HTC One X nu 8v levtid hos Tre

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Avarell_Dalton, 15 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Laxsjoe

    Laxsjoe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    På snubben jag pratade med lät det som att man kommer kunna hämta sin telefon den 5e april. Alltså att den skulle finnas hos ditt lokala posthanteringsställe på torsdagen innan påskhelgen.

    Någon annan som pratat med 3 om detta? Vad har du/ni fått för svar?
     
  2. Naesstrom

    Naesstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag avbeställde min från tph's butik i Växjö idag eftersom det var inte lite strul... när jag frågade om den verkligen var bokad sist eftersom jag inte skrivit under något kontrakt så sa han att telefonen var reserverad men abbonemanget tecknade jag när jag fick telefonen... efter att jag påpekat att det kanske tog slut innan dess svarade han bara: "eh... jag det har du ju rätt i"

    Nåja, pratade med 3 som ligger nästan jämte och dom hade tydligen 2v lev. enligt hon i butiken, jag bad henne dubbelkolla och det stod tydligen det överallt!

    Ett tips till er som har telenor och inte vill byta, min sambo fick i stort sett samma avtal för 329:- inkl. en gratis One X när hon ringde och ville avsluta!
     
  3. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ja de erbjöd mig nåt liknande när jag skulle avsluta mitt abonnemang oxå. Men Telenor har sån dålig hastighet på datatrafiken att det aldrig var aktuellt.
     
  4. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Frågade tjejen jag pratade med just om det var så att den går att hämta telefonen den 5e eller om den skickas då, hon sa att den kommer skickas från något centrallager den 5e. Anledningen att jag frågade var ifall man ev. kunde hämta den i butik den 5e för att få den tidigare men hon sa att den skickas ut från samma ställe till butikerna som till oss kunder och det skulle därför inte gå snabbare att hämta den i en butik.
     
    lambroo gillar detta.
  5. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Även jag fick bekräftad att beställningar lagda före 22/3 är garanterad en mobil från 1:a leveransen. Men det var lite oklart om hur det blir, för att i deras register står det beräknat leverans 5 April. Vet ej ifall han menar att kunden kommer få den 5:e eller att de skickar den då.

    Jag kan ju egentligen bara sms'a säljaren, snacka till mig hans tjänstmobil nummer när jag beställde mobilen av honom. Personlig service utan köer är fan nice!
     
  6. Cyberdyne

    Cyberdyne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ber om ursäkt för att det är jäkligt offtopic.

    Ja det är väl inte helt ovanligt att prispressa kapitalvaror. Tre, Halebop eller Telenor går dock knappast minus på dessa abonnemangen, det vore totalkorkat av dem. Tror inte lojaliteten ifrån kunder när det gäller abonnemang är tillräckligt stor för att man kallt kan räkna på att en majoritet stannar kvar. Och även om folk stannar kvar så löper ju abonnemanget vidare med samma kostnad även efter bindningstidens slut ifall man inte ändrar på abonnemanget.

    Så de kan ju inte räkna med att ha folk bunda med minusresultat och sedan få behålla dem och tjäna pengarna efter bindningstiden. Pengarna måste de tjäna in under under bindningstiden, att räkna med något annat känns alldeles för osäkert.

    I elektronikbranschen så kan de tjäna in pengar på extratjänster, merförsäljning eller att vi väljer annan vara väl i butik som har en bättre marginal. I fallet med Telenor och Tre så har de inte möjlighet till något utav detta eftersom alla förtjänstmöjligheter redan är låsta i abonnemanget.
     
  7. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Exakt,
    Men mobilen i säg torskar dem pengar på..
     
  8. lambroo

    lambroo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    bra o veta.
    Fick svar idag på chatten att de skickas ut på måndag eller tisdag nästa vecka. (förmodligen från just det stället som du nämner ovan.)
     
  9. nEE

    nEE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U
    Telefon 2:
    iphone 14
    TPH har en annons i Metro idag där det står "(Leverans 2/4)"
     
  10. Misan69

    Misan69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Pratade med 3 kundtjänst idag och den som är med på första batchen kommer kunna hämta ut sin One X på posten den 5 april. Alltså, den är framme hos mottagaren på posten för avhämtning den 5 april. Förde samtidigt på förslag att den gott skulle kunna ha uppdaterad information på sin hemsida om aktuella leveranstider. Han förstod vinsten i sådan men kunde inte förklara varför de i dagsläget inte har det... De måste vara bra less på att hela tiden vagt svara på lev frågor grundat på knapphändig info från leverantörer. Till sist, en eloge till 3:s personal. De är proffsiga!
     
  11. Laxsjoe

    Laxsjoe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Det var det jag fick som svar tidigare också. De lär nog skickas från "centrallagret" 3 april eller nåt sånt..
     
  12. Naesstrom

    Naesstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fick beskedet att det var 2 veckors leveranstid när jag bokade den idag... däremot kommer jag att stå parkerad utanför phonehouse butiken under veckan och hoppas att dom får in några stycken! Trots att jag beställt telefon + abb. i 3 butiken idag skulle jag tydligen kunna säga upp det via telefon och teckna ett nytt i butik med telefon :D
     
  13. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Sweet, då hade tjejen jag snackade med inte riktigt koll ändå, eller så missuppfattade jag henne helt. Måtte den 5e stämma så man har något att göra under ledigheten :-)
     
  14. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    inte riktigt officiellt ett TRE ärende men fick mail från TPH att min skulle skickas nästa vecka
    "Hej, Hampus.

    Din telefon beräknas levereras under nästa vecka, när vi får in telefonen.

    Ha en fortsatt trevlig dag!"

    fast det är ju ändå inte så mycket att gå på, beställde den 9e. den som lever får se
     
  15. Threshold

    Threshold Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag jobbar med information på en svensk myndighet och en av de argument vi använder för att få medarbetare att publicera nyheter på vår webbplats är just det du skriver, för att slippa svara på samma fråga om och om igen på telefon när man kan ha samma info på webben och slippa telefonsamtalen.
     
  16. Wingren

    Wingren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick precis ett konstig mail från Tre någon som har fått något likande?
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  17. Laxsjoe

    Laxsjoe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Du har blivit ägd:P

    Måste vara en bugg i deras system..
     
  18. lefffen1

    lefffen1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    jag har fått 2 sånna mejl med nån veckas mellanrum.
     
  19. jeppe1990

    jeppe1990 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag gick in på min order på TPH nyss och läste följande.

    "Info

    På grund av rådande priskrig gällande fastprisabonnemang och högt tryck har vi just nu längre leveranstider på vissa mobiltelefoner. Vi beklagar detta och jobbar för att du skall få din mobiltelefon så fort som möjligt."

    Nu undrar man ju om man kommer att få sin mob den 5:e?

    Jag beställde den 12:e Mars.
     
  20. dRiN

    dRiN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jao... Det undrar nog vi alla. ;)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.