Tele2 Fastpris kampanj, sjukare - med S2 lte osv

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av mackann, 8 mar 2012.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tror inte dom bryr sig - det är väl ändå Tele2 som har störst makt i frågan vilka telefoner som ska finnas tillgängliga. Det är ju Tele2s telefoner och abonnemang.

    Sen tror jag inte att de kommer ta in fler telefoner då det redan är väldigt få telefoner med i erbjudandet och säkert för att Tele2 tjänar mer på om man tar det direkt via Tele2 än via Mecenat :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  2. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Humm, mindre dilemma för mig nu. Tog en Galaxy Nexus med unlimited via TPH förra veckan.
    Sedan så fick Tele2 in One X för förbeställning som är en telefon jag faktiskt vill ha.

    Min plan var att utnyttja ångerrätten hos TPH för att lägga en beställning hos Tele2 istället men enligt säljaren tar det 20 dagar för det att gå igenom och då kommer kampanjen vara över.

    Jag fick möjligheten att byta Nexusen mot övrig telefon i erbjudandet så min fråga är väl egentligen vilken telefon som har bäst andrahandvärde och är lättast att sälja vidare?
     
  3. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ångertid varierar väldigt mycket. Var det nyteckning eller förlängning? Om det är en nyteckning med nytt nummer är det bara att ha 2 nummer i 20 dagar isf, du ska ju ändå inte betala det första abonnemanget.

    Är det förlängning kan du nyteckna hos Tele2 med nytt telefonnummer, sen portera in ditt gamla nummer när återköp gått igenom. Samma sak fungerar vid portering från annan operatör till 3. Tror bara att tph var rädda att tappa säljet och la sig till med lite kvalificerat skitsnack.

    Klart du ska ha den operatör och telefon du vill ha, så länge du är inom ångerrätt.
     
  4. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ok, det var en förlängning det handlade om.
    Så med andra ord kan jag gå och häva köpet, teckna nytt abbonemang via tele2, vänta tills returen gått igenom och portera över mitt gamla nummer till det nya abbonemanget?

    Damn, lagom förvirrande för en sen fredagkväll:)
     
  5. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Kör TPH med 20 dagars ångerrätt vid butiksköp?

    Sent from my YP-G70 using Tapatalk
     
  6. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Helt korrekt såvida att du har råd enligt kreditkollen för att ha 2 ab. Men det borde inte vara några problem om du har ett jobb/inkomst. Men det här är det bästa sättet om dom nu påstår att det kan ta upp till 20 dagar innan ångerköpet gått igenom.
     
  7. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det tar oftast max 48h innan återköp går igenom. Sedan ytterligare 24 innan abonnemanget öppnas för förlängning. Tele2-kampanjen pågår till den 23/4 :) Ångra dig du!
     
  8. hence.persson

    hence.persson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vet att det diskuterats men vill veta om någon testat..

    Får en Sony Xperia S från Tele2 är den låst till Tele2 eller går det att använda annan mobiloperatör?
     
  9. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nej, var 20 dagar för att returen skulle gå igenom enligt säljaren.
    14 dagars ångerrätt om du beställer på hemsidan, chatten eller telefon. Och 14 dagar öppet köp gäller i butik och om du köper av en fältsäljare.


    Ok, jag har fattig student men har aldrig varit något problem innan då jag är fri från betalningsanmärkningar osv.


    Ok.
    Enligt säljaren ryktades det om att kampanjen skulle gå ut på söndag(mer kvalificerat bs?) och det var på grund av kampanjen det tog så lång tid att processa.

    Det jag funderar mest på nu är att bara säga upp mitt nuvarande helt och sen nyteckna via tele2. Om jag kan portera över numret eller ej kanske inte är så big deal egentligen när jag tänker efter:)
     
  10. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Uppdatering av mitt lilla problem.
    Suttit med Tele2 någon timme nu och det ska gå och lösa. Jag ska gå till TPH och stänga mitt nuvarande abbonemang, nyteckna ett via Tele2.se och byta nummer mellan abbonemangen. Lagom förvirrande men det ska nog gå vägen.
     
