Diskussion: Är du nöjd med ICS till SGS II?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av tuffejalle, 26 mar 2012.

?

Är du nöjd med ICS till SGS II?

  1. Nöjd

    75 röst(er)
    43,9%
  2. Lika nöjd/missnöjd som innan

    25 röst(er)
    14,6%
  3. Inte nöjd

    71 röst(er)
    41,5%
  1. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Scrollningen funkar perfekt efter man raderat cachen :)
     
  2. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Jag fattar inte riktigt vad som är så grymt med chrome. Visst den är skön men standardbrowsern har mer användbara finesser samtidigt som jag tycker den flyter lika bra. ICS browser+ är ju till och med ännu bättre imo.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Värt att tilläggas är ju att Chrome fortfarande är i beta-stadiet och flera funktioner komma skall, så att säga. Dock håller jag med dig, just nu är Chrome rätt hypat, men det skall bli intressant att se hur Chrome Final blir.

    Den bästa finessen med Chrome är väl att man kan skicka länkar från mobilen till datorn eller hur det nu var.
     
  4. Favre0811

    Favre0811 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är inte alls nöjd efter uppdateringen. Har problem med tappade samtal vilket aldrig hände tidigare, gps funkar som skit och vissa grejer bara inte funkar lika bra. Väldigt mycket små grejer som texten vid lås skärmen, kontakter finns inte längre vid telefonen, favoriter är stora ikoner som inte funkar som jag vill. Nä, mycket besviken, efter att ha tyckt att jag haft den bästa telefonen till en helt ok telefon.
     
  5. taz

    taz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag är så pass missnöjd att min S2:a ligger i byrålådan nu mera och väntar på en nedgradering. När Nokia släpper Lumia 900 så lämnar jag skeppet Android som gungar allt för mycket för min smak.
     
  6. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Jag är supernöjd. Inget blev sämre. Ljud vid samtal blev bättre överlag, batteritiden blev cirka 20% bättre, webbläsaren är rappare, luren känns allmänt piggare och detta är bara ett fåtal av de saker som blev bättre!
     
  7. taz

    taz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ni som är "supernöjda" använder ni Exchangeclienten (mail och kalender ), och standard telefonbok?
     
  8. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Standard telefonbok: ja
    Exchange: nej
     
  9. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Scrollen under all kritik. Får total blackout ibland, bara plocka ur batteriet. GPS mycket sämre, fast jag bytt ntp server. Splitten på kontakter och telefon är en helt oförståelig försämring, varför? Håller med om favoriter, är de gjorda för Stewie Wonder?

    Sen det som inte direkt går att skylla på ICS.

    Dubbla SMS med GO SMS. Navigon la av. Får ofta fel på widgets, vägrar uppdatera.

    Tror Samsung hade för bråttom, fick väl en spark i arslet när HTC släppte ICS. Har trots allt förhoppningar om att de kommer fixa det mesta med patchar. Men scrollen är det absolut värsta. Verkar som telefonen väntar på om man skall scrolla eller långtrycka och resultatet blir så jävla dåligt.
    Sent from my GT-I9100
     
  10. sebbe1891

    sebbe1891 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd. Fick bland annat bättre wifi, bättre batteritid och bättre flyt överlag i luren. Det enda är väl att ett par appar havererar ibland men det är inte så farligt att det stör mig nämnvärt.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  11. Ravestream

    Ravestream Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur gör jag det ?
     
  12. Ravestream

    Ravestream Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Och den vet du fungerar bra ?
    Nokia har väl alltid gungat ? Och Win os i telefonen som ser ut som en 4 åring designat ? brrrr.. ryser av obehag.

    Dock är jag besviken på ICS, min telefon gick från grym,bäst osv till .. Bra på många saker men en massa störande skit nu.
     
  13. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Hehe att man aldrig lär sig utantill och måste pröva själv...

    Det är alltså:

    - Stäng av mobilen
    - Starta upp genom att hålla inne "Volym Upp - Hemknappen - Powerknappen samtidigt
    - Bläddra ner till Wipe Cache Partition med volymknapparna
    - Yes - Wipe Cache!

    Det är alltså bara Cache, du tar inte bort något sådär jätteviktigt...
     
    Zorro gillar detta.
  14. taz

    taz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Alltid lika kul med folk som har antaganden, prioritera design före stabilitet och funktionalitet resulterar oftast i att man bara har snygg skit i byrålådan.

    Men för att svara på din fråga, nej jag vet inte att den fungerar bra eftersom den inte är släppt ännu, men den erfarenhet jag har av Lumia 800 så är den ett bättre val för mig då jag i huvudsak efterfrågar applikationer som fungerar ok att synkronisera mot Windowsmiljöer.

    Själv så prioritarar jag stabilitet och funktionalitet framför hypade appar och design, men alla är vi ju olika och telefonen är för mig ett hjälpmedel i min arbetsvardag, inte en uberdesignad leksak med massa balla SMS-appar, coola widgets, Facebook, Twitter och annat trams.

    Varför jag köpte en S2, Jag var sugen på att testa en ny telefon efter att ha haft Nokia uteslutande, nåja jag hade en Xperia ARC ett tag, den ligger förövrigt också och samlar damm i samma låda som S2
     
    Pankookis gillar detta.
  15. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Nope.
     
  16. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Ja för f*n. Mycket bättre känsla i allt nu. Klart det behövs lite fixxxar, men det kommer väll. Och BTW: Swype fungerar bättre om ni går in i inst och drar reglaget hela vägen till snabbhet, bort från noggrannhet.
     
  17. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Sjukt besviken än så länge... inget flyt alls, sämre än GB på många ställen. Google kan verkligen inte leverera en smooth användarupplevelse. Vilket är trist, riktigt trist.
     
  18. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Inte tänkt på att det kanske är samsung som är kassa och skyndar ut icke färdig programvara? ;)
     
  19. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Kanske... Kör dock ics remix som de påstår ska vara snabbare än stock. Men inte fan är det något vidare flyt där heller.

    Tyvärr så måste google bygga om hela OS´et från grunden för att lösa problemet på riktigt. Men det kommer de aldrig göra. Så vi får dras med mikrolagg för alltid.
     
  20. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Du kanske har rätt. Jag kan själv inte relatera då jag väntar på SONY's uppdatering.