Diskussion: Strul/problem eller fördelar med/efter ICS-uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av teal, 13 mar 2012.

  1. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Uppdaterade igår. Min är "3-ad"...deras skit finns kvar o gick inte att radera helt nu heller...

    Har inte upplevt några reboot eller andra problem...utom dubbla sms. Kör GO sms.
    Däremot tycker jag mobilen blev segare än förut, och scrollningen i t.ex. Facebook blev riktigt dålig! Fingret hinner ju 3 cm innan bilden rör sig! Och då blir det väldigt ojämn rullning. Förut med 2.3.5 flöt det hur fint som helst!
    Kört en fabriksåterställning nu så får vi se om det händer nåt... Annars ångrar jag "uppgraderingen"...för hittills är ingen så värst mycket bättre faktiskt! Visst vänjer man sig väl, men så jävla revolutionerande tycker inte jag att ICS varit hittills iaf.. :(
     
  2. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Efter fabriksåterställning så slutade den visa kontakternas Facebookbilder!? Går inte på nåt sätt att få fram dom.. Va faaan!?? Det funkade ju innan!
    Tycker fortfarande den känns seegare jämfört med 2.3.5 fast det skulle bli så snabbare!?
    Tycker även att mottagningen blivit lite sämre...förut hade jag fullt, nu har det försvunnit nån pinne...
     
  3. Androidas

    Androidas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hade också problem med facebookbilderna på kontakter. Körde en wipe efter uppdatering men problemet kvarstod.
    Men så helt plötsligt fungerade det. Alla bilder tillbaka. Vet inte vad som hände men jag laddade ner facebook for android och valde att synka med befintliga kontakter. Borde ha varit där någonstans det började fungera...

    Tapatalked!
     
  4. Wee Lad

    Wee Lad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fabriksåterställde innan jag la in ICS. Funkar alldeles utmärkt. Ny exchange är kanon - och det använder jag i jobbet dagligen.

    har hängt sig två gånger - fast det har släppt efter 30 s (typ). Annars helt smärtfritt och gott. Gillar många små nya uppdateringar och ökade anpassningsmöjligheter.

    Supernöjd!!!!
     
  5. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Vet inte om de har med ics att göra men email widgeten går inte uppdatera och nya mail visas inte. Någon som har samma problem?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
     
  6. Phjillee

    Phjillee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem, det där med scrollningen. I gingerbread fungerade det bra och nu i och med uppdateringen känns allt mycket slöare eftersom "muspekaren" inte vill röra på sig om man inte flyttar fingret en halv centimeter. Det märks mest i appar och spel där man ska vara lite precis, i drawsomething klarade jag av att måla hur lätt som helst innan, nu går t.ex. inte ögon att måla eftersom pekaren inte flyttar på sig.

    Har Samsung rullat ut uppdateringar för att fixa sådan här "småsaker" innan eller sitter man i skiten nu? Är inte sugen på att lägga in en ROM eller roota eftersom jag inte har bildat mig in ordentlig uppfattning om sådant än.
     
  7. znapie

    znapie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Varför har jag tappat alla mina kontakter i Tango?

    Jag har kvar alla kontakter i WhatsApp t.ex.

    Går jag in i "Kontakter" så har ingen av kontakterna den där lilla T-ikonen för Tango. Däremot finns den för WhattsApp och Viber.

    Vad är fel?
     
  8. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag har nåt som tål att fundera på. Kör stock ICS, har inga appar/spel som i tidigare Gingerbread gjort så att jag fått följande: En gång i veckan så har jag börjat få reklam i form av aviseringar, det kan handla om alltmöjligt från hur man gör så att batteriet håller 200% längre till annan strunt. de enda appar/spel jag har installerat är: Angry birds rio / Space. go launcher, tapatalk, blocket, tv.ny, bankapp, facebook, ficklampa, bredbandskollen samt norton mobile security. Inga av dessa appar har tidigare gjort så jag fått reklam i mobilen, det började efter uppdatering till ICS. någon som råkat ut för samma ?
     
  9. Steffe3

    Steffe3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Skulle kunna tänka mig att AB: Space har nåt sånt, verkar vara populärt med störande reklam numera. Rio hade det iaf inte (tidigare åtminstone), har inte testat Space, men det är det enda jag kan tänka mig av dom programmen.
     
  10. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Gjorde tabben att skriva att detta fenomen började före AB Space togs in på S2àn, fast när du nämner det så kom det upp ett tag efter att jag lirat AB space första gången.
     
