Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. Erknlssn

    Erknlssn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Sitter i chatten nu. Får se vad de säger.

    Någon mer som påpekat felet till HTC?
     
  2. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Inte ännu men skall. Länka gärna till denna tråden och "poll" tråden så kan de se efter själva. De har en tendens att säga att "problemet inte är känt" så då gör vi det känt! :)
     
  3. Erknlssn

    Erknlssn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    [lite diskussion där han tar serienummer och sedan konstaterar att jag ska DOA-anmäla den, jag nämner även att folk löst problemet med en RUU]
    "Erik Nilsson: Baserat på en poll på swedroid.se med 19 DOA vs 18 fungerande
    Per: Tackar för informationen, vi värdesätter detta.
    Erik Nilsson: Vill du ha länk till diskussionen/pollen?
    Per: Det behövs inte, tack i alla fall.
    Erik Nilsson: Kan ju vara värt för er att visa att ni reagerar. Antingen där det finns minst 19 drabbade eller på er facebooksida. Just saying..."
     
  4. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Chattade med HTC ..fick väl de svar man brukar få av kundtjänst folk..o_O

    Chat Transcript
    Please wait while we find an agent to assist you...
    Du har kopplats till Fredrik
    misewixe: Hej Fredrik
    misewixe: Har en fråga angående firmware till HTC one x
    Fredrik: Hej misewixe tack för att du kontaktar HTC Support. Jag undersöker din fråga just nu.
    misewixe: när kommer uppdateringen
    misewixe: 1,28
    Fredrik: Vilken uppdatering är det du har i din telefon?
    misewixe: 1.26
    misewixe: Vissa har redan fått 1,27 runtom i Europa och den skickades även till de som gör reviews till telefoner
    misewixe: Hörde rykten om att ni jobbar på att rulla ut 1.28
    Fredrik: Tyvärr har vi ingen information när en ny uppdatering ska släppas i Sverige till One modellerna.
    misewixe: Med tanke på att vi i Sverige har väldigt många Dead on Arrivals i första batchen så vore det synd att inte lägga lite krut på bl.a. en bättre firmware. Med tanke på att One x är ert "flaggskepp" så ska väl telefonerna fungera ordentligt som det är tänkt lr? för just nu så gör dem inte det...
    Fredrik: Det är väldigt tråkigt i dagsläget hur det verkar se ut, det kan jag själv hålla med om och jag förstår verkligen vad du menar. Men det finns inte mycket mer vi kan göra.
    misewixe: Ungefär hälften av alla telefoner som skickas ut till kund just nu oavsett operatör eller återförsäljare så är ca hälften så pass buggiga att folk lämnar tillbaka den omedelbums. Vet inte om jag är den första som frågar om detta? Men det borde definitivt tas upp för chefs-stegen;
    Fredrik: Eftersom problemet är så färskt samt verkar eskalera till ett större problem så kommer detta tas uppåt.
    misewixe: Låter bra. Har du möjlighet att kolla upp hur det blir med updateringen framöver och hålla mig uppdaterat med nyheter kring detta?
    Fredrik: När väll uppdateringen kommer ut så kommer ni med One X modeller få veta det eftersom uppdateringen kommer vara som vanligt en Over The Air. Tyvärr så får vi informationen när den väll släpps ut och då kommer även ni som kunder veta detta.
    Fredrik: Är det något annat jag kan hjälpa till med?
    misewixe: Hur kommer ni kompensera kunderna som har varit tvungna att åka fram och tillbaka med flera telefoner av samma modell? Det kostar konsumenten en hel del, tänker speciellt på de som bor längre upp i landet och som får åka flera mil...
    Fredrik: Förstår vad du menar, men just nu ser det inte ut som att vi kommer kunna kompensera kunder för detta sätt. Det vi kan göra i så fall är att DOA telefonen så ni får en ny telefon.
    Fredrik: Om vi får information om ni kommer bli kompenserade så kommer ni få denna information med. Men just nu så ser det inte ut så.
    misewixe: Ok.Tack för hjälpen Fredrik. Å Gla´påsk!

    Sikken stjärt!
     
    Last edited: 5 apr 2012
    Sneaky gillar detta.
  5. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Bra jobbat, på dom bara! Det måste ju vara ett extremt fall när så många mobiler ur en batch har felaktig firmware, eller hårdvarufel såsom glipa i skärm osv.. Är det något pucko som skickat en felaktig batch på fabriken måste det ju bli känt :P
     
  6. jonken

    jonken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha "Det finns inget vi kan göra", "Vi får information samtidigt som er".
    Känns som att HTC kan spara in lite pengar och stänga ner svensk kundservice :-)
     
  7. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Snackade nog med samma kille som dig misewixe och fick således samma svar. Dom tipsar ju givetvis om att inte göra nåt med programvaran och doa den direkt..
     
