Spel – Iphone eller android?

Diskussion i 'Spel' startad av Lolan, 7 apr 2010.

  1. Lolan

    Lolan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min lillasyster är väldigt förtjust i min Iphone just på grund av att jag kan ha så många spel. Och nu när hon ska få en egen mobil så undrar jag om det finns ett bra utbud på spelapps på en androidtelefon? Och i vilken prissklass ligger spelen på?
     
  2. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    När det gäller spel så är nog iPhonen betydligt bättre än Android. Dels har du betydligt större utbud av diverse spel och många av de stora spelutvecklarna levererar spel speciellt gjorda för iPhonen. Men det finns också bra android spel, många av dem är gjorda av privatpersoner men det finns också företag som gameloft som gör android spel.

    Däremot så kan man i dagens läge inte köpa program och spel i market i Sverige, det gör att du bara har tillgång till de som är gratis. Det går att komma runt detta om man rootar telefonen, det är jämnlikt med att jailbreka en iPhone. Det finns också andra sätt att köpa via en emulator program via datorn. Men dessa sätt kan vara lite omständiga om man inte är lite tekniskt kunnig. Gällande prisklass tror jag att båda plattformarna är ungefär lika.

    Men min huvudtes är att iPhonen är en betydligt kompetent spelmaskin än android.
     
    Last edited: 7 apr 2010
  3. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag håller med exore fullständigt, jag har både iPhone och Android och tycker min Android är bättre på allt utom spel, och då kan jag tillägga att jag har rootat telefonen och kan köpa spel via market.

    Gällande prisklass så finns det som vanligt allt mellan himmel och jord, men dom flesta spel som är bra hittar du nog för runt 10Kr på både iPhone och Android (när man nu kan köpa spel till android i Sverige). Dom stora tillverkarna brukar dock ta lite bättre betalt för sina spel, 49Kr är inte ovanligt på iPhone.
     
  4. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ägt båda och äger numera även en iPod touch. iPhone-plattformen är grymt mycket bättre på spel i nuläget. Ingen tvekan om saken. Förhoppningsvis så blir det lite jämnare på denna fronten i framtiden men just nu så finns det ingen anledning att välja Android om ens huvudsyfte är att spela. Tyvärr.
     
  5. Lolan

    Lolan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej! Tack för era svar! De hjälpte verkligen!
     
  6. farquado

    farquado Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Är själv sugen på en ipod touch, skulle vilja fråga dej hur lång batteritiden är
     
  7. JockeLi

    JockeLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det skiljer självklart från telefon till telefon samt hur mycket du använder den. Kolla på den telefonens specifikation som du är intresserad av är mitt tips
     
  8. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har bara en gammal, första generationen, som jag antar numera har ett ganska så välnött batteri. Där kan jag sitta och spela en 5-6h iaf, vilket är det enda jag använder den till.
     
  9. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Har också första generationens ajpod touch, vilket för övrig förmodligen är den bästa tekniska investeringen jag någonsin har gjort, och den håller sisådär 3-5h om jag spelar oavbrutet, 2-3h med musik + spel, ~2h filmtittande ungefär. Har använt den till det mesta varje dag sedan jag fick den så batteriet är förmodligen lite slitet.