Tele2 Fastpris kampanj, sjukare - med S2 lte osv

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av mackann, 8 mar 2012.

  1. incarnated

    incarnated Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    I see what you did there!

    Jag beställde den förra veckan och lär få den i morgon eller i övermorgon. Underbart!
     
  2. Andreas266

    Andreas266 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5T
    Jag behöver rådgivning!

    Min 2,5 år gamla htc gick sönder idag och jag fick ett tillgodokvitto på hela beloppet. 4350:-

    Ska jag hoppa på det här abonnemanget och ta en SG2/HOX eller ska jag ta de pengarna och köpa en ny SG2?

    Min nuvarande månadskostnad ligger runt 250:- och jag har ingen bindningstid vilket jag trivs ganska bra med.

    Jag vill bara ha lite tankar och idéer. Det finns inget annat jag direkt behöver för tillfället i elektronikväg så jag vet inte riktigt vad jag ska utnyttja mitt tillgodokvitto till annars.
     
  3. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Lägg dom 4350 kr på utomlandsresa och njut! Skulle utan att ens vidare fundera på kliva på det här abonnemanget och hämta ut en nice lur (HTC One X). Bättre pris/ab lär du aldrig få :cool:
     
  4. Andreas266

    Andreas266 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5T
    Netonnet säljer inga resor ;)
     
    Janne303 gillar detta.
  5. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Hehe det är väl sant. Köp nått annat roligt då eller ta ut en lur och sälj och lägg pengarna på resa. :money:
     
  6. smileface

    smileface Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Förlåt, måste skriva av mig lite. Skaffade en Xperia S förra veckan med Tele2. Var in på Phonehouse och fixade. Egentligen ville jag ha HTC One X, men 3 fungerar inte hemma.
    Nu finns den hos Tele 2......!!!! F***********n!!!!!!!
     
    Last edited: 21 mar 2012
  7. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ja synd att det inte kom för nån vecka sedan men ärligt talat så tror jag inte det är så mycket bättre bara för att den är 4kärnig.. i ärlighetens namn.. så känns det overkill med tegra 3 i lurar. Vad kommer 4 kärnor till användning?

    Sen är Xperia S mycket stiligare än X one!! Synd att HTC lurar är kopior med minimala skillnader.
     
    smileface gillar detta.
  8. kandreas87

    kandreas87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har även jag fastnat för Tele2s erbjudande, tänkte inköpa en telefon både till mig och min fru..
    Det bygger dock på en sak, att man med två smartphone's med 10GB surf (tror jag det var..?) inte behöver ett stationärt bredband utan kan använda telefonernas surf.
    Då är frågan hur mycket surf man klarar av med 10GB? Klarar man av att dels slösurfa på telefonen en del, dels slösurfa på datorn? (Mest nyhetssidor och youtube-tittande)? Eller är risken stor att gå i taket?
     
  9. Andreas266

    Andreas266 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5T
    Det är lite så jag känner också. 4 kärnor i en liten mobiltelefon känns overkill. lite som att skryta med megapixlar när det gäller kameror. Dessutom är HOX'en i största laget.

    Nu kanske det är som att svära i det här forumet men idag har jag lekt med en Iphone 4S och en SG2 och tycker att allt flöt på betydligt bättre i Iphonen.
     
  10. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Iphone 4S är en grymt bra telefon, nackdelen är att den är väldigt låst. Det enda du kan ändra i utseendeväg är bakgrundsbild. Där är Android bra mycket mer flexibelt. Sen är allt en smaksak, har haft en 4S och var nöjd med men saknade en SGS2 och gick tbaks...
     
  11. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Hehe, tänkte inte ens på det vad jag kommer ihåg! :P

    Har också Noten, riktigt najs mobil, var väldigt skeptisk innan men nu när man haft den ett tag så är den riktigt trevlig. Skaffade den via Telenor dock på grund av datatrafikvillkoren.

    Gör dig beredd på att få höra lite dumma kommentarer om Galaxy Noten bara
     
  12. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Pillade på One x, One s och One v idag. Riktigt fina telefoner, men mitt första intryck, utan att ha gjort något krävande med telefonen, är att det är dags att lägga ner hårdvarusnacket. Android blir inte snabbare för att det är fyra kärnor, utan det verkar finnas en del andra problem som är os-relaterade. Det är nästan så att jag tycker jag att flytet i min gamla galaxy s2 var bättre. Däremot blev jag riktigt imponerad av telefonernas chassin och designspråk överlag. Vet inte om det framgår av bilderna men telefonerna är riktigt tunna och ger verkligen high-end-känsla. Dessutom ligger de riktigt bra i handen. Jag jämförde med min nuvarande galaxy nexus som bara kändes klumpig. Lägg därtill att av nexus 4,65" skärm så upptas uppskattningsvis 0,1-0,2" av knapparna som ju är integrerade i gränssnittet, till skillnad från One-seriens kapacitiva knappar, vilket gör att 4,7" verkligen är det och inget annat.

    Sen undrar jag om inte One s kommer att bli en riktig storsäljare. Som lillebror till One x lär den hamna lägre i pris, och samtidigt är den lika stor som galaxy s ii, med amoledskärm och en tjocklek på under 8 mm. Riktigt snygg teleon.
     
  13. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vart pillade du på dem?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  14. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
  15. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  16. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Hmm..ser att Tele 2 erbjuder också endast Maxi abb månadsvis för 345:- utan bindingstid. Om man tecknar abb., utan mobil och kan tele 2 när som helst ändra priset tillbaks till 699:-?
    Nån som har koll på sånt? :-*

    Orkar inte ringa in igen, fick vänta i 40 min igår, bara för bli vidarekopplad till annan handläggare och hamnade i 58 köplats (27:- i samtals avgift och slöseri med tid för ingenting). :mad:
    Är endast intresserad av abb. och inget behov av ny mobil. Är nöjd med min GNote. :)
     
  17. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Den 3 månaders uppsägningstid du har på ett obundet abonnemang är rent tekniskt sett ömsesidig. Dvs tele2 kan tvinga fram ändring av villkor, varpå du naturligtvis blir erbjuden att avsluta tjänsten utan uppsägningstid. Däremot har tele2 för närvarande flera hundra abonnenter med sitt äldsta smart+ abonnemang, 69 öre per uppkoppling och ingen begränsning på antalet minuter.

    Så kort och gott, även om operatörerna kan säga upp, så nyttjar de inte den rätten då de utgår mycket riktigt ifrån att du aldrig hade velat ha med dem att göra igen efter det. Och 345 keep från dig, är bättre än 0 kr och mer pengar i kassan på en annan operatör.
     
  18. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ett tips är att kontakta The Phone House kundtjänst via chaten för frågor.
    Jag satt och väntade 3 timmar på Tele2s chat tills jag testade The Phone House chat och fick svar efter 3 minuter:)
    Lycka till.
     
  19. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Undrar lite hur det är med täckning för Tele2 i Småland, typ Kalmar/Nybro. Min sambo har jobbat på Tele2 och själv sagt att deras täckningskarta är väldigt förskönad med deras täckning..
     
  20. Antion

    Antion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER