Fråga: Någon som gick från Samsung Galaxy S2 till HTC One X?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av rina., 9 apr 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. rina.

    rina. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Hur upplever ni bytet? Sämre? Bättre? Tell me everything.. :cool:
     
  2. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har GSG2 sen innan HOX, det jag saknar mest är att Sense inte har någon "power bar" i rullgardinen/notifikationsfältet, så att man inte kan stänga av tex wifi, gps, ändra ljusstyrka osv utan att gå ur den aktuella appen som man är inne i. Detta har GSG2 i touch wiz-gränssnittet.

    Positivt (förutom vassare processor osv) är att HOX:en har en led-lampa som blinkar när man har fått meddelande, missat samtal, lyser när man laddar osv, det har ju inte SGS2.

    Har inte haft HOX:en så länge så jag har inte hunnit testa några krävande spel eller andra appar som skulle tyda på att HOX:en gör det bättre än SGS2:an.

    Kameran upplever jag än så länge som bättre i SGS2, jag upplever att SGS2:ans bilder får mer verklighetstrogna färger. Däremot gillar jag funktionen i HOX:en att man kan ta stillbilder samtidigt som man filmar.
     
  3. Isol

    Isol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag upplever min kamera som mycket bättre än sambons S2.
     
  4. rina.

    rina. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    tack för svaren. tror ni 32 gb räcker långt med appar och spotify offline? suger ju att man inte kan ha i minneskort.. :-\

    Skickat från min Samsung Galaxy S2 via Tapatalk
     
  5. kruso

    kruso Guest

    Nu sitter jag med både en SGS 2 och HTC One X. Jag är kluven över vilken jag skall behålla. Jag trodde att den högre upplösningen skulle få mig att börja surfa med telefonen och att paddan skulle bli oanvänd. Så var inte fallet och paddan kommer absolut att försätta att användas.

    Jag använder egentligen min telefon till samtal, bilder, sms, mail och musik. Ljudmässigt är de väldigt lika varandra (PowerAMP+Beats vs PowerAMP + appen Equalizer). Snäppet bättre i Hox:en.

    Hox:en med ljusstyrka på lägsta är omöjlig att se utomhus. SGS 2 på lägsta har jag inga problem att se utomhus.

    Värsta av allt är väl att Instagram inte fungerar och i då det beror på Tegra-processorn kan det dröja länge innan de fixar det.

    Skulle aldrig köpa den kontant för 6000 kr men med dealen från Tele2/Tre kan man säga att man fick den för runt 3500-4000 kr och då är väl köpet lite mer motiverat.
     
  6. 2crueal4u

    2crueal4u Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    376

    MINA ENHETER

    Jag har båda. SGS2 med det större batteriet.
    Man kan säga att HOX:en är betydligt roligare och snyggare än SGS2
    MEN det som gör mig lite tveksam är som sagt batteritiden på HOX:en..när väl den fixas i nästa fw? så kommer den att vara mycket skönare och bättre än SGS2...men i dagsläget?

    Vidare är det som "kruso" här skrev, att HOX:ens skäm är omöjlig att se utomhus när man dragit ner skärmstyrkan.

    Men i övrigt en mycket kul telefon
     
  7. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    gick också från SGSII till HOX.
    Jag tycker sense är så mkt bättre än TW, efter senaste uppdateringen till 4.0.3 på samsung blev den långt sämre. Visst får det att flasha till önskad rom men nu jämför jag orginal utförandet.

    Kameran är så mycket bättre på HOX. Störde mig på grönafläcken på SGSII när jag märkte att håret på barnen blev gröntonat osv.
    Provat att fota i skumt rum utan blixt och det blev riktigt bra på HOX.

    Tyckte inte sgsII syntes spec bra utomhus om man inte satte på max ljusstyrkan, ungefär samma som på HOX.

    Till Hox nackdel tycker jag är utforminingen på baksidan med linsen som sticker ut.
    Skärmen är underbar även om den inte har SGSII svärtan.
     
  8. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Installera switchpro så får du det ;)

    Kolla in SwitchPro Widget - https://play.google.com/store/apps/details?id=alei.switchpro


    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  9. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 912
    Mottagna gillanden:
    516
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
  10. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.