Övrigt: One X från 3 - Senaste leveransinformation

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av aframo, 4 apr 2012.

  1. promenad

    promenad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Samma sak här. De har dock avaktiverat det gamla, och damen i supporten sa att det kunde ta upp till 24h innan det nya kommer igång. Börjar m.a.o. oroa mig först imorgon.
     
  2. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Precis startat och testat luren, har också problem att få täckning? Det finns tre appar på den, vet dock inte om den är låst.
     
  3. Mellanmjölk

    Mellanmjölk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 8
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 9.7
    ROM:
    Stock
    Hämtade ut min lur från tre för sex timmar sen.
    Tre timmar efter det får jag ett mail från Tre att den ska finnas för uthämtning om två dagar. Hehe.
     
  4. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Mitt ab har ändrats på 3's hemsida. Nu är den på väg :P
     
  5. biffenl

    biffenl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Ni som har problem med att aktivera nya simkortet. Starta om telefonen.
     
  6. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Haha fick lite salt i såren just, mobilen finns vid sorteringsterminalen i min stad just nu - och där lär den ju få ligga fram till nästa vecka också. Men summa summarum höll egentligen Tre vad de utlovade (leverans till den 5:e april). Bor man längre norrut så får man helt enkelt vara beredd på att de tar 2 dagar - det är ju inte Tre:s fel. :)

    Fungerar era mobiler bra ni som fått dem redan? Hur såg det ut med branding och så förresten? Ingen som åkt på DOA hoppas jag? :)
     
  7. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Jag beställde en vit ifrån 3 nyss. Leveranstid = ca 2 veckor.

    Sitter det nån ful 3 logga på dom eller är det bara i mjukvaran (som man ändå plockar bort)?
     
  8. wohlin

    wohlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ja den är brandad, diverse appar.. Idioti! Men de ska kunna tas bort utan root.. men annars är de att roota som gäller.. Om den är låst vet jag ej, men det är den säkert !
     
  9. Cyberdyne

    Cyberdyne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Satt och skulle precis ringa kundtjänsten när jag fick ett mail med kollinumret, i mailet stod det att den skulle komma om 2 arbetsdagar men när jag spårade paketet så låg det redan på mitt utlämningsställe. Så nu sitter även jag med en HOX i handen. :)

    Antar att det var bara för jag frågade på Facebook som jag fick mailet?
     
    Last edited: 5 apr 2012
  10. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Jag hade också problem med sim kortet, ringde till support och fick följande instruktioner.

    Gå till inställningar, mobilt nätverk, nätverksoperatörer, sök efter nätverk. Sedan ska man välja, 3 (3g), alltså det första alternativet på listan, klart!

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
    promenad gillar detta.
  11. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 359
    Mottagna gillanden:
    738
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Nån som kan prova om den är låst?
     
  12. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Beställde min den 21:a i butik i Borlänge, fick den idag. Överlag mycket nöjd med telefonen, men har inte stött på mycket som den kan göra som inte min SGS2 kan göra :)

    [Edit]Fick hem den via posten.

    Bild:
    [​IMG]
     
  13. Mesktomten

    Mesktomten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sorgligt...

    Fick sms igår, nu ligger telefonen på en postterminal till ingen nytta under påsken:

    Kod:
    5 apr kl 17:15	Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
    5 apr kl 16:57	Göteborg, Sorterad
    5 apr kl 10:30	Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
     
  14. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 359
    Mottagna gillanden:
    738
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Tja för dem som undrar så är den HTC One X jag fick från Tre op. låst.
     
  15. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Lite trist, men ingen dealbreaker för min del.. men ändå. Har varit tre-kund sedan typ krita, och jag inga planer på att byta, men om man vill sälja den senare så är det ju ett problem förstås.
     
  16. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Min HOX lagar mat och sköter tvätten!

    Det kunde inte min SGS2a?!

    :eek:;)
     
    Mrmafurb gillar detta.
  17. Mrmafurb

    Mrmafurb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    För den som inte bestämt sig än, beställ av Phonehouse, de har både Tele2 och 3 erbjudandet med HOX olåst!

    Beställde först från 3 (tänkte inte på det där med op.lås/branding) men sa upp beställningen från 3 (order lagda på web=14 dagars ångerrätt!)

