Köpa S2an eller annan telefon?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av MrMör, 24 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag hade tänkt köpa en galaxy S2a men skulle vilja höra lite om vad folket här har att säga om det :)

    Det finns ju en del andra telefoner att välja på oxå, tex Sony experia S som kostar ungefär samma som S2an.

    Det jag främst är ute efter är en snabb telefon där allt flyter på riktigt bra, har en bra kamera och som klarar dom flesta spel.

    Ni som har SGSIIan skulle ni välja den även idag eller skulle ni satsa på en annan telefon?
     
  2. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag skulle valt SGS2an vilken dag som helst! Och jag är en sån där människa som inte ser någon poäng i att vänta på nästa telefon för att den kommer bli bättre. Förstår inte vad det är med alla människor och vänta på nya telefoner.
     
    Janne303 gillar detta.
  3. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Xperia S har ju asbra kamera!
    Knapparna är däremot inte imponerande...
    Och skärmen är mycket bättre!
     
  4. bombhills

    bombhills Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag äger just nu en s2 och är nöjd. Men Om jag var du hade jag inte lagt pengarna på en 1 år gammal telefon. Mitt tips är. Antingen att köpa en nyare dvs. Xperia s eller vänta på s3. När den kommer ut kan du välja att ööaköpa den eller köpa den då (antar jag) billigare utgående s2: an. Anledningen till att jag tycker så här är för att jag köpte en desire i slutet på dess livscykel och var missnöjd redan en månad senare när jag hörde talas om nästa generation. But that's just me:)

    Ber om ursäkt för stavfel och meningsuppbyggnad, skriver på mobilen....
     
    Last edited: 24 mar 2012
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    SGS2 är en riktigt bra telefon på alla sätt. Köper du den kan jag nästan garantera att du blir nöjd. S3:an kommer ju garanterat bli bra mycket dyrare. Alternativet är ju en Xperia S den är ju nyare och på vissa sätt något bättre. Gå in i en butik och kläm o känn på lite olika telefoner.

    Sent from Tapatalk
     
  6. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    ja det står nog mellan sgs2 och experia S. Får gå in och känna lite på dom lite...
     
  7. Andreas266

    Andreas266 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5T
    Problemet med att gå in och känna och klämma på dem är ju att det aldrig är något inlagt på dem. Jag var inne och skulle klämma på en SG2a idag men det var en helt tom telefon med bara några bilder andra kunder tagit. Det fanns inte mycket att bläddra mellan, det gick inte surfa eller testa några andra program. Det enda man kan testa är ju hur den ligger i handen vilket är lite synd.
     
  8. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Galaxy S II - Allmänt -> Köpråd
     
  9. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    På mediamarkt här i Sundsvall kan du iaf surfa på mobilerna också. Be personalen logga in luren på wifi-nätet om den inte redan är det.
     
  10. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    jag är rätt nöjd med min SGS2 och köpte en SXS åt tjejen och båda har sina för och nackdelar.

    De är rätt jämlika men tar du mycket bilder och har krav på bra kamera så kör på SXS, jag gillar den skarpt när jag leker med min tjejs men jag som tänkte byta från sgs2 till sxs avstod för det var inte så stor skillnad på båda. Skärmen på SXS är dock helt otrolig. Men amoled-skärmar är inte fy skam heller.
     
  11. none

    none Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Varför inte en HOX?
     
  12. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har vart o testat sgs2 och xperia s och jag har fortfarande lika svårt att bestämma mig för vilken jag ska välja :)
    Ni som har haft båda, vilken tar bäst kort i lite mörkare ljus, typ inomhus?
    Annars verkar dom vara snabba och bra båda två.. Det som får avgöra nu är nog batteritid och kamera så ni som vet mer om detta får gärna skriva lite om det.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.