Diskussion: Första intrycken av One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Amedi21, 21 mar 2012.

  1. _Richie_

    _Richie_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hur är ljudet ur högtalaren? Högt eller? Jämfört med t.ex Sensation
     
  2. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som är besviken?

    För det första hatar jag micro-sim. För det andra är det hemskt att man inte kan öppna upp den alls, dvs att man inte kommer kunna byta batteri eller liknande på smidigt vis. För det tredje förstår jag inte grejen med att bara ha 3 knappar, varav en knapp är helt onödig (recent). Kommer ta tid innan jag vänjer mig med att inte ha menyknapp och sökknapp..

    Trodde aldrig jag skulle säga det här, men känns mer och mer som att nya Androidmobiler påminner om iPhone..



    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  3. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    För att man går ifrån fysiska knappar? Jag håller inte med dig, att använda färre fysiska knappar gör att man kan ha en större skärm i förhållande till telefonens yttermått. Jag ser absolut ingen likhet med Iphone.
     
    Wetterholm gillar detta.
  4. spengo

    spengo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Micro-sim är ju perfekt! När alla telefoner har det kommer du inte att vilja gå tillbaka. Jag tycker bara att det är bra att den inte går att öppna upp lätt - det minskar risken för glapp och damminsläpp. Knapparna är en vanesak, men jag skulle inte vilja vara utan recent.
     
  5. alexmcbeath

    alexmcbeath Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Inte helt nöjd, faktiskt.
    Relativt ofta när man går tillbaka till hemskärmen behöver den ladda i cirka fem sekunder, så ska det väl ändå inte behöva vara?
    Sedan så verkar den ju inte kunna spela upp mkv-filer, något jag kanske borde ha läst på innan, men tog bara för givet att en telefon med fyrkärnig processor skulle klara av det. Finns kanske någon mediaspelare som kan fixa detta, just nu får jag inget ljud på den. Testat med Mobo-player också, samma sak där.
    Trots att Sense har fått sig en nedtoning så tror jag nog att jag föredrar Vanilla, det utseéndet passar helt enkelt mig bättre. Blir nog en custom rom om några veckor när utvecklare har haft lite tid att jobba med den.

    För att gå över till lite mera positiva saker så är skärmen helt enkelt fantastisk. Det är ett nöje att använda den, grymt bra! Telefonen känns överlag extremt lyxig, älskar materialet på baksidan.
    Har inte riktigt testat kameran än, är inget jag riktigt bryr mig om heller, men jag gillar funktionen när man tar flera bilder i en följd, kan bli användbart.
    För tidigt för att säga något om batteri-tiden men igår så tog jag slut batteriet från cirka klockan sju på kvällen till midnatt, dock med ganska så mycket surfande, lite strömmad musik från Play Music och 20 minuters videotittande, men det kändes ändå på tok för kort. Hoppas på bättring efter några laddningar.
     
  6. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Vilken firmware har du? om det är 1.26 så kan ditt problem bero på det.

    Saxat ur en annan tråd så ska 1.27 förbättra det du beskriver.

    ..."Performance: we optimised the core platform for better overall performance using latest patches available from nvidia.
    Power management: Fine tuning in a number of areas to decrease current drain under specific conditions to give better battery life
    Camera: Fine tune performance for example with AWB and colour saturation
    Camera: corruption when capturing photo, fixed issues where certain photos could end up with corruption during capture in certain circumstances.
    HTC sense start: improved return to HTC sense home when switching between applications.
    Set up fix: fixed issue where the set up wizard would crash during first turn on with multiple google account entered.
     
  7. alexmcbeath

    alexmcbeath Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    1.26.
    Misstänkte att "hem" problemet skulle fixas snart, men bara en sån sak som när det händer undrar man lite "wtf, det här kan inte vara rätt". Skönt att höra att det ska fixas :)

    EDIT: Med Dice Player fungerar även ljudet på mkv-filer. Härligt! Med den här vackra skärmen blir det ju ett nöje att se på 720p filmer, så härligt att inte behöva konvertera.
     
    Last edited: 4 apr 2012
  8. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Är det den uppdateringen som ryktas komma 5/4, eller finns den via OTA redan?
     
  9. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Vet ej när eller hur den kommer eller till vem :/ men den som ska släppas den 5:e är väl version 1.28 :)
     
  10. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Min har 1.26 och kan inte uppdatera, ska testa sen igen, men nu blir det frukost och lite rekursion i C först!
     
  11. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    De 4 knapparna jag har på min HTC Sensation tar lika mycket plats som de 3 som finns på HOX.. Knapparna sitter ju på bredden och inte höjden, så gör ingen skillnad om du har en knapp eller 4 knappar.
     
  12. Duken

    Duken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon annan som lyckas repa kameralinsen? :P tycker den stack ut lite väl mycket :P kunde ju ha haft en skyddande kant iaf :)
     
  13. mrdrutt

    mrdrutt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte skaffat hox ännu men linsen och dess utseende är en av anledningarna till att jag avvaktat. Sammantaget börjar anledningarna att avstå bli för många
     
  14. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Har du ingen knapp under skärmen så kan du integrera de knapparna in i skärmen och på så sätt få större skärmytan i relation till telefonen. Hur det ser ut på HOX spelar ingen roll, jag argumenterar Android generellt sett då du tyckte att de börjar lika Iphone. Jag tycker att du har fel och du tycker att jag har fel. Fair enough
     
  15. alexmcbeath

    alexmcbeath Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Kan inte påstå att jag saknar Sök-knappen alls. Tror jag använde den tre gånger som mest under de två åren jag hade min Desire.
    Meny vs multitasking går väl att diskutera, hittils gillar jag multitasking-knappen.
     
  16. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Har du köpt en One X ?

    Spännande i så fall. Du anger ju 3st punkter som du redan innan beställning vet hur dom är. Det är ju redan givna punkter i specifikationerna
     
  17. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Hur fan får man upp menyerna i de apps som kräver det utan menyknapp? Vet att Google vill bygga bort de extra menyalternativen men hur fungerar det att ta bort den i nuläget egentligen..
     
  18. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Bara jag som upplever att vibratorn låter lite som en vessla? :)
     
  19. derpious

    derpious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du får en menyknapp som tar upp en del av skärmen längst ner istället.
     
  20. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Nepp, håller med, visslar nästan.