Fråga: Hur backa till GB 2.3.5 ?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Monterat, 14 mar 2012.

  1. evilpenis

    evilpenis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Nook HD+
    ROM:
    CM12
    Jag kör inte stock-ics, utan kör om du kollar noga ICS Remix, dock så har de här på jobbet uppdaterat till ICS och ingen upplever de problemen som TS här har skrivit.
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Vad för problem med SD-kort syftar du på? :neutral:
     
  3. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Med SD-kort i får jag sporadiska omstarter. Hur jävla kul är det och Samsungs egna 32 Gb kort, nyformaterat och tomt.

    Såg vid formateringen att utrymmet var annat än med GB 2.3.5 och tänkte att nu kanske de har fixat problemet i ICS.

    Tar man bort PIN låset så funkar det att använda telefon med minnet i, men det är inte kul när den startar om mitt i ett samtal o.s.v.

    Med PIN låset så loggar den inte in på nätverket vid omstart och man kan gå en hel dag med telefonen i fickan och tycka -Fan va lugnt det var idag då.

    Men det är för att telefonen inte är online.
     
  4. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har nu hämtat filen I9100XWKI8_I9100OXXKI2_NEE.zip från Sammobile.

    Men undrar lite då det i telefonen innan ICS var PDA I9100XXKI4.

    Är det rätt fil jag tagit hem?
     
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Använd QUOTE när du svarar på inlägg. Jag har många trådar som jag kollar och missar lätt annars, tack! :)

    Jag har också haft reboots med Samsungs original 32GB SD-kort i telefonen. Detta ser ut att ha försvunnit efter jag uppdaterade till ICS. Jag har inte fått en endaste reboot men däremot har jag fått två stycken freeze där telefonen inte går att väcka. Skärmen förblir svart.

    I mitt fall har jag under en längre tid haft problem med reboots med GB. I just mitt specifika fall så var allt detta tvunget vara sant för de skulle bli Reboots.

    1. Wifi måste vara igång.
    2. SD kort måste sitta i.
    3. Laddaren får ej vara ansluten.

    Om något av detta inte va sant så hade jag inte reboots. Alltså om jag lät Mobilen ligga på laddning över natten fast med Wifi och SD kort i = aldrig reboots. Men om jag däremot bara lät den ligga = Reboots.

    Men du har alltså dessa problemen även nu med ICS då?
    Jag uppdaterade till ICS genom att först göra en fullständig återställning på Telefonen och formaterade om både USB + SD-kortet. Sedan uppdaterade jag luren via Kies och sedan när allt var klart gjorde jag en ny återställning + formatering av alla minnen.

    Sen återställde jag mina appar ifrån market. Jag återställde ingen programdata. Ville undvika alla eventualiteter av korrupt data.
     
  6. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER


    Jag står där med nu och behöver hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dock tror jag att jag hade 2.3.4 innan ( ingen brandad eller så)

    Någon som kan ge mig en annan länk till någon stock rom på tex www.sammobile.com???

    **************EDIT******************

    Körde en "Factory reset" genom att hålla inne Volume up + Home + Power vid start och sen radera user data och sen därefter sytem reboot. Och där efter fungerade det!!!!!!!!!! Weeeeeeeeeeee!!!!!!

    **************EDIT******************
     
    Last edited: 18 mar 2012
    Kalohux gillar detta.
  7. Kalohux

    Kalohux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tack, tack, tack.

    Du har räddat mig, jag har nu lyckats få in 2.3.5 igen och slipper alla helvetets kval :D
     
    Last edited: 18 mar 2012
  8. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Nice!:) Jag måde fan illa av att ha ics på luren innan.