Ice Cream Sandwich?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av JOHGRU, 19 sept 2011.

  1. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Man kan ju hoppas att den uppdateringen vi fick för någon vecka sedan var nån typ av förberedelse för ICS :) Men troligare är väl att vi får vänta ännu längre nu... :(
     
  2. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Hoppas kan man alltid. Men det känns mer realistiskt att den dröjer då man sett hur lg hanterat detta innan.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2 Beta-5
     
  3. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha ja sant tyvärr, det är därför det lutar mot en HTC eller Samsung nästa gång...
    Har dock haft en Samsung förut och dom va fan lika kassa som LG då. Och den glassen som kom till SGS2 verkade väll inte så bra vad jag har förstått... Frågan är om man skulle satsa på en Galaxy Nexus eller en HTC One X. Nexusen pga mjukvaran men det är ju lita småkass hårdvara i den, den känns fan redan gammal om man jämför med HTC:n :) Här yrar iaf LG om att börja rulla ut ICS i april... och O2X skulle väl vara med i den första utrullningen? Man kan ju alltid hoppas som sagt, men troligen förgäves... :P

    LG on Ice Cream Sandwich
    The official statement to Pocket-lint from LG is: "LG is committed to offering the best smartphone experience on our Android Optimus phones. We are currently reviewing the latest Android OS release and will be making a decision with our carrier partners on a rollout schedule. Specific phone models and timing of updates will be posted on relevant local websites or at www.lg.com."

    Although Unofficial reports came in that LG would not be updating the LG Optimus 2X to Ice Cream Sandwich the company was keen to debunk these on Facebook, stating: "LG firmly denies the rumours that claim LG will not be providing the Ice Cream Sandwich (ICS) OS update for the LG Optimus 2X. These rumours are NOT true.

    "LG is currently in the process of planning the ICS OS update for the LG Optimus 2X as well as other LG high-end smartphones. Detailed information on the ICS OS update schedule for specific models will be announced, once the ICS OS is publicly released by Google. Please stay tuned for more updates from LG."

    UPDATE: According to LG's Facebook page, LG will begin rolling out the ICS Android 4.0 update between April and September 2012.

    "LG will be offering the Ice Cream Sandwich (ICS) OS upgrade for a range of LG smartphones which were introduced this year," LG said via Facebook. "The global upgrade schedule will begin in the second and third quarters of 2012, which will be followed by a global roll out.

    "During the second quarter of 2012 upgrades will begin for the following smartphone models: the LG Optimus LTE, Prada phone by LG 3.0, the LG Optimus 2X, the LG Optimus Sol, the LG my Touch Q and the LG Eclipse.

    However owners of phones such as the Optimus Black and the Optimus 3D will have to wait until some time after July for the ICS update:

    "These upgrades will be followed by upgrades for the following smartphone models during the third quarter of 2012: the LG Optimus 3D, the LG Optimus Black, the LG Optimus Big, the LG Optimus Q2 and the LG Optimus EX," the company said.
     
  4. Maca-HTC

    Maca-HTC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan någon förklara för mig varför det tar så jävla lång tid för dessa idioter och fixa en fungera ROM?
     
  5. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Det är svårt att säga. Men förmodligen är det för att de är inkompetenta!

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2 Beta-5
     
  6. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Alla här borde gå in på deras FB sida och tjata om när dom skall släppa uppdateringen :P
     
  7. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Minst sagt. Senaste uppdateringen gjorde det bara värre.
     
  8. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha, japp :) Jag tycker också det har blitt värre efter senaste uppdateringen. Dock fungerar GPSen nu och det är ju alltid en liten tröst. Jävla amatörer! Blir nog en Nexus nästa gång!
     
  9. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Blir icke en LG iallafall.
     
  10. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Min får omstart om jag typ hämtar hem någe på play och samtidigt öppnar upp facebook eller någe annat. Den har inte lidit av det problemet förr det kom nu som brev på posten efter senaste uppdateringen.
     
  11. cinko

    cinko Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    351
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    ICS kommer tydligen enligt uppgifter någon gång under Q4, dock vet man ju inte om det ens kommer då.
     
  12. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Var har du läst detta?

    Sent from my V9 using Tapatalk 2 Beta-5
     
  13. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Asså visst att LG har fuckat till de ordentligt med sin 2X telefon vad gäller programuppdateringar, LG är ju dock inte ensamma om att ha detta tillverkare felet :)

    Personligen gillar jag LG, av nån anledning går jag alltid tillbaka till dem,
    gillar deras hårdvara, deras telefoner är oftast robusta å hyfsat tåliga jämmfört med andra

    Kommer ihåg min LG optimus One,, vet inte hur många ggr den tappades i golvet, blev även vissa tillfällen slängd i golvet å ändå håll den, kunde sälja den som ``repri å ej kantstött´´ en hur bra telefon som helst som däremot LG 'ven där fick dåligt rykte pga av att de kom in damm innanför skärmen...

    Saken är den, att alla tillverkare har sina fel å brister, ,

    Själv skulle ja inte tveka för en sec att köpa LG 4x :)
    Hellre LG än sony å samsung iaf :)
     
  14. nobad

    nobad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Op5
    Kan bara hålla med Hallberg angående hårdvaran, mjukvaredelen är det ju lite sämre med tyvärr.
    Men o andra sidan...för de som är så ruskigt ICS sugna förstår jag inte riktigt varför de inte lägger in custom ICS...
    För att vara en alpha version är Owains Kang ruskigt stabil, kör du in HP´s kernel så blir den även ruskigt snabb.

    Ok ett aber finns det...filma med kameran funkar bara med 3 parts program, men däremot är GPS'en mycket snabb att hitta satelliter och batteritiden är oxå mycket bra.

    Fungerar den för vardagsbruk? ABSOLUT UTAN TVEKAN :)
     
  15. Maca-HTC

    Maca-HTC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med föregående talare, min 2X har aldrig varit lika snabb och smidig som med ICS. Har också tappat min telefon hundratals gånger och enbart fått repor på skalet, fortfarande så fungerar den felfritt. Bästa telefon jag någonsin haft!

    nobad, med vilket 3parts-program funkar kameran?
     
  16. carlin

    carlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Wow! Då måste jag lägga in ics fort som f..n om den klarar att man tappar den hundratals gånger! ;)
     
  17. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    "Videocam illusion" kan användas för att få fungerande videokamera.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2 Beta-6
     
  18. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Håller med er, har haft o2x tidigare så testade jag desire hd och galaxy s2, men till slut gick jag tillbaks till o2x för kvalitén. Jag tycker de har hittat en perfekt balans i sin design, sen oavsett om tillverkaren är bra eller dålig på uppdateringar spelar mig absolut ingen roll då jag alltid kommer köra cyanogenmod <3
     
  19. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Kan man hävda att det är fel på telefonen om batteriet bara håller knappt 8 timmar på en fulladdning fast jag inte använt den? Den har bara legat i fickan hela dagen utöver fem minuters användande av Navigation.

    http://oi39.tinypic.com/15ho20p.jpg
     
  20. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Ja, det skulle jag säga. Det är ju absolut något fel om den gör så.

    Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
     
    Tobby gillar detta.