Google I/O 2012

Diskussion i 'Allmänt' startad av ooyes, 5 feb 2012.

  1. gunnar-medial

    gunnar-medial Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det var $400 år 2010. En trolig anpassning till efterfrågan. Efter några år blev det känt att andrahandsvärdet på de gåvor som delats ut tidigare år till deltagare med betryggande marginal översteg konferensavgiften. Det tros ha dragit till sig massor av ibland ovidkommande deltagare som reggade sig för att plocka upp detta för vidareförsäljning med säker vinst, kanske utan att ens delta i konferensen. Då en konferens säljer ut på mindre än en timme efter biljettsläpp så blev i detta fall hela världsdelar i andra tidszoner utan biljett då en del folk fortfarande sover på nätterna. Arrangören kan då se potential för höjda priser såväl som för att möta kritiken angående hysterin. Skulle det till äventyrs bli biljetter kvar nu så kan de ju sedan dra de ner priserna genom kampanjer eller inträdesprov under tiden fram till Juni tills de gått åt.
     
    Last edited: 14 mar 2012
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    2011 var det hälften av i år. Dvs $450 respektive $150. Men en till dag i år och ingen bootcamp.

    Gunnar, har du fått köpa eller blir det annars en semester i SF? Med tanke på att du har bokat boende.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  3. ooyes

    ooyes Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hur blir upplägget utan bootcampen? Bara keynotes?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. gunnar-medial

    gunnar-medial Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag var inte där i fjol och kan inte köpa i förväg.
    Hotell kan man boka av utan större repressalier om det skulle bli aktuellt, däremot inte boka när det tagit slut. Jag kollade upp: Marriott tillåter utan avgift avbokning upp till "6PM on the day of arrival" så det skadar inte att ha boendet ordnat utifall. Åker jag över dit så blir det inga vinprovningar denna gång.
     
    Last edited: 16 mar 2012
  5. ooyes

    ooyes Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fick ni tag i några biljetter?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. gunnar-medial

    gunnar-medial Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tyckte det blev för mkt med typ 25000-30000 kr för en sådan utflykt givet att firman inte tjänat något senaste månaderna. Men kanske jag lyckas vända trenden till nästa år när jag fått ut mina Android TV-appar.
     
  7. phete

    phete Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag, brorsan och en kompis tryckte alla på registreringslänken sekunden den kom upp, men bara brorsan fick en biljett :<

    Vi har redan bokat flyg och hotell etc, då vi tänkt se detta som en semester ändå, men detta var riktigt tråkigt.
    Så om någon känner någon som vill sälja två stycken biljetter, hojta till :(
     
  8. erskoo

    erskoo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Jävligt trist. Samma situation här, jag och en kompis skall åka, men bara han fick biljett. Vi är dock inte beredda att släppa vår biljett, utan letar istället efter en STUDENTbiljett till... Är det en sådan ni har och ni vill ha nån 1000-lapp extra i reskassa så får du gärna höra av dig.

    (Vet inte hur det är med köp/sälj på detta forumet, men förstår att detta är i princip det. Ber om ursäkt för eventuella regelövertramp)