    Jag beställde min direkt via Phonehouse kundtänst förra veckan, brev med SIM-kort och papper kom i Måndags då jag bytte abb från Tele2 till 3 pga lite högre datahastighet och pga en del strul jag haft med Tele2 senaste 2 åren. Telefonen kom med företagspaket 16.00 (SMS-avisering 14.30) i Onsdags!

    Nöjd med telefonen, efter koppling till Google-kontot laddades de flesta av mina gamla appar ned automagiskt!

    Inga kostnader alls uttagna av Phonehouse, bara ett brev att om jag inte returnerade kontraktet inom 10 dagar skulle de fakturera telefonen med fullt pris.

    Portering skedde i Torsdags, swappade SIM-kort i min iPhone redan i Onsdags pga av slut på data i Tele2 abb, vidarekopplade till det tillfälliga numret från 3 som låg på SIM-kortet. På SIM-kortet ligger även en hemside länk, mobil.tre.se som visar ditt 3-konto utan inloggning (kopplat till numret på SIM-kortet). Eter att jag satt in 3:s SIM kunde jag ringa mitt 3-svar men inget annat nummer, inte kundtjänst, inte 3:s nummer för aktivering av SIM-kortet,

    Data fungerade, men i löjligt låg hastighet, med Tele2 6MB/s fick jag 3.764 MB/s ned och 1.118
    MB/s
    upp. Med 3 fick jag 0.466 MB/s ned och 0.045 MB/s upp. I pinne på mottagningen på 3, 4 pinnar på Tele2.

    Samtal till 3:s kundtjänst på lånad telefon aktiverade SIM-kortet men fortfarande ingen dataspeed. Strax efter midnatt i Torsdags porterades numret, 16 "gamla" SMS från Tele2 trillade in på 3-numret och datahastigheten blev helt annorlunda. 5.499 MB/s nedoch 3.112 MB/s upp!

    Efter portering låg det gamla 3 numret kvar i inställningen på 3:s SIM-kort, det gjorde att inloggningen till 3:s hemsida, mobil.tre.se inte fungerade. Efter att jag in mitt "riktiga" nummer funkade det igen. Jag var alltså själv tvungen att byta numret i telefonens inställningar, vilket det inte stod något om någonstans och som inte heller kundtjänsten berättade när jag pratade med dem om aktiveringen av SIM-kortet och porteringen av gamla nummret.

    ps. det tillfälliga 3-nummret dök upp på Hitta.se och Eniro.se på sökning av mitt namn under dagarna före porteringen genomfördes,men är nu borta igen
    ds.


    Har haft Tele2 som privat abb sedan urminnes tider, men flera olika operatörer i jobbet.
     
    Last edited: 7 apr 2012
  18. S1887

    S1887 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+
    Hej!

    Då jag beställde min hox med 3 total i butiken phone family hade de min gamla adress som leveransadress och enligt säljaren gick den ej att ändra till min nya då det ändras automatisk via folkbokföringen. Enligt samma säljare + kundtjänst på tre var detta dock ingen fara då jag har adressändrat och har eftersändning. Till min förvåning ser jag dock nu på postens hemsida att min hox är sorterad hos posten i Göteborg (där jag nu bor) och ska skickas till Karlstad (där jag bodde förrut). När jag talade med kundtjänst på tre återigen sa han "aj aj, det var ju inte bra, jag skickar ett fax till posten" Om telefonen kommer till utlämningstället i Karlstad kan jag väl inte be att dem skickar den därifrån? Hur ska jag lösa detta?
     
  19. JasonLives

    JasonLives Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Känns som att 3 inte har så bra koll, jag beställde för frugan via telefon hos 3 den 20/3. Tjejen som tog emot ordern var het som få på att kränga lurar och lovade att lur och abb skulle gå med "absolut första utskick". Efter en koll med kundservice i onsdags var ordern ej startad men "det är inga problem". På torsdagen så de att nä den kommer inte skickas förren i slutet på månaden. WTF, 2ggr har ni lovat att den kommer med första utskick! Idag ringde jag in för att kolla lite status på nr byten jag gjort, passade på att kolla status på frugans order. WTF igen, Den är skickad i torsdags OCH avisering likaså! Vad håller dem på med. Hade jag vetat att den gått iväg i torsdags så skulle jag legat på om kollinr. Skärpning 3! Själv beställde jag hos TPH och efter lite påtryckningar fick jag min på onsdagen. Tack till Toni på TPH!
     
  20. Danne82a

    Danne82a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bump

    Sent from my Galaxy Note using Tapatalk