  11. mhtb

    mhtb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag uppdaterade från 2.3.5 till ICS 4.03 igår natt.
    Själva programuppdateringen gick smärfritt via Kies - Tre.
    Men ICS har knappast varit en dans på rosor.
    Scrollningen känns som om man halkar omkring på en isbana och flertalet applikationer fungerar inte riktigt som de ska.
    Det är OK, det kan jag leva med just nu....MEN det stora problemet är att laddningen inte verkar registrera att jag faktiskt inte laddar längre.
    Några har redan beskrivit problemet här tidigare men jag har läst igenom hela tråden utan att finna en lösning ...så snälla om någon har löst detta:

    Hur blir jag kvitt med problemet "Info: Laddning pausad. För hög spänning"

    Det är sjuuukt irriterande.
     
    Last edited: 22 mar 2012
  12. mhtb

    mhtb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Efter att ha googlat runt en till två timmar har jag nu funnit vad jag tror är en lösning på problemet.

    Tydligen sitter det i USB-porten på undersidan, den verkar oehört känslig och minsta lilla skräp eller att kontaktplattorna i den blir lite "rubbade" så skickar den ut det här meddelandet.

    Det var nämligen då jag uppgraderade till ICS via USB (första gången jag använde USB-kabeln på telefonen) som problemet uppstod.

    Jag har läst en rad trådar om folk som har beställt en ny USB-board och bytt ut och några som har "rengjort". Jag testade givetvis det senare.

    Stängde av telefonen, förde in ett pincettliknande föremål och tryckte mot sidorna (upp och ner försiktigt) startade om telefonen o nu har inte felmeddelandet synts till på den senaste halvtimman. (det kom ungefär varannan minut innan).

    Får hoppas detta fungerar, men jag misstänker att jag kanske måste upprepa proceduren varje gång jag laddar telefonen.

    Ps. hittade "lösningen" här -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1520528&page=5 ds.
     
  13. dxtr

    dxtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått ICS installerat i förrgår och märkt lite grejer som jag (lekman) relaterar till batteri. Laddade som vanligt telefonen under natten. När jag vaknade i morse var den riktigt het på baksidan. Hetta har uppstått någon gång förr, men då har jag surfat/hotspottat med laddaren i, och hettan har uppstått vid sidan av kameran-linsen, på baksidan.

    Sedan har telefonen bara stängt av sig, utan varningar om att batteriet skulle vara dåligt. Och det borde inte ha varit dåligt, om jag nu missat några varningar. Knappt använt telefonen sedan nattens laddning och för en timme sedan slocknade den. När jag nu stoppar i laddaren så får jag liv i telefonen om jag efter ett par minuter håller in power-knappen. När telefonen sedan kommer igång igen är batteriet inte i närheten av tomt.

    Vet inte om någon beskrivit detta i tråden, jag har inte letat, men det är i varje fall ett bekymmer som jag har haft sedan uppdateringen.
     
  14. vurna

    vurna Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    haha :D

    Ontopic
    Jag hade stora problem innan som jag beskrev med ca 10 timmars batteri tid innan jag behövde ladda igen. Detta var pga exchange som låg och väckte luren hela tiden.

    jag körde en fabriksåterställning som någon föreslog och efter det har jag så fått jättebra batteri tid. Efter 20timmars användning så låg batteriet på 70% helt ok tycker jag! Då hade jag även kört några timmars spotify på eftermiddagen där.

    Ligger fortfarande på samma laddning faktiskt, den är uppe på 1d18h nu med på 27% kvar på batteriet. har lyssnat på spotify 2h på eftermiddagen även idag.

    vågar typ inte ändra nått nu haha... har inte lagt in mina exchange konton än får se om jag vågar... måste dock.. kan inte leva utan kalender :)

    Ett tips till er som undrar hur man kan göra backup av apps. Jag kryssa för alternativen som fanns under "säkerhetskopiera och återställ" i inställningar för ICS och efter fabriksåterställningen var klar så kapoww så börja telefonen installera alla mina gamla apps ifrån market. var perfekt!
     
  15. pidde86

    pidde86 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har det problemet också :(
     
  16. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Samma problem för mig med.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    email widget funkar för mig...
     
  18. Steffe3

    Steffe3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Funkar här med :/
     
  19. Anneth

    Anneth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Jag har också problem med 3g, ibland funkar det och ibland inte alls, himla irriterande..:/
     
  20. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kollat era APN inställningar? Testat att söka nät manuellt och välja fel operatör först för att sen välja rätt?

    Är det samma problem om ni har mobilen i endast WCDMA läge? :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk