Fråga: Mw600 bluetooth till sgs2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Zitzo, 6 jan 2012.

  1. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Hur mycket gick de på?
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

  3. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
  4. bullgod6

    bullgod6 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis fått hem headsetet och är väldigt imponerad hittills...

    Har dock uppstått ett problem... Jag antog att Spotify ( som är den enda musikkällan jag använder i telefonen) inte skulle visa låttitlar osv.. vilket jag inte tycker är något problem.

    start/paus, forward, rew fungerade finfint tills jag drog igång stock musikspelaren..
    Efter detta kan jag inte få bort låttiteln som senast spelades där, samt att play-knappen slutat fungera i Spotify.

    Jag har givetvis unpairat enheterna och gjort factory reset på MV600.
    Men likförbannat får jag inte play att fungera igen...

    Har någon något tips på hur man tar bort enheten från S2`s lista över tidigare anslutna enheter?
    Är säker på att att jag kan få det att fungera igen om S2:an "glömmer bort" att dom har lekt med varandra...

    Kör stock ICS..
     
  5. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Just det preblemet verkar många ha.
    För att göra en un-pair går du in i blåtandsinställningar.
    Kugghjulet bredvid namnet på headset.
    Sedan trycker du på unpair som är det andra alternativet för mig iag.

    Det enda sätt som jag annars kan tänka mig är faktiskt att göra en hederlig omstart på telefonen.
     
  6. bullgod6

    bullgod6 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp så långt är jag med.. Men namnet på enheten (MW600) ligger kvar fast jag har unpairat.. Är det likadant för dig?
    Tänkte om det fanns någon cache eller liknande man kan tömma för att komma runt problemet..
    Har kört omstart, tömt Samsung appens cache och unpairat..

    Försöker undvika en factory reset på luren in i det sista...
     
  7. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Prova så här då:
    Un-pair
    Starta om mobilen
    Fabriksåterställ headsetet (Starta upp och håll in powerknappen till du kommer in i pairmode, sedan håller du in headset-knappen och power-knappen)
    Para ihop de två igen.

    Blir det någon skillnad?
     
    bullgod6 gillar detta.
  8. bullgod6

    bullgod6 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu försvann enhetsnamnet från blåtandslistan... Men när jag parade ihop dom på nytt så dök låtnamnet upp igen!? Nog för att A National Acrobat är en jävligt bra låt men jävligt störande att den titeln dyker upp varje gång jag byter låt på Spotify :ehm:
     
  9. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    hmmmmm, för mig dyker det bara upp när jag spelar en låt, kör jag något annat på headset så kommer det ingen namn alls.
     
  10. Marie71

    Marie71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Att senaste låten man spelade i musikspelaren hela tiden syns i headsetet när man spelar Spotify har jag haft ända sedan telefonen var ny. Så det får man nog leva med...

    Däremot att play/pause inte fungerar i Spotify har kommit efter uppgraderingen till ICS. Antar att man där får ha tålamod och hoppas detta löser sig vid nästa uppdatering - antingen av telefonen eller av Spotify.
     
  11. bullgod6

    bullgod6 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja egentligen kollar jag inte på displayen så det kan jag låta gå, men det är surt att det HAR fungerat att pausa/spela upp och att det inte gör det nu...

    Är nog som du säger ang. uppdatering.. Är en ny artikel uppe angående problem med Spotify på Swedroid... Själv tvingas jag köra ver. 0.4.9.XXnånting eftersom jag inte kan logga in annars...

    Rekommenderar dock headsetet varmt efter ett par dagars användning.. Sjukt prisvärt och faktiskt ett jämnare och bättre ljud än Samsungs original!
    270:- ink. frakt på CDON.com
     
  12. skipunk

    skipunk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Mina medföljande lurar till SGS2an hade börjat glappa (givetvis endast i högra luren där micen sitter=värdelöst) så beslöt mig för att gå på Blåtands-tåget. Hade en rabbatcheck på 50:- hos Cdon så 239:- för dessa var ju som hittat!

    Har precis provat och försökte replikera problemet. Startade vanliga musikspelaren, kollade hur det gick att ta emot samtal osv. Bytte till Spotify, ingen låttitel visas och jag kan byta låt, play/pause fungerar. Nu har jag iofs inte uppgraderat till ICS ännu :)
     
  13. bullgod6

    bullgod6 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Hade tidigare problem med att Play/Paus funktionen slutade fungera i Spotify efter ICS-uppdateringen.

    Glädjande nog så fungerar detta åter i nya Beta-versionen av Spotify som finns att ladda ner.
     
  14. Tsukasa-san

    Tsukasa-san Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag märkte att ljudkvalitén med MW600 blev betydligt bättre efter ICS uppdateringen! :D
     
  15. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag är supernöjd med min gamla MW600, som fungarer skitbra (ursäkta ordvalet) på SGS2. På min LG 2X så kopplades den bara bort lite hur som helst, hängde sig och andra små märkliga fenomen. Klockren på SGS2'an. Inte en bortkoppling alls på 2 veckor.

    Sen att man kan ställa SGS2'an på autosvar (som högst 5sec), är för mig underbart i jobbet. Behöver inte ta upp nallen med skitiga händer för att svara. Älskar!

    Den jag saknar är att SGS2'an inte skickar tidsinfo (klockan) som tex iPhonen gör. Skulle vara skönt att bara slänga ett getöga på headsettet för att kolla klockan.
    Sen att PowerAmp inte skickar låtinfo. Jag tycker PowerAmp behandlar ljudböcker bättre då jag kan välja "Folder" och inte att spelaren strular till det med id3-taggar.
     
  16. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Instämmer. Ett av mina absolut bästa köp!
    Använder mitt vartenda dag och batteritiden räcker gott och väl tills jag är hemma.
    Som du nämnde saknas det info i rutan vilket fungerar både i iphonen och blackberryn medan android enbart visar ikonen att den sänder och tar emot i bluetooth läge vilket är en nackdel.. men den sitter ändå på skjortan och tittar hellre på skärmen, truecaller när det ringer.
    Jag använder PlayerPro vilken är den bästa spelaren enligt mig som också har folder gränssnitt.