Fråga: Kritisk till one x

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av surfted, 5 apr 2012.

  1. surfted

    surfted Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag och min sambo har beställt var sin one x för några veckor sen hos tre. Har sen dess lusläst både swedroids forum och alla recensioner jag hittat om luren. Teoretiskt verkar one x vara en riktig kanonlur men måste säga att jag börjar bli seriöst orolig med alla fel som rapporteras bara här på swedroid. Hur många är vi på swedroid och vad blir felprocenten. Jag kan köpa mjukvarufel/buggar eftersom vi är i ett tidigt skede och htc antagligen kommer ligga i för pumpa ut uppdateringar. Men hårdvarubrister så som motagning, lösa skärmar, någon fick inget ljud i högtalaren vid samtal mm. Detta gör mig djupt orolig. Vill ju bara att luren skall fungera klockrent. För den e fanimej den snyggaste på länge.

    Är det bara förtsa batchen som har problem tro eller kommer andra vara likadan?

    Sambon har en relativt nyköpt sg2 och e inte jätte intresserad av en ny lur. Därav funderar jag på om man skall lägga om ordern och bestalla en one x samt en one s. Någon som har koll på om det är lika mycket problem med den?

    Och förövrigt lär vi nog få vänta ett par veckor till på våra lurar från tre. Fick i veckan det berycktade mailet. :ehm:
     
  2. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Det mesta är nog relaterat till mjukvaran för telefonen och delvis "radion" för mottagningen...och tror precis som du säger att 1:a batchen är lite sisådär.
    Inte helt ovanligt med barnsjukdomar och det brukar väl mer eller mindre ske vid varje ny telefon som kommer ut.

    Jag är jätte nöjd med min lur i alla fall...lyckades efter en omstart få bort alla mina problem jag hade med den.

    Sen är det ju oftast så att folk skriver mer om "problemen" om en lur snarare att i varje ny tråd hylla den ;) i.o.m det uppfattas det nog väldigt lätt som att det negativa väger tyngre när man bara läser sånt tråd efter tråd.

    Tycker du ska vara lugn och se hur du känner när du har telefonen i handen...du har både ångerrätt och/eller kan DOA telefonen ifall något skulle vara fel ;)

    Lycka till!:cool:
     
  3. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Finns dock många lurar med hårdvarufel också. Bland annat glipan vid skärmen. Personligen tror jag många har drabbats av det utan att ens ha sett det.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  4. surfted

    surfted Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    var det idag 1.27 uppdateringen kommer ut? ska bli spännande att se hur mycket den löser av problemen. är det skärmen eller prollen som drar mest ström när man använder mobilen. tänker på normalt användande. musik, surf, fotografering, mailande och ringning.
     
  5. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Skärmen skulle jag säga.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  6. bran

    bran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Z5C

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z5C
    Platta:
    Z4 Tablet
    Extremt mkt mer skärmen.
     
  7. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Köpte 2 st direkt till mig själv i måndags och tjejen och syrran fick varsin på tisdagen. Ingen av oss har haft problemen som vissa har, kan inte bli mer nöjd över luren. :)
    Var faktiskt länge sedan jag var så nöjd över en lur som OneX...
    Men visar väl sig om problemen kommer krypandes senare eller ej. :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  8. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Du som har några stycken, kan du kontrollera väldigt noga om verkligen ingen av dom har minsta glipa högst upp mellan skärmen och "ramen"? Titta i direkt solljus och vinkla telefonen i lite olika vinklar så bör du kunna se. Går även att testa med hörnet på ett papper och se om du får ner det mellan skärm och ram.
     
  9. JONK

    JONK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kollade min vita (köpt på Dustin), det är ett glapp mellan skärmen och ramen, dock är den djupare precis under powerknappen. Även vid volymknappen.

    Utstickande delar på ramen = Glipa
     
  10. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min slutsats blir nog att folk med telefoner från tph verkar ha mest problem? Min är i alla fall felfri och har läst om alla möjliga fel och kollat det mot min. Jag är ruskigt nöjd. Haft otur.med mina sista lurar. Galaxy nexus doa pga den inte kunde koppla upp sig mot WiFi samt mottagningen var extremt dålig, xperia s doa full av gula fläckar och blev väldigt varm. Alla lurar verkar ha barnsjukdomar
     
  11. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Har någon en telefon som inte har en glipa där?
     
  12. Cynic

    Cynic Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kanon posta en bild så man fattar hur det ser ut med glipan?
    Hoppas få telefonen imorgon..
     
  13. JONK

    JONK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den är så liten så den syns inte, men tillräckligtnog för att damm o smuts kommer in.
    De ligger precis under powerknappen och volymknappen. Jag testade med ett papper och fick in det i glipan, annars tät runt om.
     
  14. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det är nog väldigt svårt att ta en bild på det så man ser. Jag har försökt rita var glipan sitter på de två htc one x jag har haft / har i min ägo.

    Enklast är att kolla i direkt solljus och testa att vinkla telefonen i lite olika vinklar. Alternativt ta hörnet på ett papper och se om man får ner pappret mellan den tunna svarta ramen och glaset.

    [​IMG]
     
    aframo och Cynic gillar detta.
  15. surfted

    surfted Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tror ni inte anledningen att mobiler från tph verkar ha problem har och göra med att tph verkar vara de som fått ut mest mobiler till kunder just nu. dessutom hade man möjligheten att välja mellan vit och grå. misstänker att många har valt just grå eftersom man kanske blir mobbad av polarn om man har vit "fjolltelefon". ;) (själv blev det ju två vita från tre). förmodligen är väl alla mobiler från första batchen och kanske inte helt färdigutvecklade som vanligt med nya mobiler. (och vi skall väl inte klandra htc med tempot som e i mobilbranshen)

    MEN hur fungerar det med garantier och dylikt. jag menar att htc one x som tillverkas om 6månader från nu har förmodligen ingen av dessa defekter( tänker på glipa i skärm och buggar) dvs den kommer säkert att fungera perfekt och de har rättat till brister i tillverkningen. men hur blir det med mobilerna vi köper nu, de har barnsjukdommar men vissa går ju inte att rätta till utan att byta ut mot en ny. om t.ex en glipa i skärmen inte orsakar något nu men om ett halvår. kommer man få en ny lur tro? är det tillräckligt många som har felet så kommer nog inte htc att vara överförtjusta i att byta ut kanske var tionde mobil eller vad det nu kan handla om. bara lite funderingar jag har.

    vad tror ni? kommer man få det stöd man kan förvänta sig av htc. är det 2 år garanti?
     
  16. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag undrar lite samma sak. Det är inga problem att DOA en telefon med glipan nu. Men om man istället väntar och tar glipan på garantin om säg ett halvår, vad händer då..
     
  17. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    ahaa...good thinking, Robin! :cool:
     
  18. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag får ner pappret längst hela överkanten, halva vänsterkanten och en bit under volymknappen på högerkanten, dock är det tätt vid själva knappen. :neutral:
     
  19. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Haha..

    Anledningen till att jag tvekar på att DOA även min andra är att jag är lite rädd att få en telefon med större glipa / mer problem. Min nuvarande vita har betydligt mindre glipa än den gråa jag hade först.
     
  20. MALmen™

    MALmen™ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Har också en större glipa där uppe mellan skärmen och skärmramen. Man kan se att det lagt sig damm där om man tittar i ljuset.