One X - bästa dealen?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av RURAL, 12 mar 2012.

  1. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    vart hittar ni info om att den är olåst hos tph? dock får man abonnemanget direkt, alltså innan man får telefonen, det gör man inte från tre. Dock va det 6 veckors väntetid när jag bokade iförrgår hos tre. Kollade nyss och nu är det 8 veckor. Fast olåst är ju väldigt trevligt, men jag stödjer helst inte tph efter skiten som avslöjades för ett år sen.
     
  2. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    men så här står det ju på tre's sida för one x:

    "Operatörslåsning Med 3Abonnemang Ja, under bindningstiden".

    skriver dom så kan dom väl inte komma undan med att man måste låsa upp den efteråt till en kostnad?
     
  3. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Dels för att det inte står att den är låst på hemsidan (som det gör med alla iphone's*) och dels för att när jag beställde den uppgav säljaren specifikt att den är "olåst och obrandad" :)
     
  4. derpious

    derpious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    4,3" är ganska normalstort för mobiltelefon idag. Det är stor skillnad mellan 4,3" och 4,7" för det är precis där en smärtgräns för vad som är för stort börjar infinna sig.
    Bara för att du är nöjd med 4,3" betyder inte det att 4,7" skulle vara 0,4" "bättre", nån gång kommer det bli för stort.
    T.ex. kanske man måste använda båda händerna istället för bara en hand när man ska utföra vissa saker på telefonen.
     
  5. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    En rättelse, 4,7" är smärtgränsen för dig. Du kan inte generalisera var smärtgränsen går, för vissa går den vid 3,7" och för andra finns det ingen.
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Som Exile82 sa så är det där din smärtgräns, bara för att du ibte klarar större telefoner betyder det inte att jag ibte heller gör det.

    Jag har hållt på med en sensation XL och Galaxy Nexus - båda kändes som en bra storlek! Faktiskt bättre än min S2a. När vi pratar t.ex Note så tycker jag inte heller att den är för stor för mig - problemet är bara att den känns inte som en telefon. Men fick jag en sån skulle jag definitvt använda den. Så min smärgräns går iaf över 5.5" om jag nu har någon :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  7. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    beställde precis en med 3, vet inte om det egentligen var denna jag var sugen på, tanken från start var ju sIII, men den verkar ju inte komma så fort som jag vill...

    Tvekar dock inte på att jag kommer bli nöjd, inget kan ju bli sämre än 2x.
     
  8. S1887

    S1887 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+
    Bokade precis den via Phonefamily. Tre Total för 349 kr/månaden + att jag prutade till mig Marshall Headphones Minor samt Sonyericsson MBS-200. Vet inte om den sistnämnda är något att ha, men ändock nöjd att jag lyckades pruta ner det redan fantastiska erbjudandet.

    Ps. Enligt säljarens dator är leveransen beräknad till v.15.
     
  9. timebandit

    timebandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Nu har även jag bestämt mig... Beställde en hos Phonehouse idag med 3Total för 349:-.

    Kände lite extra på HTC XL luren och visst kan jag nog vänja mig. Till mig sa hon att telefonen släpps den 2e eller 3e April men har inga problem att vänta flera veckor till.

    Att abbonemanget redan börjat gälla ser jag bara positivt på, bindningstiden rullar på snabbare, dessutom är 3Total 349:- billigare än mitt Pott 399:- så det blir bara kanon!
     
  10. Gabe

    Gabe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag beställde från 3. Sjukt bra deal.

    Har inte känt på mobilen utan jag har noggrant granskat den på alla videos. När de håller upp One X vs SII så är One X gigantisk, även i jämförelse med ett annat monster. Just därför föll valet på en One X.

    Ju större desto bättre så länge mobilen får plats i fickan.
     
  11. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Har s2 och Halebopabonnemang. Dock kunde de inte matcha erbjudandet speciellt bra tyckte jag så har sagt upp det. Nu är frågan om jag ska beställa från 3s hemsida eller via phonehouse.

    Via 3:

    + Abonnemanget börjar senare, måste fortf betala 3 månader på mitt gamla abonnemang. På TPH börjar det direkt. Ser hellre att det börjar när jag får telefonen.
    + Kostar 250 spänn mindre att beställa jämfört med TPH.
    - Brandad. Om jag får för mig att köpa en S3 senare blir det svårare att sälja den (kan ju gå att flasha om den och sälja kanske?)

    Vete fan hur jag ska göra. Beställt från 3 men kan ju avboka och ta TPH om det behövs. Finns en överhängande risk att jag vill ha en S3 sen och kunna sälja One och då lär det vara bättre att ha en obrandad telefon... Hmmm.
     
  12. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

  13. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Beställ från TPH, mycket bättre om du vill sälja den. Troligtvis är den också låst hos 3 - vilket kommer sänka andrahandspriset mycket mer och du kan bara låsa upp den hos 3 för 350kr efter 24 månader :)

    Och aktiveringsavgiften går att få bort om du beställer i TPHs chatt, telefon eller butik :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  14. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    jag kunde inte beställa i butik i borås, allt jag fick till svar va: "gå hem och gör det på sidan, jag kan inte göra det här"...
     
  15. im_bored

    im_bored Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    lutar mer och mer åt att ta det erbjudandet. fast frågan är om det inte är billigare att ta den på avbetalning på någon kedja och bara behålla surf från telenor.
    dom flesta avbetalningar kan man ju pynta ut med mer i månaden för att korta ner avbetalningen.
     
  16. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Fast de har ju inget i närheten lika bra erbjudande. Sedan litar jag inte på deras täckning. Inte tele2s heller för den delen.. Gillar Halebop bäst synd att de inte heller kan matcha tres erbjudande.
     
  17. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag bytte från desire till sgs2 och jag har inte stört mig på att skärmen är stor. Ska köpa en HOX nu vilket innebär att jag får ännu större skärm, LIKE IT! :-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  18. elager67

    elager67 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har haft Telenor i ett par år och det har funkat bra.. Mitt tidigare abb hade 6 mbit/s. Men nu erbjuder dom bara 3 mbit/s på sina abb.. Min fråga är räcker det för att surfa kolla lite på svt play, webbradio streama musik ..mm? För deras erbjudande med HTC one x 24 mån 309 kr är rätt bra erjudande. Fast helst skule jag vilja betala ett par tusen och låsa mig på 12 mån. Då är det väl halebop som gäller antar jag.
     
  19. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    3 mbit är ett skämt. Med 3 kommer jag ju få upp till 20 mbit eller vad det nu var, minns inte exakt. Då ingår fria samtal/sms/10 gb data för 350/månad + telefon. Tyvärr har varken Telenor eller Halebop en chans mot det. Jag har Halebop nu men sa upp det för några dagar sen, då de inte kunde matcha. Deras erbjudande var 180 kr/månad, men då fanns inte One X med utan man fick ta iPhone 4S, Xperia S eller SGS II m fl. En annan nackdel var öppningsavgiften på 99 öre/samtal som man inte kunde bli av med heller, och datagränsen var 2 gb..
     
  20. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    20mbit? Vilken telefon har du som klarar den hastigheten?