  8. billiek

    billiek Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+, Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+, Samsung Note 9
    God dag fellow DOA:re!

    Chattade med Toni, enligt honom är det ca 800 enheter som är på väg ut till butikerna idag, bör vara framme vid 12-tiden (kommer kontrollera detta med chatten innan jag drar iväg för att byta ut den).

    Vet inte om detta enbart gällde Stockholm, men rekommenderar er andra oturliga herrar och damer att byta ut istället för att försöka lösa det själva med mjukvaru-flashningar, förstår att man vill leka med den till påskhelgen men vi ska inte behöva oroa oss om defekta produkter..

    Ha lite tålamod och byt ut :)
     
  9. LennartL

    LennartL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    hmm tycks många som har haft otur eller letar fel vad vet jag själv har ja inte drabbats av nåt av ovanstående funkar klockrent enda ja stör mig på efter att den bara legat sen igår så är batteriet på 36 % drygt o att den mumsar mycket ram. men angånde batteriet så blir de väl bättre efter ett par laddnings cyckler o användning av ram borde kunna lösas med en uppdatering tycker man.
     
  10. Erknlssn

    Erknlssn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Phonehouse Köping får gråa One X i slutet på nästa vecka... Yippie!!!

    Tur att man har en miljöbil som gör att det blir billigt att åka till Västerås och/eller eskilstuna på vinst och förlust, eller vänta nu... Den drar över litern och det är den lilla kostnaden, fan.... :mad:
     
  11. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Waaa, jag behöver telefoner i Göteborg jue! Får jag inte DOAt idag. Blir det till att vänta efter påsk OM de kommit in några då dvs. Sedan går DOA tiden ut med inte att förglömmas. Shit, verkar som denna förhandsbokning blev väldigt "sen"!.

    Jaja, varit i en TPH butik nu. Skall ut och göra stan sedan. Får fan hoppas några kommer till Götet idag med! :(

    Vafan! Nu står den grå som i lager i Sisjön GBG men jag var där för 10 minuter sedan och de sade att ingen fanns i lager oc hatt de inte får in någon idag? Vafan då
     
    Last edited: 5 apr 2012
  12. gudas

    gudas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini
    Sedan jag flashade min i natt har den fungerat perfekt!

    Så länge man inte har något chassirelaterat problem alternativt att den är stendöd tycker jag gott man kan prova att slänga in senaste orginalrom:en. Då slipper man dessutom en massa krångel med butiker och lager hit och dit. Nu när vi utrett hur man gör är det dessutom busenkelt.

    Skulle det inte hjälpa, då kan man hävda DOA.
     
  13. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    För er med doa jag är inte helt säker men man kan ha rätt till ersättning för resan till affären. Jag fick ersättning av onoff när jag köpte en systemkamera som var trasig. Jag har 8 mil tur och retur till affären.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  14. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Om ni får en DOA-enhet så är det bästa att gå till en av våra butiker för att DOA den. Ett tips är att starta den nya telefonen i butiken för att se till att den fungerar som den ska.

    Edit: bör tillägga att det gäller förstås endast telefoner som köpts genom oss. andra vänder sig till den återförsäljaren som ni köpt telefonen av.
     
    Last edited: 5 apr 2012
  15. termostat

    termostat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Flashade min å nu funkar den , luren vara snabb som satan rent ut sagt om man jämför med min Sensation XE men ju mer jag använder den ju mer har den börjat lagga :(
     
  16. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Sådär. Nu har jag DOA't min lur och försäljaren testade att starta min nya i butik. det gick tack och lov! :)
    Så nu ligger min nya lur på laddning för en ordentlig genomgång sedan! Hoppas på det bästa! Vilken pers detta var!

    Tack EN än gång Toni för hjälpen! Seriöst. En mer serviceminded människa tror jag inte jag träffat!

    Ok, snart kör vi! Lycka till alla andra med defekta telefoner, jag hoppas inte min kommer vara något mer defekt nu bara! ;)
     
  17. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Har också fått min utbytt nu. All heder åt TPH som får lida för att HTC klantat sig

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  18. b-george

    b-george Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag tycker att ni ska ta det lugnt med tph, knappt deras fel.
    Själv har jag inte ens vågat öppna paketet. :mad:
     
    Last edited: 5 apr 2012
  19. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Man ber om reseersättning i butiken, inte till tillverkaren. Så har jag gjort flera ggr. Enligt lagen ska felet åtgärdas utan kostnad för kund så be om busspengar/reseersättning.
    Bäst att man ringer butik före, tex IKEA kräver att man ska fråga innan för vissa reservdelar osv byter de ut via telefon (skickar).
     
  20. masa69

    masa69 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    170
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Inga omstarter ännu efter flashningen.
    Hoppas hoppas det räckte.