Tips: HTC Sensation, XE har nu fått ICS 4.0.3 med Sense 3.6

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Hackerlacka, 15 jan 2012.

  1. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Brandad är när tilverkare likt TRE går in och modifierar mjukvaran för o anpassa den o slänga in sina logos o program.

    Svar på nästa fråga är just densamma

    3 måste gå in o kladda i mjukvaran o behöver ett par dagar på sig att infektera den med sitt skräp.


    Därför måste du vänta.
    Alternativt Unbrandar du din lur en gång för alla
     
    Alex gillar detta.
  2. finnen001

    finnen001 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur unbrandar man? Och kan man uppdatera luren med den officiella uppdateringen efter unbranding?
     
  3. Matt1n

    Matt1n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Asus Zenfone 5Z

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 5Z
    ROM:
    B05
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5

    Efter att ha startat om telefonen några gånger försvann i princip alla problem, apparna optimerades igen och det fungerade bättre.

    Lösningen på det ang. länkarna som inte kommer upp i webläsaren löste jag genom att installera chrome på luren.

    Det enda som fortfarande bråkar är wikipedia appen som blir blank när startsidan laddas och att kontakterna i meddelanden inte kommer upp med en gång, utan att det står nummer istället.

    Batteritiden är mkt bättre nu efter några dagar med, konstant wifi och gps på, och mobilt nätverk. Och ändå minst 30% när jag kommer hem från jobbet.
     
  4. Gubben Storm

    Gubben Storm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Första dagarna funkade allt toppen - sen började problemen:

    -Telefonen stänger av sig till synes helt utan anledning.
    -När man startar den igen optimeras apparna en låååång stund, sen när man knappat in PIN-koden stänger telefonen av sig igen. Ända sättet att bryta loopen är att låta den laddas en stund.
    -När man laddar den stannar den på 83 eller 87% batteri.
    -Efter omstart tro telefonen att man har 37& batteri, trots nyladdad.
    -Vissa appar går inte att köra pga att de tar för lång tid på sig, typ FB som kan ladda i fem minuter innan nåt händer.

    Blir att skicka in den imorgon.
     
  5. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade problem med att mobilen startade om sig i tid och otid så gjorde en fabriksåterställning och hoppades på att det skulle hjälpa men ikke.. finns det inget som kan hjälpa mot detta problem?!
     
  6. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har fortfarande problem med att jag inte ibland kan se mina sms, får jag ett sms så vibrerar eller piper den ej till.. får gå in i go sms o kolla om jag fått något o då ser jag.. det händer rätt ofta.. 50% av alla sms jag får.. det är riktigt jobbigt.. fan HTC fixa detta..

    Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk
     
  7. Gubben Storm

    Gubben Storm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska pröva med systemåterställning nu så får vi se. Blir jävligt lack över detta. En telefon för 5000kr ska ju fan bara funka.
     
  8. kralleman

    kralleman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick idag äntligen ICS till min Sensation. Köpte mobilen från Mobillagret och det kan mycket väl hända att den egentligen var tänkt för en annan marknad än den skandinaviska. Hursomhelst... Installationen gick bra. Körde Quadrant och landade någonstans på 2100 poäng. Innan uppgraderingen låg jag på ca 1500. Och telefonen känns snabbare. Absolut.

    Har inte hittat något att anmärka på än men det har bara gått några timmar. Hade ett problem innan med att telefonen stänger av sig någon gång per dag som tyvärr verkar kvarstå, så det känns som om det är ett hårdvarufel.
     
  9. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    kralle jag smittar på över 3k med stock
     
  10. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Jag har fått problem med dataanslutning efter ics uppdateringen. Slutar att Fungera å enda sättet att avhjälpa det är att starta om telefonen. Någon som varit ut för liknande?
     
  11. kralleman

    kralleman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jinx: Kan det vara så att alla mina skräpappar som t.ex. facebook drar ner min poäng i quadrant? Spelar kanske inte så stor roll, saker går ju smidigt och snabbt ändå.

    Nu har jag iaf stött på mina fyra första problem:
    - Handcent lyckas inte hitta profilbilder för mina kontakter.
    - Svensk ordlista verkar inte fungera (använder den där som finns till Scandinavian Keyboard gjord av han Tryggve)
    - Handcent-ikonen går inte att lägga till i Launchern (andra ikoner kan man dra dit men inte den av någon underlig anledning)
    - I launchern på låsskärmen har ikonen för mail-inkorgen ersatts av en stor rosa fyrkant.

    Småsaker iof, men ändå störande.
     
  12. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Några saker som kan göra att värdena med benchmarkingprogram skiljer sej åt:

    Om man kör stock så är det sannolikt skillnad i hastighet mellan xe och vanliga sensation pga olika cpu-hastigheter.
    Om man kör rootat så kan man dels köra snabbare kärna, dels köra en rom där en del processer saknas, tex så kan man slippa aktier och annat. även om dessa är me från början i rommen kan man avinstallera sådana appar.
    Kör man rootat kan man köra med överklockad kärna, man kan också tvinga båda cpuerna att alltid jobba.

    Min man och jag har likadana sensation, men han kör stock och jag kör rootat och min lur är väldigt mycket snabbare än hans i alla benchmarkingtest, jag kommer upp kring 3700 i quadrant, har för mej att hans kommer upp i 2200 (minns inte exakt).
     
  13. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    är root men stock på allt. inte avinstallerat något.