Fråga: Android 4.0 / Ice Cream Sandwich för SGS II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av stansmith99, 7 dec 2011.

  1. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Mina Problem började just efter att jag gjort factory reset/wipe, så jag tror att det är lite från fall till fall....har man problem efter uppdatering så kör reset, har man inga problem...rör då ingenting som te,x återställning.
     
  2. stansmith99

    stansmith99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung galaxy s2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy s2
    några appar kräver (framtvinga atängning)
    XD!
     
  3. oxpo

    oxpo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Är det någon som har testat XWLP3 som har kommit idag? Det finns en frankenstein, där O2 UK-brandningen är borttagen, i Intratech's tråd på xda.

    Håller på att ladda ner den nu, men jag tänkte höra om det är någon här som har testat den.

    /oxpo
     
  4. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Jag har inte testat den. Upplever du den nå bättre/annorlunda mot lpq/7/2?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. oxpo

    oxpo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har inte hunnit testa så mycket, men har konstaterat att 2xSMS-buggen inte finns med i alla fall. Verkar flyta på bra. Ska testa lite mer efter jobbet idag.
    /oxpo


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Jag har just gjort min SGS2 mycket mer värdelös än den blev efter ICS.
    Jag gjorde ännu en factory reset inför min semester, för att ha clean lur utan crap som skramlade runt o tog processorkraft. Detta är den tredje factory reset jag gjort sedan ICS släpptes.
    Helt plötsligt kom alla buggarna. Facebook craschar titt som tätt och det går inte att skicka upp bilder. Massor av appar totalkraschar så fort man försöker använda dem.
    Kul att ha åkt på semester med telefonen som kamera och det enda jag kan använda den till är just kamera. Då hade jag hellre tagit min IXUS 100 (som min fru just berättade att hon packat JAAAA vad bra).
    Då åker telefonen i botten på resväskan - och jag köper en iphone när jag kommer hem. Mitt KRAV på en produkt för drygt 5000 spänn är att den funkar - inte att det funkar ibland när det är bra väder i någon okänd tidszon och medvind i en annan.
    Less på Galaxy crappet nu...
     
  7. samme22

    samme22 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S5 NEO SM-G903F

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S5 NEO SM-G903F
    Telefon 2:
    Samsung S4
    hur fick du ner apparna automatiskt? jag får ta en efter en efter reset....
     
  8. PJBloom

    PJBloom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    De laddades ner efter jag angett mitt inloggning till Google Play!
     
  9. samme22

    samme22 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S5 NEO SM-G903F

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S5 NEO SM-G903F
    Telefon 2:
    Samsung S4
    ok gjorde dom inte för mig:(
     
  10. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Inte för mig heller!
     
  11. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    När man läser de ovanstående inläggen så blir man lite less... Det känns som att det är ren och skär röta om saker och ting ska fungera som det ska. För vissa fungerar en factory reset till det bättre, för andra blir det värre. Vissa kan återställa sin appar "automagiskt" och vissa kan det inte. Det finns inget som bara fungerar. Är riktigt trött på detta.

    Är oerhört missnöjd med ics. Trodde det skulle vara ett rejält lyft från GB. Men icke, det är sämre i mina ögon. Touchen är helt åt helvete. Inte alls lika precis som i GB. Blev galen av att när man skulle scrolla upp och ner i en browser så var den inte "låst" till att scrolla just upp och ner utan minsta rörelse åt sidan och vips så flög den iväg.

    Kameran känns också långsammare och fulare. Sen får man i ics inte en enda ny eller vettig funktion. och vart är hastigheten? Det är inte snabbare än GB. Man blir lite less när man då och då på jobbet tar upp sin gamla trötta singlecore 1 ghz HTC Trophy med Win Phone på och den flyter på 10 gånger bättre än den 1,2 ghz Dualcore Android man har.

    Mest less blir jag på att google inte verkar bry sig om att fixa detta problem utan istället verkar hoppas på att bättre hårdvara ska göra mikrohacken som finns i alla scrollningar överallt ska bli mindre och mindre.