  11. Andreas266

    Andreas266 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5T
    Haha jag stod i kön inne hos Tele2 idag men gick därifrån eftersom jag fick beslutsångest om vilken telefon jag skulle välja. Jag hade bestämt mig för en SG2 men sen ville jag nästan hellre ha en Iphone så till slut gick jag helt enkelt därifrån :D Jag vet helt enkelt inte vilken jag vill ha!

    En tanke är att köpa en telefon och använda den tills SG3 kommer och då sälja den jag fått från tele2 och en Iphone har ju högre andrahandsvärde.
     
  12. freddan83

    freddan83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    just nu kräks jag på tele2, först kunde jag inte förlänga/teckna maxi på deras sida för att det stod att jag antingen hade bindningstid kvar eller en obetald faktura.. Bindningstid kvar har jag ej men visst, jag hade en obetald faktura som skulle vara betald i april.. betalar skiten och den står som betald under "mitt tele2", går fortfarande inte förlänga, samma fel... jag har försökt chatta med dom, kommit in i chatten, ställt frågan, inte fått något svar och sedan blivit utloggad. Deras jävla kundtjänst är ju ett skämt att nå..
    Jag byter fan till tre
     
  13. incarnated

    incarnated Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Note hos tele2 med detta abonnemang. Är det någon annan som upplever att internet dör då och då? Och med "då och då" menar jag att det är slumpen som avgör om jag kommer ut på internet när jag plockar upp telefonen. Jag måste starta om telefonen om jag vill ha internet, men problemet dyker upp igen.

    Jag borde ha beställt hos 3, känner jag.
     
    Last edited: 25 mar 2012
  14. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Om man tecknar abb med en mobil som kör med micro sim och kommer då ett micro sim att skickas med automatiskt? Kan man begära att det skall skickas med normalt SIM kort istället?
    Då jag inte kommer att använda den nya mobilen och kommer sälja den. Kommer ha abb. till min GNote.

    De mobiler som jag tänker välja är iphone 4S eller HTC One X. Då jag tror kan sälja det snabbt och enkelt för en peng.

    Detta problem hade jag också, efter uppdaterade Noten till senaste och tror beror på det nya baseband versionen som krånglar. Fast jag har Telenor och det gamla APN inställningar fungerar inte så bra. Fick ändra från internet.telenor.se till service.telenor.se och det funkade bättre.
    Tror att den nya radio delen i Note senaste update krånglar och man får ställa in APN rätt.
     
    Last edited: 25 mar 2012
  15. Antion

    Antion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har Note'n med Tele2, för mig så kan ja ha igång mobilsurf.. surfa runt lite på nätet och i "Play butik" stoppa den i fickan.. efter ca 1-2 timmar tar upp den. Det står att mobilsurf är igång.. men händer inget då jag ska surfa..

    Lösning ist för att starta om mobilen: starta om mobilsurf..

    SÅ det borde vara fel med Mjukvaran<3
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max


    Jag har haft liknande problem med min SGS2 med Tele2, finns nog också en tråd om det, "Spontandör din datatrafik" tror jag den heter, här på Swedroid :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. incarnated

    incarnated Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har skickat "HJÄLP" via ett SMS till tele2 så de bör ringa upp mig inom 24 timmar. Man får endast göra det här, antar jag, om inställningarna man har fått skickat till sig inte fungerar, men jag kan ju knappast påstå att de fungerar.

    På en Smartphone ska internet helt enkelt inte dö. Då kan jag lika gärna leta efter en 3310 på blocket.
    Om jag bara hade sett den tråden medan jag med vånda funderade på vems erbjudande jag skulle nappa på!
     
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Internet ska inte spontandö om du inte lämnar täckningsområdet, utan så länge du har täckning ska det fungera utan att du behöver starta om telefonen.

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=60348 - där är tråden förresten :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  19. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Asso jag ger upp snart. Har haft så mycket problem nu hit och dit och nu när jag ska lägga en beställning på HTC One X via Tele2 så är den "tillfälligt slut i lager" och kan inte beställas. GAAH!
     
  20. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du inte har problem med att byta operatör så kan du ju beställa den via The Phone House med 3 - eller vänta på att den går att beställa från Tele2 (med risk att erbjudandet inte gäller längre då) :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk