänta på leveranstiden och bor i Göteborg så kan vi mötas någonstans :) De är olåsta och oöppnade :) Och ja du får med kvitto. 4000kr/st
     
  11. BEWEE

    BEWEE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Om mina barn ringer mig så ser jag ju vem det är och ringer upp. Enkelt eller hur:)
     
  12. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Inte ett smack, det ända dom kunde erbjuda var 170:- i månaden i förhöjd. Så fick jag mobilen. Inte ens gratis tal fritt sverige....
     
  13. Tepp

    Tepp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    At last! Fick mitt ex idag, har tydligen legat på posten hela helgen enligt ankomstdatumet på avin... :ehm:
    Känns riktigt bra det lilla jag hunnit testa. Framförallt mycket imponerad av bildkvalitén på kort från kameran.

    Hade problem med att få bakstycket att sitta ordentligt...ända tills jag kom på att jag hade skurit bort för lite på höjden på SIM-kortet när jag fixade till mitt eget micro-SIM. :cool:

    Ännu roligare var att efter tillverkningen av micro-SIM:et som tog 10-15 minuter och efter att ha hunnit irritera mig på problemen med bakluckans passform och kommit på och åtgärdat problemet......så kikar jag igenom resten av posten som kom under dagen och upptäcker ett brev från Telenor med ett nytt micro-SIM i! :D

    Ibland önskar man att man inte var så ivrig med nya leksaker... :)
     
  14. Aspire

    Aspire Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick också min avi idag, kunde hämta ut efter kl 16 i fredags stod det. När jag nu skulle hämta ut så blev min ena son akut sjuk och jag fick åka till doktorn istället, får hämta ut den imorgon istället. Och det var inget fel på pojken enligt doktorn. Hur ska jag kunna sova nu :-)