Fråga: Har någon operatör börjat packning?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Gurkburk92, 31 mar 2012.

  1. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Men då PMade du honom här på forumet för att få det eller?

    Sitter hemma med programmeringslaborationer denna veckan, så att smita iväg borde itne vara några problem denna veckan.
     
  2. lasgur

    lasgur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    posten hämtar säkert inte paketen förrän vid 16 lr nåt sånt, men borde ha telefonen i handen imorgon ja :)
     
  3. sw33troll

    sw33troll Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur är status för oss som beställt i TPHs butiker? Verkade vara ett antal som liksom jag ej fått klara besked om när vi kan förvänta oss att få våra telefoner
     
  4. mangomannen

    mangomannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1
    ROM:
    Cyanogen
    har pm:at Toni ang. detta, dock ej fått ngt svar än.
     
  5. nEE

    nEE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U
    Telefon 2:
    iphone 14
    Yes, jag pmade honom redan imorse och frågade om min order.
     
  6. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Du ska nog vara glad att det händer någonting i varje fall! :) Beställde också den 9e.
     
  7. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nån som beställt från tre som fått luren eller vet nåt om nånting?

    För övrigt tycker jag att Håkan Florå ska vinna Nobelpris!
     
  8. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    fast egentligen har det ju inte hänt något eftersom det är precis samma mail jag fick den 9e
     
  9. Geggan

    Geggan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Jag skickade ett PM till Toni tidigt i morse men har inte heller fått något svar. Befara det värsta, att vi hamnar i den potten av telefoner som butiken blir tilldelad. Dvs 0 st gråa :(
     
  10. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Japp, jag räknar med det jag oxå. Det är ett bra gäng som har fått sina kollinummer nu. När jag kontaktade TPH så hade de inget kollinummer till mig, men att de jobbar på i lagret för att de skulle få iväg alla telefoner så snart som möjligt.

    Det luktar lite som det svar jag fick igår, "då de bara hade fått in de vita telefonerna, och att de gråa skulle komma senare i veckan".

    Jag hade nöjt mig med ett rakt besked, "telefonerna är slut i lager, men vi skickar en på onsdag" hade räckt gott i går. Självklart hade man varit besviken, men jag hade nöjt mig med svaret. Nu vet i fasen om jag får vänta en vecka till, till på tisdag, innan jag får min lur som jag förhandsbokade!
    Det är just bristen på information och struktur som jag stör mig på. Olika besked från olika representanter, dessutom verkar det vara rock 'n roll med alla ordrar i lagret.
     
    Last edited: 3 apr 2012
  11. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    Yes, TPH skickar ut min telefon idag, fått kollinumret och Posten har fått förhandsinformation. Imorgon gäller det nog! :D

    Beställde en grå den 14:e mars...
     
  12. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Men om butikerna kommer få sina telefoner imorgon också, då hade man väl bara kunnat hämta ut en där om inte telefonen kommer imorgon?
     
  13. Udd

    Udd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan väl inte säga att jag är så imponerad av TPH i nu lägen.
    Pratade med en på chatten, om min beställning av en gråa. han svarar att den borde gå iväg idag.. men vad Toni har sagt så är den gråa slut, så jag kollar om han kan kolla om min är med där vilket den inte var.. så inte blir det någon telefon, skit samma men först säga att den kommer idag och sedan inte kommer idag.. verkar inte ha någon koll alls känns det som, och den gråa kommer in imorgon eller torsdag troligen.. men blir ju lite orolig om man ska lite på det..
     
  14. bunkeflochelsea

    bunkeflochelsea Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra
    Tre jobbar helg..

    Pratade nyss med Tre.. Dom får in dom på torsdag och jobbar hela helgen, sedan är det upp till posten var svaret jag fick..
     
  15. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Det är precis det här jag menar...lika många bud som inblandade personer. Ge mig ETT rakt besked, så håller jag tyst.
     
  16. sw33troll

    sw33troll Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ska jag vara helt ärlig förstår jag inte riktigt vad som händer med alla kvoter och försenade leveranser. Är det HTCs underleverantörer som har missat att skicka ut rätt antal telefoner? Har TPHs bokningssystem havererat så att bokade telefoner har börjat säljas som "i lager" lämnandes ett underskott av telefoner? Varför har TPHbutikerna inte fått sin kvot av telefoner om nu kvoterna är separata?

    Kommer telefonerna komma till butikerna innan påsk för oss som förhandsbokat?
     
  17. Udd

    Udd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja ett rakt svar hade ju inte varit fel, kolla upp och hitta information riktigt innan man säger nå.
    Men får väl hoppas att det kommer in nå telefoner i veckan fast egentligen vet dem ju inte det heller som det lät när jag prata med dem.
     
  18. thomasd79

    thomasd79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ingen idé å fråga tre längre. Alla säger olika!
     
  19. sw33troll

    sw33troll Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det HTC som fallerat i att leverera? I så fall får jag en helt annan förståelse för alla konstiga bud som far hit och dit (även om ett ärligt svar som "HTC har inte skött sina leveranser av de telefoner vi beställt" skulle uppskattas).
    Tyckte det var spännande att få vara i den lilla skara som får sina telefoner först av alla för en gångs skull, men det är ju lite antiklimax att sitta utan telefon medan andra får sina som ett resultat av att man försökte vara först :P
     
  20. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    förhandsbokning i mina ögon är att om jag är ute i tid och bokar en vara så får jag den på dagen för säljstart, har någon bokat den efter mig så får personen den efter mig. att förhandsbokningar drar kunder är faktum men om butiken i fråga sen inte håller det som utlovas drabbar kunden och även butiken. som det har varit fram till igår så är jag kanon nöjd med TPH's bemötande och kundtjänst. men när det blir som det är nu så sjunker tilliten markant och man börjar förstå varför dom får mycket negativ press via te.x prisjakt osv.
    ordnar det upp sig under dagen och jag får mitt kollinr, personen jag pratade med per telefon idag från tph efter att ha stått i kö i mer än 50 minuter sa att ha skulle maila ut kollinr men det kom en orderbekräftelse eftersom deras system inte kunde smsa 072nr, toppen då har jag två. nä shape up det är sånt här tph sysslar med telefonförsäljning.
    bitter much? näääääääää