    Nej här har man massor att jobba med och man märker bristen i att försöka släppa två releaser om året. Man släpper en som är halvfärdig och går sen vidare till nästa.

    Hoppas att samsung inte känner att dagens ics är ok och fortsätter att jobba hårt på att förfina ICS. För i dagsläget fungerar den sämre än en putsad GB.

    Mina fem cent en torsdagsmorgon.
     
    Last edited: 29 mar 2012
    grillen och stefan78 gillar detta.
  12. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Trist att du känner så!
    Jag är sjukt nöjd med ICS och det flyter på hur bra som helst. Jag förstår inte vad du menar när du skriver att det inte har kommit några nya funktioner!? Jag tycker det här kommit flera helt avgörande funktioner som gör telefonen så mycket bättre! Som tex swajpa bort notiser och stänga program, Dataräknaren, nya snygga designade appar och menyer, Webläsaren, chrome, gmail, ja hur mycket som helst som är nytt!
    Visst finns det en och annan bugg men för mig inget allvarligt. Någon låsning med svart skärm och någon omstart.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    inact_0030 gillar detta.
  13. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Det flyter inte på... I så fall är det något fel på min mobil, men jag har testat allt som går och kört massor med factory resets osv, inte hittat en enda ICS rom som flyter på som min GB rom. Sen är som sagt touchen åt skogen. Väntar någon månad tills 4.04 och kanske 4.05 kommer ut till sgs2. Då har de kanske fått ordning på det hela.

    Att stänga program på det sättet är för mig bökigare än med det gamla sättet att klicka på en knapp bredvid programmet. sen är "brickorna" för stora så man ser bara några stycken. Man fick bättre överblick med det gamla systemet.

    Chrome fungerar asdåligt, hackar som bara den och FC´ar lite till höger och vänster. Men visst, menyerna är snyggare. Men de använder man i stort sett aldrig i en konfad lur. Så nej. Kör GB tills de fått upp flytet. Eller så blir det en iphone 5 eller win mobile. Trött på androidlagget.
     
  14. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Har lite problem med att lägga in ICS på en helt sprillans ny SGS2 vi köpte här. Jag har uppdaterat flera SGS2or på min dator innan så allt bör va okej på datorn.

    Problemet är att uppdateringen har fastnat på 6%. Telefonen är i download-mode. Den har stått helt stilla nu i 10 minuter. Vad göra? Orkar inte bricka en sprillans ny mobil:ehm:
     
  15. Da Bear

    Da Bear Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag körde in den i går. Funkar fint, dock tog telefonen mer ström än med LP2 så jag lade in LPQ modemet och nu är batteriförbrukningen normal för mig igen.
     
  16. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Ok, jag har inte dessa problem du beskriver och chrome kraschar inte ofta för mig och hackar nästan bara på Aftonbladet! Jag kanske har haft tur då:)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Fick löst de. Jag bytte dator och gjorde en nödåterställning.
     
  18. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 852
    Mottagna gillanden:
    562

    MINA ENHETER

    Edit: Ähh ställer om frågorna som dök upp

    Hur gör man en total wipe? Alltså bort med allt i cache, dalvik, minne osv. Har en rejält usel batteritid nu så tänkte flasha om telefonen med 4.0.3 i hopp om att min batteritid blir bättre. Vet hur man flashar via Odin men undrar alltså vad jag bör göra innan jag gör detta för bästa resultat.

    Väldigt tacksam för hjälp med detta.
     
    Last edited: 8 apr 2012
  19. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men jag tror inte du behöver bry dig om att wipa någonting när du flashar med Odin, men hur som helst.

    Först stänger du av telefonen, sen trycker du volym upp+hem+power tills det dyker upp text, för att komma in i recovery. Där får du upp en lista med alternativ, bl.a wipe data/factory reset och wipe cache. Dalvik tror jag inte att du kommer åt att wipa utan root och custom recovery.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  20. Zer0x

    Zer0x Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När kommer ICS för Tre-telefoner?