Internetproblem på Huawei mediapad

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av YPZ, 4 apr 2012.

  1. YPZ

    YPZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, på min huawei mediapad står just nu att den är ansluten till min wifi, men när jag öppnar något internetkrävande (typ, internet eller en internetansluten app) står "connection required" eller motsvarande, och jag kan inte komma ut på nätet. Jag har provat att stänga av och sätta på wifin på surfplattan, men det fungerar inte.
    Några tips?
     
  2. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag upplevde samma problem med den tidigiare versionen av Android i enheten. Har du den senaste? Med den upplever jag att problemen med Wifi är borta.
     
  3. YPZ

    YPZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Android 3.2 står det. Den säger att den är maxuppdaterad när jag klickar på systemuppdateringar från antingen Huawei eller google.
     
  4. King Cannon

    King Cannon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har liknande problem, Wifi är ansluten med bra signal, men jag kommer inte ut på nätet. Provar att starta om Wifi, funkar inte, enda som verkar funka är en omstart av enheten, då kopplar den glatt upp igen och ger mig internet access. otroligt störande. Även jag har senaste mjukvaran enligt system update.
     
  5. lungre

    lungre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har aldrig upplevt det problemet. Varken med gingerbread eller ICS. Nu hämtade jag uppdaterade roms från xda som inte fanns via OTA och som kanske är nyare än den ni kör. Men jag hade inte problemet med orginal heller. Jag rekommenderar iaf helt klart att uppgradera till ICS istället.
     
  6. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Med version B010 ifrån Huawei hittade min heller inte några uppdateringar när man sökte med deras eget verktyg.

    Hämta hem uppdateringen (B016) från hemsidan och gör enligt instruktionerna.