HTC One X nu 8v levtid hos Tre

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Avarell_Dalton, 15 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. lasgur

    lasgur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    iphone är låsta, övriga är inte det. från halebop.
     
  2. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Ja, för din del är 3 antagligen bättre. Det är bättre för alla som ringer väldigt mycket. Dock får man surfa sinnessjukt mycket på en telefon för att behöva så mycket data. Jag studerade mina räkningar, har haft Halebop i 2 år nu. Kom fram till att jag sällan kommer komma över 300 kr/månad, och eftersom jag redan har Halebop kan de byta för mig direkt i månadsskiftet så jag får både billigare abonnemang och en gratis One X :) Hade jag ringt som en galning hade jag valt 3 :) tycker dessutom det är skönt att inte få en brandad telefon då jag kanske vill ha en S3 sedan och isf sälja min One.

    Enligt dina egna beräkningar hade Halebop iaf varit billigare om du inte hade behövt köpa extra surf..;)

    Ytterligare en aspekt är att vem som helst kan ta 3, medan bara befintliga kunder kan ta Halebop, så för en Telenor/telia/etc-kund hade 3s erbjudande antagligen varit bäst :)
     
  3. dRiN

    dRiN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    189 kr i månaden?

    189 x 24 = 4536kr.

    Lägsta nypris av HTC One X (Expansys): 5 362kr.

    Går de inte i förlust eller är det något jag har missat?
     
  4. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    3 och tele2 lär ju också göra det. Halebop har dock bara deras erbjudande för befintliga kunder, så att de inte ska byta till de andra.
     
  5. Cyberdyne

    Cyberdyne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inköpspriset för återförsäljarna är ju betydligt mycket lägre än försäljningspriset till kund. Sedan tjänar de ju extra på alla uppkopplingsavgifter och eventuella extraavgifter etc.
     
  6. theade88

    theade88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller med. öppningsavgiften är i mitt fall en av de största avgifterna då jag gör många korta samtal. Brukar ligga på ungefär 200st samtal på en månad vilket skulle resultera i 198kr hos halebop, lägg till månadsavgift och jag är uppe i 189+198=387kr/månad. Tre är billigar för mig mao :)
     
  7. carlsson.d7

    carlsson.d7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Beställde i lördags av 3. Förlängde och tog en HOX. Han sa att det skulle ta 5 veckor. Nu har jag läst lite och eftersom 3 brandar mobilerna och uppdateringar tar längre tid pga detta så tänkte jag beställa genom Phone House istället.

    På deras sida står det att dom levereras i början av April. Vet någon om detta fortfarande stämmer?
     
  8. Ronkan

    Ronkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    5 veckors leveranstid har säljarna på tre sagt i flera veckor nu verkar vara ett standard svar dom verkar ha tagit till även fast veckorna går
     
  9. carlsson.d7

    carlsson.d7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du vet inte vad som gäller för The Phone House?
     
  10. dRiN

    dRiN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag vet att inköpspriset är lägre men jag tänkte de tjänar inte mycket på det. En Halebop kund kan ju köpa en HTC One X för 4500kr nu och skita i abonnemanget. Vissa sade väl även att de var nya kunder och fick erbjudandet.
     
  11. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    TPH vet inte själv när de kan leverera telefonen. Jag snackade med Tre på FB och de sa att det var release på telefonen 4 april. TRE skulle försöka se till att telefonerna fanns hos återförsäljarna så att de kunde leverera samma dag. Beställ hos TPH och håll tummarna för att få telefonen första eller andra veckan i april. Det gör jag! :-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  12. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Va inte så säker på det, många företag säljer på minus för att försöka haffa åt sig andras kunder. Jag har själv arbetat inom ett stort försäljning företag och det blir mycket minus ska du veta om man vill vara med och prispressa. Men det man tjänar pengar på är tillbehören + tjänster.

    Operatörerna som erbjuder t.ex OneX i dessa grymma erbjudanden gör förlust på själva mobilen. Men dom skulle snarare kalla det hela en kund investering som kommer leda till vinst framöver ;
     
    Last edited: 26 mar 2012
  13. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Snackade med Tre alldeles nyss. De skickar iväg telefonerna 6/4. Han sa att kunden bör få telefonerna i mitten av V.15

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  14. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ring igen och se vad dem säger, man kan inte lite på någon så därför ska du försöka ringa in och prata med minst 2 olika säljare.

    Jag ska ringa in och se, återkommer...
     
    frosse87 gillar detta.
  15. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Nu förstår ni varför jag startade den här tråden. Buden om leveranstid är lika många som flugor på en hundskit. Det var exakt så här när HTC DHD skulle släppas, då tröttnade jag på Tre efter många många år som kund och gick över till Telenor. Nu är jag av flera orsaker på väg tillbaks men osäkerheten och en unison front från Tre ang. lev.tider är tragikomisk som bäst
     
  16. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan det inte vara så att tph levererar sina telefoner snabbare än tre?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. Laxsjoe

    Laxsjoe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Skriver samma sak här som jag skrev i en annan tråd:

     
    aframo gillar detta.
  18. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Det kan det säkert vara ;) eller inte...

    Ringde tidigare till Tre och försökte få ut abonnemangen jag beställt ut men hon på kundtjänst tyckte det var onödigt eftersom telefonerna skulle komma denna vecka och att tidsvinsten bara skulle vara några dagar.

    Ringde idag igen och sa upp ett par abonnemang och då sa den tjejen att telefonerna skulle komma nästa vecka... men jag orkade inte göra annat än konstatera att det kanske är så.
     
  19. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Då har även jag ringt och kollat med tre ang. min beställning. Tjejen jag talade med verkade ha bra koll och hon sa att de nyligen fått leveransdatum.
    Enligt henne kommer alla som lagt beställningen innan den 22:a att komma med första leveransen och den skickas ut den 5e! Jag gjorde beställningen den 19e och kommer således med den första leveransen :-) Dock är det ju påskhelgen och 6e är röd vilket gör att telefonen bör dyka upp veckan efter, precis som flera redan skrivit.

    Så det slutgiltiga budet för oss som beställt med tre innan den 22:a är v.15 med andra ord.
     
  20. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tph planerar att skicka ut luren 2 april! Förhoppningsvis har man någonting roligt att leka med under låååångfredagen! Jobbar 30/tim helg då så en ny telefon skulle sitta fint!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.