Fabriksåterställa iom ICS

Diskussion i 'Xperia ray' startad av Qrac, 22 mar 2012.

  1. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Nu när ICS börjar närma sig så tänkte jag att det kanske ändå är bäst att fabriksåterställa mobilen. Är väl ~6 månader sen man köpte den och det börjar kännas.

    Bör man fabriksåterställa innan, efter eller inte alls iom att ICS är en helt ny version istället för bara en uppdatering?
     
  2. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Iofs är man sugen på ICS men att eventuellt tappa root drar ner lusten lite. Hoppas lite på att det kommer en OTA som inte tar bort root....
     
  3. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Du har alltså inget att säga till om Topic? :P

    Personligen bryr jag mig inte om root eller liknande. Mobilen fungerar som den ska out of the box för mig. :)
     
  4. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    ICS är ju inte mer ny version än vad GB var när det kom? Att man gör hoppet från 2.3 till 4.0 beror ju framförallt på att både telefonerna och plattorna har samma version nu.

    Det borde rimligtvis inte göra varken till eller från att fabriksåterställa telefonen innan uppdateringen kommer. Det är då inget jag har tänkt göra åtminstone.
     
  5. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    En del verkar återställa både före och efter installation. Teoretiskt sett så borde det inte spela någon roll. I praktiken har jag märk att en återställning gör att jag inte återinstallerar en del appar jag slutat använda - dvs jag får mer utrymme, snabbare telefon och bättre batteritid.

    Varför inte återställa kan man fråga sig. Om jag ändå ska ägna 40 minuter åt att leka runt med telefonen så kan jag lika bra lägga på 5 min för att återställa den också. Om det blir strul efter ICS upgradering och du vill ha hjälp i detta forum så kommer första frågan vara "har du återtställt?". Bara glädjen att kunna svara "ja" på den frågan är värd de extra minuterna :-)
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Vid nya versioner brukar det alltid formatera din telefon.

    Detta hände dock inte på min flickväns SGS2:a när hon uppdaterade till ICS så jag kommer nog göra en fabriksåterställning. Jag bryr mig inte så mycket om gamla SMS och annat så jag tycker bara det är gött att få den fräsch!

    Skall sälja den direkt efter ICS kommer så om någon vill köpa är det bara att säga till :)
     
  7. charta77

    charta77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vill bara ge tips om sms om du nollställer telefon. Det finns ett program "SMS Backup +" på market som för mig fungerar bra.



    Sent from my ST18i using Tapatalk
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Bra tips. Personligen gillar jag att få bort skiten :)

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  9. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Fabriksåterställde den igår. Blev lite rappare :)
     
  10. deleteduser89387118

    deleteduser89387118 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    19 jan 2012
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Då min telefon blivit lite seg den senaste tiden gjorde jag en fabriksåterställning i går samt att jag installerade Android Assistant! Nu är den rappare än förut samt att batteritiden ser ut att hålla sig liiiiite bättre än innan!
     
    Last edited: 4 apr 2012