RUU till Wildfire S

Diskussion i 'Wildfire' startad av emil92, 31 mar 2012.

  1. emil92

    emil92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har problem med min Wildfire S, jag måste flasha om den då det är fel i programvaran. Men jag vill inte lämna in den på service då jag gör det själv på tio minuter. Jag kan tyvärr inte hitta en RUU som funkar(Meddelanden om att jag har fel RUU på allihop), jag har gott igenom de som finns på länken, http://www.shipped-roms.com/index.php?category=android&model=Marvel .
    Till min gamla Hero finns det att ladda ner på HTC:s hemsida men inte till WS, förstår inte vitsen med detta.
    Hoppas någon kan hjälpa mig hitta rätt RUU!

    Med vänlig hälsning Emil
     
  2. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Funkar inte någon av dom där filerna?
     
  3. emil92

    emil92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nepp, bara felmeddelanden om att det inte matchar min telefon. Provat samma version som jag har men ändå funkar det inte. Är min telefon helpuckad tro..
     
    Last edited: 31 mar 2012
  4. emil92

    emil92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  5. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

  6. Droid119

    Droid119 Guest

    I RUU:n står din program-version och vilken som RUU:n ger i samband vid användandet av RUU:n. Men en fråga är din WWE eller någon annan "version" av din WFS? har du tagigt rätt RUU:n med rätt Radio? Det står nämnligen i RUU:n.
     
  7. emil92

    emil92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den RUU jag prövade sist heter: RUU_Marvel_S_HTC_Europe_2.13.401.3_Radio_47.23c.35.3037_7.54.39.28M_release_236989_signed.exe
    Trodde detta var rätt för mig då mitt nuvarande programnummer i mobilen är 2.13.401.3, samt att min basbandsversion är 47.23c.35.3037H_7.54.39.28M. Har jag tänkt fel?
    När jag använder RUU:n står det att jag uppgraderar till samma version jag har. Men under installeringen får jag meddelande om att det är fel startinläsarversion, vad det nu betyder.
    Angående WWE vet jag inte men i den senaste uppdateringen stod det europe i filnamnet. Köpte mobilen på Elgiganten förra året.

    Tack på förhand!
     
  8. Droid119

    Droid119 Guest

    Hmm tror det ska vara rätt..
     
  9. riger

    riger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade oxå samma "problem" när jag skulle låsa upp min Wildfire S för några veckor sedan men jag hoppade över det steget och gick vidare.
    Det gick hur bra som helst så nu är min HTC rootad och jag kör CM 7.2.

    HTCDev.com borde lägga till det i sin guide att har man över en viss version så kan man hoppa över det steget.....