Synka info telefon<->tablet i app?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Maxxan, 19 mar 2012.

  1. Maxxan

    Maxxan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag håller på med en app där jag vill kunna synka information mellan telefon och tablet.

    Filen som behöver synkas är binär och ca 200kb stor. Jag har funderat på att använda Dropbox men vet inte om det är ett bra alternativ. Jag behöver egentligen bara han simpel synkning, så att filen är samma på bägge sidor.

    Finns det något sätt att man inte manuellt behöver ladda upp/ner filen på rätt ställe, vilket man kommer glömma eller tycka är jobbigt, utan att jag kan veta vad som är nyast och föreslå användaren att synka?

    Det jag inte tänker ta hänsyn till är om man ändrar på telefon och tablet samtidigt och skulle försöka göra någon automatisk sammanslagning, utan en ändring kommer skriva över den andra.

    Något tips på vad som är bra att använda, ex dropbox, och hur det skulle funka med att veta vad som är senaste filen osv?
     
  2. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Utan att ha åsikter om genomförbart det kan vara så finns det ju t.ex Gmail drive som gör att du kan lagra filer kopplat till ditt gmail-konto (som de flesta ju de facto har som kör Android), t.ex http://www.engadget.com/2005/03/01/how-to-use-your-gmail-account-as-a-personal-file-server/

    Sen kanske detta visserligen är en gråzon (tillåter Google att man använder det på detta viset) men kanske värt att undersöka närmare?